miekje, chantalk en prinses, dank! fijn om te horen dat er meer van die mannen rondlopen! hier gaat t trouwens al beter. toen ik vanochtend zei dat ik het huis schoon ging maken vandaag (schoonmoeder komt), zei hij dat ik rustig aan moest doen, uit moet rusten voor de bevalling!
Alles ging eigenlijk vanzelf.... weeen had ik niet zo'n last van... en met de persweeen wegpuffen.... (ivm maar 7 cm ontsluiting, was wel vervelend/pijnlijk)... ging het eigenlijk automatisch.... de zuster deed het 1x voor en hij nam t zo over...... Hij hielp ook mee met aanleggen etc... het ging bij ons allemaal automatisch geen cursus voor gehad..... misschien toch de standaard vader/moeder-gevoelens...(?)
fijn dat t zo gemakkelijk/ vanzelf liep! heb natuurlijk geen ervaring, maar kan me wel voorstellen dat je ook wel veel aanvoelt.
We hadden wel allebei zo'n houding van: 't loop, zoals "t loopt....... Gekke is dat ik heel de zwangerschap er wat tegenop zag en toen het bijna zover was, helemaal niet...... Wel beter zo'n houding, want dan ga je er gewoon positief/blanco in......
Het klinkt mij een beetje als stoerdoenerij in de oren. Tenslotte is er geen enkele man die weet hoe het voelt en is bagataliseren het gemakkelijkste wat er is.. en het veiligste. Hoe meer je benadrukt hoe zwaar het zal zijn, hoe meer je een tegengestelde reactie kunt verwachten... TOT het moment dat het zover is. Ik weet zeker dat ook jouw vent dan verbaast zal staan en er voor je zal zijn en daarna kun je je hele leven misbruik maken van het feit dat jij iets kan wat hij nooit zal kunnen (en dat heel goed weet!). Mijn man maakt zich juist te druk om de bevalling. Sinds deze week (37 weken) slaapt hij maar matig en is heel onrustig en heeft last van zijn rug (spanningsrugpijn). Hij weet dat ie niets kan doen en is erg benieuwd of ik het allemaal wel kan handelen en ziet er enorm tegen op om mij straks pijn te zien lijden.. Ach arme. Ik probeer hem gerust te stellen maar ik geef 'm ook een taak. Daarmee kan hij zich dan focussen. Mannen moeten iets te doen hebben en als ze het niet voor je kunnen oplossen (en dat is in dit geval toch echt zo) dan krijgen ze het benauwd! hihi. Oja, die van mij is zowiezo een beetje een rare: hij heeft nesteldrang! (ikke niet... hahaha) Heel veel succes maar ik denk dat het allemaal wel los zal lopen met die kerel van je. Nu irritant, straks een held!
Heb de vergelijking van een meloen door een gaatje zo groot als een sinasappel al eens horen voorbij komen. Vond ik een erg goede vergelijking met de grotes van kinderhoofdje en vagina.