te vroege echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rastagirl, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    wie heeft er ook ee n te vroege echo gehad?
    die heb ik vandaag nl gehad en ze kon niks zien behalve dat mijn baarmoederslijmvlies wel mooi dik was
    ze hebt wel alleen uitwendig de echo gedaan ik moet nu over twee weken terug komen

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik! check me album maar precies 4 weken en 5 dagen en vruchtzakje was te zien. overigens bleek ik later 3 dagen verder te zijn.

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    De eerste echo had ik met 5 weken... Helemaal niks op te zien, kreeg zelfs te horen dat ik waarschijnlijk niet zwanger was. Toen ik 4 weken daarna weer een echo kreeg om te kijken of ik nu wel of niet zwanger was had ik een hele mooie echo en was toen echt daadwerkelijk 9 weken zwanger.

Waren 4 lange weken wachten en ik had behalve elke week een positieve test helemaal geen zekerheid... Gelukkig was er bij jou wel te zien dat je baarmoederwand mooi dik was!

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Met een uitwendige echo zie je nu nog niks. En zelf met een inwendige echo is het moeilijk te zien. Rond de 6 weken zie je een vruchtje en net wat later pas een kloppend hartje.

5. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ja dat wel ik moet over twee weken trug komen 1 maart
    dus worden idd twee lange weken.
    wat ik zo frustrerend vind is dat de artsen hier zo negatief zijn
    ze ziet me baarmoederwand die was mooi verdikt en dan erachter vermelden maar als je nu in die twee weken toch gaat menstrueren dan kan je het als gewoon menstruatie zien (vroege miskraam.
    maandag jl ging ik naar me ha om het nieuws te vertellen wat zegt hij je kan altijd nog een miskraam krijgen !

HALLOOOOO ik ben eindelijk zwanger en ben blij en wil daar niet van uit gaan in me achterhoofd weet ik dat het gebeuren kan maar het voelt goed en hun maken je zo depressief niet normaal maar goed ik ga dan ook naar het slechtste aangeschreven ziekenhuis ENSCHEDE

6. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    ja psies, ik kreeg met 5 weken een echo, uitwendig was al wel wat te zien, maar toen ze hem inwendig deed was het meteen veel duidelijker.

7. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ze hadden volgens mij beter een inwendige genomen...
    Ik zag duidelijk het vruchtzakje mét vruchtdooier met 4 weken, 3 dagen.
    Eerst was er de uitwendige geprobeerd en er was niets te zien, daarmee dat er dan de inwendige werd bijgenomen.

8. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ja dat dacht ik ook maar vond zij niet nodig
    ja nogmaals slechtste ziekenhuis ooit

9. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
  10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb je berichtje helemaal niet goed gelezen :oops: Ik heb een inwendige echo gehad.

Ik zou als ik jou was een kacht neerleggen bij het ziekenhuis, want nu heb je niets anders dan onzekerheid terwijl er misschien niks is om je zorgen te maken.

11. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    snap dat eerlijk gezegt ook niet, voel je je nu erg onzeker?

12. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ze kunnen er in dit ziekenhuis ook wat van hoor. Kom ik daar in de 5de week toe op de spoedafdeling met een bloeding.
    Is een miskraam, ga maar weer naar huis, geen onderzoek nodig Mevrouw...
    Na 2 weken nog altijd hetzelfde gevoel, toch maar ff een test gedaan, en omdat die posi was, terug bij de gynae gegaan. Echo laten nemen en... Een mooi kloppend hartje!
    Heb die vroedvrouw eens goed mijn gedacht gaan zeggen mét de echo in m'n handen, die wist ff niet meer naar waar te kijken, en ze rent nog steeds de andere kant uit als ze mij ziet aankomen :p

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wat ontzettend raar zeg! Ik dacht dat ze tot de negen weken zowiezo alleen maar inwendige echo's maakte. Op een uitwendige echo zie je namelijk nog bijna niks!
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 6 weken een inwendige echo gehad en daar was duidelijk een vruchtzakje op te zien. Helaas is de zwangerschap niet goed verlopen, maar dat had niets met de echo te maken ;)

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    is enschede dan echt zo slecht?
    ja veder geen ervaring mee ik loop zelf bij een gyn in hengelo en ben daar echt wel te spreken over fijne mensen en helpen je gewoon erg goed .
    hoop voor jou dat alles goed verloopt en dat je over 8 maanden een wolk van een baby in je armen heb

15. Niet meer actief

waarom ga je niet gewoon naar een ander ziekenhuis?

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Een uitwendige echo met 4 weken is gewoon te vroeg...hier doen ze het tot 8 weken inwendig omdat ze het anders niet goed kunnen zien. Zou ook zeker naar een ander ziekenhuis gaan!

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Zkr raar.. bij mij was er toen al wel een vruchtzakje te zien maar het werdt inwendig gedaan.

Ik zou ook naar ander ziekenhuis gaan.

18. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ja ik had de gyno ook weer gebeld want het zat me niet lekker was erg gefrustreerd en de assistente heeft erachter aan gebeld niemand die het snapte maar de echoscopist die mij behandelt heeft was nie meer aanwezig ik heb goed kunnen spuien bij die assistente dus ik wacht nu gewoon twee weken
    moeders voor moeders was hier ook geweest na de echo dus daar heb ik ook mee kunnen praten en natuurlijk weer getest en tja hartstikke positief natuurlijk stelletje kneuzen zijn het.
    het frustreerd gewoon dat men zo negatief is waardoor je gewoon een domper krijgt en maar zeggen zwangere vrouwen daar is stress nie goed voor nou met die stress die ze me vanmiddag hebben gegeven sta ik niet versteld dat er vrouwen zijn die miskramen krijgen in het vroege begin.

kneuzen zijn het!1

19. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @rastagirl: ik hoop dat je over 2 weken een leukere echo-iemand hebt en dan wel een mooie inwendige echo krijgt.... Maar kan me wel voorstellen dat ze met nog geen 5 weken uitwendig niets zien... Bij mij zag je met 7 weken inwendig wel iets heel kleins maar dat was nog maar 0,8 cm.... Probeer je maar niet te veel zorgen te maken dat ze nog niets konden zien... je bent net zwanger en de kans dat ze dan uitwendig wat kunnen zien is volgens mij nul.....

20. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Ik had bij vijf weken een echo (dacht zelf al 9 weken zwanger te zijn, maar was gewoon een heeeeeeeeeele lange cyclus geweest). Er was toen, zowel met de uitwendige als inwendige echo, alleen een vruchtzakje met een dooierzakje te zien. De verloskundige dacht dat het mis was gegaan met groei, dus ik kreeg het hele verhaal al te horen wat ik kon verwachten (miskraam dus). Na twee weken was er echter nog niks mis gegaan en moest ik weer terug voor een controle-echo. En daar was een kerngezond kindje (nou ja, garnaaltje nog) te zien van 2 weken ouder en mét een goed kloppend hartje. Het kan dus gewoon echt nog veel te vroeg zijn geweest voor een goede echo!

Deel Deze Pagina