Zijn er meer mensen die hun eetpatroon bijhouden via voedingscentrum? Zelf doe ik dat via mijn sportschool. Ben vanaf gisteren weer begonnen, na lange tijd slecht op mijn eten gelet te hebben. Ik vind het ideaal om het zo te doen, omdat je precies ziet van welke voedingsstof je teveel of te weinig binnen krijgt, het is eigenlijk gewoon puzzelen met je eten en je ziet precies hoe gezond je kan eten, je leert zelfs om niet te weinig vet binnen te krijgen. Ook je vezels krijgen een boots... is ook goed te merken aan de stoelgang... Nieuwsgierig? https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/
ik doe het via een app op mijn telefoon! Vind ik persoonlijk handiger en sneller om op te zoeken en bij te houden. Nadeel is dat ik zelfs de boter op het brood moet invullen (logisch..). Goed nadenken dus!
Ik doe het ook via een app op mijn telefoon. Boter op brood vul ik niet in, net als boter om vlees in te bakken enzo. Maar zit toch iedere dag een stuk onder mij kcal doel.
Ja maar als de je boter voor vele te bakken a 110kcal per eetlepel niet invult is het makkelijk om er onder te blijven hahaha
Tijdje gedaan, gewoon om bij te houden wat je nou binnenkrijgt op een dag. Gestopt toen ik erachter kwam dat de voedingswaarde van heel veel producten helemaal niet overeenkomen met de waarheid (zoals het op de verpakking staat). Dan heeft het hele ding weinig nut
via app is idd makkelijker... nog niet opgevallen dat de waardes niet precies kloppen. Toch denk ik dat het wel wat zin heeft, want ik moet wel drastisch anders eten om aan voldoende voedingsstoffen te komen. En aangezien ze op de sportschool er al een tijd mee werken en daar duidelijk resultaten mee boeken zal het wel zijn nut hebben, voor mij is het toch een feestje als ik netjes aan mijn calorieën etc zit. Al merk ik wel dat ik wat té precies ben...
Yep, in het verleden veel gebruikt. Alleen werd ik er iets te fanatiek van wat ook weer niet goed was. En het werd ook een beetje een verslaving om het altijd in te vullen. Nu houd ik het ook nog bij maar meer om te bepalen of ik voldoende voedingsstoffen binnen krijg en gevarieerd eet.
Tja, mijn doel is 1750kcal, ik zit doorgaans (met 3 maaltijden en 3 tussendoortjes) tussen 1200 en 1500. Beetje boter wat ik niet meetel is i.m.o. niet zo'n ramp dus. De kilo's vliegen er zo alsnog af.. @TS, ik gebruik zelf my fitness pal.
Ik heb het 6 maanden iedere dag gedaan. In die 6 maanden ben ik 15 kg afgevallen, en daarna nog 3. Voor mij werkte het dus super. Nu weer heerlijk 56 kg bij 1.68