Hoi allemaal, Kan iemand mij vertellen hoe groot het vruchtje op zijn vroegst kan zijn wanneer je een mk hebt? (als je het vruchtje verliest dat je kan zien tijdens het bloed verliezen) En wat er gebeurt als je een buitenbaarmoederlijkezwangerschap hebt?
Hoi, Hoe groot het vruchtje is bij een miskraam, ligt eraan hoelang het gegroei heeft. Bij mijn erste miskraam was het vruchtje inclusief placenta zo groot als een flinke druif. Er was toen niet veel aan te zien, maar ik voelde het wel onmiskenbaar uit mijn lichaam komen. Ik was toen 7w2d. Bij mijn tweede miskraam was het vruchtje zo'n vier centimeter en had het alles al. Armpjes, beentjes, vingertjes, teentjes, ogjes, enzovoort. Het verschil met die eerste miskraam was dat ik bij de tweede miskram 10w6d zwanger was. Maar, ook al was het bij de eerse miskraam een stuk kleiner, ik kon donders goed zien waar het om ging. Over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan ik je (gelukkig) niets vertellen. Waarom wil je dit weten? Denk je dat je een miskraam gehad hebt? Groetjes, Renée
Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap nestelt het vruchtje zich niet in je baarmoederwand in maar in je eileider. Als het een gezond vruchtje is dat gaat groeien, is dat voor de moeder levensbedreigend. Je eileider kan dan nl. gaan knappen door het groeiende vruchtje. Ik heb zelf een mk gehad na ongeveer 5 weken. Dit was een mk van een mislukte bevruchting. Bij mij is meteen bij de bevruchting wat misgegaan. Het vruchtje is bij mij in mn eileider blijven 'hangen'. Omdat het niet groeide, was het in mijn geval ook niet gevaarlijk. Mijn lijf heeft alles zelf 'opgeruimd', dat heeft wel zo'n 10 weken geduurd. Ik had alleen bloedverlies, heb nooit zichtbaar een vruchtje verloren. Dat was ook niet te zien omdat het in mijn geval nog heel erg klein was. Hopelijk heb je hier wat aan. Mocht je meer willen weten, brandt maar los.
Allebei erg bedankt, Bij mij is het dat ik eergisteren na het klussen erg pijn kreeg in mijn onderbuik en dat ik direct daarna gewoon helder rood bloed heb verloren, maar het is na 1 dag weer gestopt het bloeden ik weet niet wat het is heb gister de ha gebeld maar die was langs huisboezeken dus ben ik niet gegaan. Gister avond zag ik een klein mieschien vruchtje weet niet hoe ik het moet noemen. 1,5 cm ofsow maar ik denk dat het ook een hoopje oud bloed kan zijn heb gisteren de hele dag erg pijn gehad in mijn onderbuik maar, de pijn is nu een heel stuk minder en het bloeden is gestopt ik weet dus niet wat het kan zijn. Maar ik weet zeker dat het geen menstuatie is omdat ik het wel raar vind dat het direct na het klussen kwam.
@ tirtilisko Ik heb in januari een vroeg mk gehad , ik verloor doorzichig/rozig weefsel en bloed . Met bbz ben ik niet bekend .... L.sybje
Maar het lijkt me niet dat een vruchtje na twee dagen al anderhalve centimeter is hoor. Bovendien wordt een eicel bevrucht in de eileider en doet er dan nog een paar dagen over voor het in de baarmoeder is. Kan het niet zo zijn dat er tijdens het klussen iets een beetje verwond is wat is gaan bloeden? Aanhoudende pijn aan één kant van de buik en/of bruinachtig bloedverlies kan wijzen op een bbz. Dan moet je toch even naar de huisarts gaan, want het is erg gevaarlijk. Maar je hebt het over 13 mei dat je geklust hebt, dus lijkt me echt sterk als je daarvan nu al iets merkt als het een mk of bbz is.