Tja..... ik vind het nogal makkelijk gezegd 'ik kan het niet'... Even doorzetten, vriend van Bar, wat kan er in het ergste geval gebeuren? Komop, je laat je meisje toch niet alleen bij zoiets belangrijks!
Ik heb het verhaal even voorgelegd aan mijn vriend, die zei, ja en, dan gaat ie maar van zijn stokje.. maar de kans is groot dat dat niet gebeurt en hij achteraf blij is dat hij bij de geboorte van zijn kleine is geweest. Ik ben het met hem eens en vind ook dat als jij als vrouw 9 maanden ongemakken hebt gehad (want er zijn maar weinig vrouwen die fluitend door de zwangerschap gaan) en dan ook nog eens een kind eruit moet zien te krijgen, het minste wat hij kan doen is er voor je zijn, je hand vasthouden, washandjes op je hoofd leggen etc. En medische termen? Nou ja zucht maar en pers maar, is niet echt medisch lijkt me Kom op Patrick, verman jezelf en wees er gewoon bij!
Die van mij moet ook. Hij grapte weleens dat ik 'm mocht sms-en als 't gedaan was, en hij dan wel uit de kroeg zou komen. Toen heb ik het volgende bepaald (mijn wil zal wet zijn!): In het kader van de solidariteit... Ik zijn ballen in mijn hand: ik pijn, jij pijn! En kom nou: laat een man maar eens proberen er een mandarijntje uit te persen... zou hij graag ook wat erkenning en gedeelde smart willen, toch?
Helemaal mee eens! Ennuh als hij niet tegen die termen kan, dan maar oordoppen in en zijn ogen op mij gericht. Het zou toch wat... Wij 9 maanden dragen met alle ongemakken en hij niet even een paar uur die gedachtes opzij kunnen zetten. nou al moet ik die van mij aan de ketting leggen erbij is die. Hij wil er zelf geen minuut van missen hoor en hij wil mij steunen want hij voelt zich al zo schuldig dat ik al het werk moet doen 9 maanden
Kijk als het echt niet wil... dan kan hij altijd nog de kamer verlaten.. maar als hij het niet eens probeerd..
Precies Senna, hij zegt BIJ VOORBAAT al dat hij er niet tegen kan, nou ja, er zijn ook genoeg vrouwen die denken de bevalling niet aan te kunnen, maar ja die kunnen ook niet in een andere kamer gaan zitten wachten. Zolang je het nog nooit hebt meegemaakt, kun je niet zeggen dat je het niet kan. Patrick; dit is niet naar bedoeld naar jou hoor, als jullie samen besluiten dat jij er niet bij bent, is dat helemaal jullie zaak, maar misschien ga je door onze mening/argumenten toch anders tegenaan kijken en wil je het wel proberen
Ik ben het hiet helemaal mee eens. Ik heb net ook nog met mijn man er over gehad. Hij vind het ook geen pretje, maar ik wil ook liever niet bevallen en dat moet helaas ook. En wat alsie onderuitgaat dan wordt ie opgevangen, maar heeft ie het in iedergeval geprobeerd. Sorry, maar ik vind het een teken van weinig karakter, nogmaals sorry! HEt is jullie keuze, maar ik zou het mijn man echt niet in dank afnemen als ie van te voren zegt dat ie er niet bij is. Veel sterkte met je keuze en ik hoop dat je man/vriend zich bedenkt. Liefs Nathasja
En laat hem maar zo bedenken: Je kunt beter bij je vrienden in de kroeg aankomen met het hilarische verhaal dat je flauwgevallen bent, dan te moeten toegeven dat je het lef niet had...
Heb je met een pas geboren kleine nog tijd over om de kroeg in te gaan ook? Dat valt me weer alles mee Maar inderdaad is proberen het minste wat je kunt doen.. En ik wil ook niet flauwvallen, het moet toch mooier zijn dan wat dan ook. Zelfs een winnende/beslissende goal voor nederland in de laatste seconde van een WK finale zou minder mooi zijn denk ik. (makkelijk gezegd als je toch niets geeft om voetbal, maar jullie snappen me vast wel)
Jeetje, m'n vriend zou niet moeten durven aankomen met zulke smoezen.. echt hoor! Hij vindt het nu ook behoorlijk eng en spannend die bevalling en ziet er ook best tegenop... maar het is voor hem vanzelfsprekend dat hij me gewoon gaat bijstaan. Hoe denk je dat het voor de bevallende vrouwen zelf is?! Vriend van Bar... probeer het gewoon. De deur is dichtbij hoor, je kunt er altijd nog vandoor gaan op een moment dat het je echt teveel wordt, maar Bar kan ook niet zomaar haar biezen pakken en naar huis gaan als ze het niet meer ziet zitten Gedeelde smart is halve smart!
Ik ben hier dus de enige merk ik met t idee van, als hij er écht niet tegen kan of tegenop ziet, waarom dan?
Sorry hoor, maar je krijgt toch zeker samen een kind! Het is nogal bizar als je partner het niet eens wil proberen, maar je bij voorbaat al in de steek laat.....
Ik zie t méér je man verplichten om aanwezig te zijn zelfs als hij aangeeft dat hij dit (waarschijnlijk) niet op kan brengen. Waarom dan dwingen? Ik vind t véél belangrijker dat hij er daarná voor de kleine is. Met t bevallen denk ik dat je wel andere dingen aan je hoofd hebt hoor. Maar dat is mijn mening.
Das dan toch prima meid? Dan heeft jouw vent het gewoon getroffen dat ie niet hoeft als ie niet durft Maar persoonlijk denk ik dat ik m'n vriend echt nodig heb tijdens de bevalling. Ik zou het hem waarschijnlijk niet vergeven als ie op het moment supreme tussenuit knijpt terwijl ik bv in paniek raak door de pijnen of weet ik het wat. Juist omdat je vantevoren niet weet hoe een bevalling gaat verlopen kun je toch nooit weten of je het prima en geen probleem vindt dat ie lekker relaxed ergens anders zit te wachten? (misschien scheelt het ook wel als je je moeder ofzo aan je bed hebt zitten, maar in mijn geval zou ik er echt in m'n uppie bij liggen tussen het medisch personeel, nou nee bedankt hoor )
Nou ja, ik hoop dat Bar en haar vriend eruit komen......... Ik ben in ieder geval blij dat mijn man wel beseft dat het voor mij een hele heftige gebeurtenis gaat worden en dat hij er dus wel wil zijn voor mij, hoe weinig hij misschien ook kan doen. Ik vind bij voorbaat afhaken echt onbegrijpelijk!
Gelukkig wil mn man er bij zijn, zou t voor geen goud willen missen ondanks het feit dat ie wat bloed betreft ook n held op sokken is hoor!
Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens! Ik kan het me heel goed voorstellen dat iemand er niet tegen kan en er dan tegenop ziet om bij de bevalling te zijn. En het belangrijkste is idd dat hij er na de bevalling is.
Ik vind het behoorlijk slap als hij het niet eens probeert. We hebben het er niet over gehad, maar mijn man is er zeker bij hoor.