Wij krijgen nu alweer regelmatig de vraag: wat willen jullie als kraamcadeau? Tja, het is onze tweede en we hebben gewoon alles al. Als het deze keer een meisje is (weten we nog niet) is vanaf maat 68 meisjeskleding wel leuk. Maar ik weet nog van de vorige keer dat ik er op een gegeven moment ook wel van baalde dat we zoveel kleding hadden gekregen, dat ik de eerste maanden zelf gewoon niks hoefde te kopen. En ik vind zelf kiezen gewoon ook leuk. Meubels, beddengoed, kleding in de eerste maten, badcapes, boxkleden, speelgoed e.d.hebben we gewoon genoeg. Dus we hoeven niks 'nuttigs' meer. Alles wat je nodig zou kunnen hebben (en meer) hebben we destijds al gekregen of zelf gekocht. Ik houd niet zo van accessoires zoals 'schoen van geboortekaartje', spaarpotjes, allerlei naamcadeaus of sieraden e.d. Begrijp me niet verkeerd: als we zoiets krijgen, vind ik het wel lief en zal ik het natuurlijk met een blij gezicht aannemen! Maar als mensen toch vragen wat we willen hebben, geef ik liever duidelijk aan wat we WEL leuk vinden om dit soort cadeaus te voorkomen. Nu hebben we al grotere cadeaus bedacht voor de (over-)grootouders - meegroeistoel (onze zoon gebruikt de zijne nog wel even zelf) - fietsstoeltje voorop (vorige hebben we weg gedaan omdat die niet veilig was) Verder zit ik te denken aan: - cadeaubonnen voor fotoshoot (maar ik weet niet of onze lokale fotograaf die verkoopt, dus dat moet ik eerst navragen) - luiers ... Tja, en dan houdt het wel een beetje op. Heeft er iemand nog ideeën?
- Mooie omslagdoek, bv Koeka. (ik bewaar die van mijn zoontjes, deze krijgen ze later, mochten ze zelf kindjes krijgen, vind ik wel een mooi idee) - cadeaubonnen van Hema, prenatal, V&D, intertoys, irischeque (VVV) - dooky (mocht je die nog niet hebben) - voorleesboekjes (kunnen wij er hier niet genoeg van hebben)
Ik vind dingen met naam erop erg leuk... Helemaal omdat er veel minder bezoek en cadeaus komen bij een tweede en ze dan toch iets voor zichzelf hebben ; ) Verder ook boekjes, boeken een toilettasje en toch wat eigen nieuwe eigen kleertjes en knuffels ( wel wegzetten anders gaat de oudste met sommige dingen aan de haal)! ( hier twee meiden )
Speelgoed! Een eigen knuffel en dan meteen een reserve. Muts, handschoenen en sjaal. Toch wat nieuwe kleertjes. Eigen stoeltje voor wanneer hij zelf kan zitten.
Tja, dat is dus een beetje het punt: dingen zoals een wikkeldoek, dooky e.d. hebben we vorige keer niet gehad en niet gemist. Dus dat vind ik gewoon zonde om nu te gaan vragen. Speelgoed hebben voor de babytijd meer dan genoeg. Misschien inderdaad vast wat dingen vragen voor later. Maar het punt is, dat ze dan ook altijd weer zo veel krijgen met verjaardagen en Sinterklaas enzo. We komen nu al om in het speelgoed!
Ik zou gaan voor cadeaubonnen! Dan kun je later altijd nog kijken als je iets nodig hebt of voor kleertjes in een grotere maat oid.
Wij vragen een slee (meer voor de oudste maar goed). Verder geld aangezien we een fietskar hebben aangeschaft. Voor kleine cadeautjes vraag ik wel gewoon kleertjes. Dit is een winterkindje en de oudste een zomerkindje dus als dit al een meisje is, kan ik ook niet alle kleertjes gebruiken. Maar ja als je dat wel hebt dan is dat ook onzinnig. Dan zou ik verder cadeaubonnen vragen. Heb je bijvoorbeeld al een draagdoek/draagzak, dat kan wel handig zijn.
Draagdoek en draagzakken heb ik inderdaad ook al. Maar bedankt voor de tip! Ik zal er inderdaad ook maar cadeaubonnen op zetten. Wel minder leuk om te geven, maar daar kunnen we dan in ieder geval iets van uitzoeken waar we wat aan hebben.
Ik vind luiers een beetje raar om te vragen Ik zou dat ook niet leuk vinden om cadeau te geven eerlijk gezegd.
Wij hebben voor alle kinderen een bestekje met ingegraveerde naam, een zilveren spaarpot, een tanden/haarlokdoosje. Ik vond dat heel leuk, maar jij houdt er misschien niet van?
@Carino; Ik bedoel dan ook zo'n luiertaart ofzo. Inderdaad niet heel geweldig, maar sommige mensen vinden dat wel leuk om te geven en wij hebben er dan in ieder geval nog iets aan. Boeken vind ik leuker, ook meer tastbaar voor het kindje zelf later. @Lies; Nee, dat is inderdaad niet onze smaak. Hoewel het natuurlijk leuk zou zijn als het wel zo was. Dan hadden we het nu niet zo moeilijk gehad, haha.
Ik zou vragen om cadeaubonnen of iets voor de kleine zijn/haar spaarrekening. Ik merk in mijn directe omgeving dat steeds meer mensen dat doen en dat het niet gek wordt gevonden. Ik vind dat ook fijn om te geven omdat er dan iets van gehaald wordt dat écht naar wens en smaak van de ouders is. Een leuke kaart met een mooi verhaal erin (dus niet alleen "gefeliciflapstaart!") of een leuk klein babyboekje maakt het dan af
Ik vind boeken inderdaad wel erg leuk. Probleem is alleen dat we al het nodige hebben. (Ik had er zelf al veel vanwege m'n werk in het onderwijs en voor zoon kopen we ook regelmatig boeken.) Maar misschien moet ik inderdaad maar eens verder gaan kijken naar wat ik nog meer zou willen en de verlanglijst verder met boeken aanvullen.
Ik weet niet of je voor buiten veel speelgoed hebt en of je er ruimte voor hebt, maar je zou ook een speelhuisje, glijbaan, schommel oid kunnen vragen. Kan je zoon straks al mooi mee spelen en de kleine groeit er vanzelf in.
Inmiddels heb ik nog wat meer dingen bedacht. Ik dacht: zal ze even plaatsen, misschien dat er meer inspiratieloze aanstaande moeders van een 2e of volgend kindje zijn. - Kinderkoffer met wieltjes, zoals een Trunki. (Onze zoon heeft zoiets als, maar nr. 2 krijgt natuurlijk t.z.t. een eigen koffer.) - Babyslaapzak maat 60: Bij onze zoon zijn we pas later slaapzakken gaan gebruiken, dus de kleinste maten hebben we nog niet. En die vind ik toch wel erg handig! - Doos om 1e herinneringen in te bewaren.
Misschien is leuke leren slofjes ook nog iets ( die van de oudste zijn helemaal versleten hier!) bijv. Van Robeez.