35 weken en baby minder duidelijk voelen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloemetje1985, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik ben nu 35 weken zwanger van ons tweede kindje.
    Sinds een paar dagen voel ik de kleine wat minder. Nu moet ik wel zeggen dat mijn placenta aan de voorkant ligt, en ik echt schoppen zoals ik bij de eerste voelde nu eigenlijk niet echt heb gevoeld.

Maar de bewegingen worden minder sterk, en ook minder dan wat het tot een paar dagen terug was. Al voel ik dr nog wel elke ochtend, middag en avond een paar keer.
    De eerste was altijd erg druk in me buik. Daarvan weet ik dat het rond deze tijd met schoppen soms echt zeer deed. Dat heb ik nu nog helemaal niet ervaren.
    Moet ik mij hier zorgen over maken? Of is dat rond deze termijn wel normaal?

Groetjes, Bloemetje.

2. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Ik ben net terug uit het ziekenhuis met hetzelfde verhaal als jij. Ik maakte me toch wat zorgen en ben hiermee naar de verloskundige gegaan. Ze heeft naar het hartje geluisterd en dat klonk allemaal goed. Toch voor de zekerheid doorverwezen naar het ziekenhuis om een ctg te laten maken. Alles was helemaal goed en ik ben weer gerustgesteld. Ze krijgt gewoon minder ruimte in mijn buik, dus de bewegingen worden anders.
    Als je twijfelt gewoon meteen bellen en laten nakijken! Ze hebben nu ook meerdere keren tegen me gezegd, dat als ik weer begin te twijfelen, ik meteen weer moet komen en dat ze liever 10x voor niks kijken dat alles goed is, dan 1x te weinig en dat je kindje hulp nodig heeft.
    Succes!

3. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Thx voor je reactie.
    Mja, ik voel dr wel, maar gewoon minder sterk dan eerst. Voel nu voornamelijk wat heen en weer geschuif, maar ook niet meer zoveel als het tot vorige week was.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik vorige week goed ziek ben geweest. En nu kuurtje heb daarvoor, mss dat dat ook niet meewerkt?

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat toevallig, ik wilde hier dus net een topic over openen! Sinds eergister voel ik ons meisje ook veel minder. Het voelt met name alsof ze ergens heel diep ligt. Alles voelt zo zachtjes en rustig. Ik voel me wel wat geruster nu ik hoor dat dit kennelijk normaal is. Ik heb zelf het idee dat het ook komt omdat ze nu met haar rugje naar mn buik toe ligt (voel haar ruggegraatje door mn buik heen) en daarom alleen maar "naar binnen" kan bewegen.

@Bloemetje: Ga jij je vk nog bellen of ben je inmiddels voldoende gerustgesteld?

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb hetzelfde. Maar maak me toch wel een beetje zorgen, morgen heb ik controle en kaart het toch maar even aan.

Ik zat me namelijk af te vragen of het ook met het indalen te maken heeft... ik denk nl dat ze is gaan indalen, als ik van onderen voel, voel ik nu ook echt het hoofdje laag zitten.

Hier van de week dikke steken en indalings/voorweeën en sindsdien is ze gewoon echt minder actief. Maar voor mijn gevoel is ze ook niet echt gegroeid de laatste tijd, maar als ze is ingedaald is dat ook weer logisch dat het zo lijkt... Ze beweegt wel maar gewoon een stuk minder dan eerst.

6. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Ik denk dat ik het nog even aankijk. Ik voel dr wel elke dag. En zit zo net op internet te lezen dat je je baby wel elke dag moet voelen, maar dat naarmate je verder in je zwangerschap gaat je de kleine gewoon minder duidelijk voelt.

Ik ga dus gyn nog niet bellen. Heb dr vandaag wel aantal keer gevoeld. :)

En als manlief straks zegt dat ik toch moet bellen naar gyn, dan zal ik dat ook doen.

Bij mij lijkt mn buik trouwens ook opeens gezakt, alsof ze ingedaald is of gedeeltelijk ingedaald is.

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Napoleon: volgens mij is het heel normaal dat je kindje wat minder actief is na het indalen, omdat ze dan wat vaster ligt. Het lijkt me ook logisch dat ze dan weer wat kleiner lijkt, omdat je buik dan niet meer zo als een ballon onder je borsten gepropt zit ;).

@Bloemetje: Ja, dat ga ik ook doen. Zolang je haar voelt heb je volgens mij ook echt wel minder reden tot zorgen. Als je buik lager zit lijkt dit me wel een teken dat ze aan het indalen is (of al is ingedaald). Mijn meisje is nog niet ingedaald helaas. Ze probeert het wel steeds en vannacht leek het even of het (deels) was gelukt, maar dan voel ik haar daarna weer "omhoog komen".

8. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Dames, bij twijfel bellen! Ik ben mijn dochter 2,5 haar geleden verlore, omdat ik ook van iedereen hoorde dat je minder ging voelen! Ook toen ik nog moest bevallen voelde ik nog dat schuiven, dat johhet omdat ze dan altijd nog een beetje kunnen schuiven door de ruimte, toen was ze al overleden ! En ze zijn er voor om hef te helpen bij twijfel en onzekerheid !n

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Herkenbaar!!! Ik heb het nu ook sinds een week. De echte keiharde schoppen voel ik bijna niet meer. Het is soms net of het allemaal in slow motion gaat of dat ze heel diep verscholen ligt ofzo. Ik voel haar absoluut meerdere keren per dag, maar zeker niet zoals voorheen.

10. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Hier in de buik wordt het ook wat rustiger, maar ik heb de onethische aanpak om dan een blikje cola open te trekken... :)

Net ook weer gedaan en mevrouw is weer volop actief haha.

Zal wel met indalen te maken hebben??

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @mamatal, wat erg meis... had het voorkomen kunnen worden als je eerder aan de bel had getrokken?

pfff buik is erg onrustig vanavond, veel harde buiken, blerg...

12. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Nou, ze heb dr schade volop ingehaald vanavond :) Wat een drukte was het net weer. Gelukkig maar :)

MamaTal,
    Wat vreselijk voor je zeg!!! Ik hou je verhaal in me achterhoofd, als ik dr echt bijna niet voel dan zal ik zeker meteen bellen.
    Ik voel dr alle dagen meerdere keren per dag, en ook duidelijk voelbaar dat het de kleine is die draait.
    Deze zwangerschap zal voor jou wel erg moeilijk zijn dan?

Liefs

13. Female

Female Niet meer actief

Ik merk het ook wel hoor dat het bewegen wat minder wordt. De bewegingen die ik voel zijn dan wel krachtig.

Dit is mijn 3e zwangerschap en ik voel deze zw. schap ook het minst van allemaal, en volgens mij is dat omdat de placenta nu voor ligt (andere 2 x niet).

Deel Deze Pagina