vriend erkennen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AngelaV, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hier hebben we ook alvast mijn vriend het kind laten erkennen voor de geboorte. Alleen id meegenomen, handtekening zetten maar hier int dorp kostte het ons wel 11,50.. Lees dus net dat het bijna overal gratis is:$
    Ouderlijk gezag gaan wij waarschijnlijk niet doen.. maar het ligt wel in de planning om ooit te gaan trouwen dus dan krijgt mijn (dan) man automatisch het gezag.
    Wel hebben we nu met erkennen alvast zijn achternaam opgegeven als achternaam van de kleine:)

2. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Vergeet niet dat als je geen ouderlijk gezag hebt aangevraagd en er gebeurd wat met jou, het kind niet automatisch naar de vader gaat! Ouderlijk gezag is een kleine moeite om heel veel ellende te kunnen besparen. Zo ook bijv met medische beslissingen etc. Als je gaat trouwen dan krijgt hij het idd automatisch. Maar in de tussentijd...

3. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ja ik weet het, ik heb er ook flink over nagedacht.. maar we zijn eventjes uit elkaar geweest mijn vriend en ik vanwege omstandigheden. Het gaat nu weer helemaal goed maar voordat zich dingen gaan herhalen, heb ik toch het gehele gezag.
    Hem maakt het niet uit, onze families zullen niet moeilijk doen als mij iets overkomt.

4. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ja dat is idd dan wel een goede reden om het niet te doen. Zo zou ik er ook over denken als ik in zo'n situatie zou zitten. Wij doen het maar voor 5 maanden, in mei gaan we dan voor geregistreerd partnerschap maar moet er toch niet aan denken dat het niet goed geregeld is.

5. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    mijn vriend is erkent als vader.
    Je maakt een afspraak gaat naar het gemeentehuis.
    Je tekent de papieren, koste niks en binnen 10minuten stonden we weer buiten.
    En krijgt papieren mee van het gezag wat je na de geboorte kan aanvragen.

6. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duidelijk, dank je :)

Deel Deze Pagina