als ik thuis kwam en de keuken in liep of gewoon het terrein op liep kon ik niet zien wat ze had gedaan, dus mijn houding was nromaal , maar als ze dan al weg rende, wist ik eigenlijk al genoeg (gevolg na paar maand loop je eigenlijk al geirriteerd het terrein op of het huis binnen, van wat nu weer)
hond is idd niet dom, soms veel te slim, mijn toy poepte als pup gewoon door de tralies van zijn bench. en hij kreeg op een gegeven moment de bench zelf open. gelukkig denken ze anders dan mensen, maar ze weten heel goed of ze iets fouts hebben gedaan, hun geheugen is heel goed. (ze zijn niet achterbaks gelukkig, ze mogen je of ze mogen je niet)
kom volgens mij wel een beetje betweterig over ,maar heb curses gehad door een vrouw die de opleiding heeft gehad bij martin gaus nu den ik dus alles beter te weten maar het was gewoon een super curcus ben nu iets te enthousiast haha sommige dingen gingen me wel een beetje te ver hoor , het was zelfs zo dat als je een klein hondje altijd optild hij dan ook boven jou in de roedel komt ect ..
ik ben trimster, werk dagelijks met honden, heb 3 jaar lang intensief hondenshows gelopen, loop op cynophilia niveau met mijn hond, train dus al 5 jaar gehoorzaamhied, behendigheid en flybal op wedstrijd niveau, heb UV werktest gedaan, binnenkort 1ste landelijk examen in ggB. waterwerk gedaan met new foundlanders, heb KK1 gedaan (voor kennelnaam/fok) heb een zelf een dominante hond (en een kleine rat) (jaren paarden getraind en gefokt, moet je veel regels zelfde houden kwa opvoeding, alleen hebben die vluchtinstinct en beetje meer kracht hihi) maar wil niet opscheppen hahahhahaahahahahaaa
hee! Wij hebben thuis, bij mn ouder nog, altijd honden gehad, als er maar 1 beet ging hij eruit. hoe lief hij normaal ook is. een bijtende hond is niet te vertrouwen.. 1 keer gebeten en hij blijft het doen. Liefs xx
Nee, we geven hem geen straf als we thuis komen en hij heeft het al gedaan. We negeren hem dan even, dit doen we sowieso altijd, zodra iemand thuis komt! Eerst wordt mn vriend begroet, dan leg ik mn rustig spullen weg. En dan begroet ik de hond. Maar de hond moet eerst netjes zitten, voordat ik hem begroet
De hond is vrij wel nooit alleen. Enkel eens een uurtje per dag, maar dit moet kunnen. Energie kan hij zeker kwijt. We wonen nog geen 5 meter van een groot gras veld. En gaan 5 x per dag met hem uit.
Ja ik ken het ras. En wat is er raar aan dat ik het niet ken? Ik ben als klein meisje altijd op gegroeid met DH, maar nog nooit heeft er een DH gebeten. Dit heeft altijd met de consequente opvoeding van te maken gehad. Hoe de vorige eigenaar dit als pups zijnde aan heeft gepakt, weet ik gewoon niet! Hier in huis zijn we erg duidelijk naar de hond toe en de hond begrijpt het ook. Zoals ik hier voor genoemd heb; o.a. de hond moet eerst netjes zitten wil ik hem aan halen bij thuis komst. Als de hond wil spelen en het is op een gegeven moment klaar en ik hou mijn handen achter mn rug, dan houdt hij ook op! Het is inderdaad een puber, en die slopen inderdaad wel eens. Maar zodra ik zie dat het gesloopt wordt, dan staf ik hem ook! Net zo goed als mn vriend. En ik staf op de zelfde manier als mn vriend! Stem verheffen, plaats wijzen! Doet hij dit niet, dan pak ik hem ook aan de halsband en wijs hem zijn plaats. Daar blijft hij tot één van ons hem roept.
Hahahaha!!! nee hoor, valt wel mee! Maar wel ff offtopic, super gaaf dat je zoveel volgt/gevolgd hebt! ik begin pas haha! @TS,(dit behoort goed over te komen) Meid, hou op met je te verantwoorden over je daden! Ik denk dat (als je alles leest van jou) je genoeg hebt gezegd over hoe het thuis eraan toe gaat met de opvoeding van jullie puber, zo te horen heb je in ieder geval genoeg ervaring en kennis, om te weten en zelf in te schatten dat dit een beet was, die volgens jou nooit had moeten gebeuren! Wat iedereen ook voor tips geeft, pik die tips eruit waar je wat mee kan! En adviseer evt. eens je eigen dierenarts, die staat toch wat korterbij. ik zou zeggen blijf in ieder geval de komende tijd zeer actief in rangorde bepaling! ga niet doemdenken, maar houdt in je achterhoofd wat hij kan, en wees voorbereid. succes meid, hoe is het nu?? xxx
weet een pup als je hem de 2e keer zegt zit direct wat je bedoelt ? nee dus door het heralen krijgt hij er een beeld bij zeg maar omdat je hem direct beloond .
Dat is wat ik wilde horen!! Thnx! Het gaat prima! Hij had gisteren wel erg last van zijn hand. Het klopt ook, zei die. Er zijn verschillende mensen die hebben gezegd; ga een prik halen, maar hij wil echt niet! Tja, dan maar niet he! Mocht het gaan infecteren, dan zal hij wel MOETEN! Al gaan we daar maar niet van uit, maar we houden het even in de gaten. Mijn vriend is erg geschrokken van de beet en moet nu ook even niets van de hond hebben, wat ik erg goed kan begrijpen. Schijnbaar voelt de hond dit erg aan, want sinds gisteren is hij ineens een stuk rustiger! @ All, bedankt voor jullie adviezen.