Ik ben bang dat dit mij echt m'n relatie zou kunnen kosten als je niet op elkaar niet vertrouwen dat je doet wat je afspreekt.
Ja, mannen denken gewoon nooit zo na. Ze beseffen vaak niet eens hoeveel moeite je het heeft gekost. Natuurlijk ben je razend, zou ik ook zijn, maar hij zal er vast wel van geleerd hebben.
Nou super toch dat het nu uitgepraat is en dat hij nu snapt dat het jou echt kwetst. En je mag zeker trots zijn op 5 maanden full time kolven, mijn respect hoor! Ik heb 6 maanden bv gegeven, en ik hoefde maar 2 dagen te kolven, als ik op mn werk was. Dus zeker respect voor jou!!!!
ik vind de gedachte (van dat voorraadje aanleggen) ergens wel weer lief en juist meedenkend (alleen een beetje rare manier hihi) Ja prima dat jullie erover gepraat hebben en het uit de wereld is....
Ja, nu je het verder hebt uitgelegd vind ik het ook wel lief bedacht, wel een beetje stommig, maar ja, het is ook een man he.. Nee, fijn dat jullie het uitgepraat hebben. Mijn man zou dit ook kunnen doen hoor en ook zeker niet uit kwade wil.
Goed zo!!! ik heb ook 5 maanden lang gekolfd, waarvan 4 maanden fulltime. Ik vind het echt een complimentje voor je waard!
Lief dat hij wel met je mee denk met het voorraadje aan leggen, maar weet wel dat je borstvoeding veranderd naar de behoefte van je kindje. Ook al is bv in de vriezer best wel een tijdje houdbaar, je hebt wel kans dat je kindje niet genoeg heeft aan de samenstelling van je borstvoeding. Probeer dus niet te veel voorraad te hebben. Wel een klein voorraadje voor als je eventueel gaat werken want ook dan kan je bv terug lopen. Ik wil je niet bang maken hoor! Ik heb zelf wel live gevoed. En voor dat ik ging werken veel geoefend met kolven (zo kon manlief ook eens voeden en ik kon mij geestelijk voorbereiden). Toch mocht het niet baten toen ik ging werken. Wat een stress zeg. Dit is natuurlijk wel per persoon verschillend dus maak je van te voren er niet te veel druk om, maar houd er misschien wel rekening mee. Knap dat je het volhoudt hoor! Lijkt me onwijs zwaar om fulltime te moeten kolven!
Nou ja beetje minder heftige reactie mag ook wel hoor dames Het is en blijft een vent he... Die doen dat heus niet met opzet zo. Weet hij veel.
duveltje, allereerst een compliment dat je het kolven al zo'n tijd volhoud! dat is zeker een prestatie! maar je eerste post las ik echt met een open mond Nou vind ik de term borstvoedingsmaffia wat overdreven, maargoed, ik zou het niet erg vinden om bij 'de club' te horen maar ik vind het echt heel erg dat hij kv gaf ipv bv en dan met de reden dat hij beter zou slapen. Hij heeft misschien minder snel behoefte aan een slok omdat het verteren van kv nou eenmaal langer duurt maar in bv zitten allerlei stofjes en vitamientjes die niet in kv zitten en dat lijkt me toch wel belangrijker dan een slaap iets langer doortrekken (no offence, enkel mijn mening). ik denk niet dat je vriend het stiekem deed, zoals je zei, hij is alleen wat 'duppig' maarja, welke man is dat niet af en toe he. misschien kunnen jullie er later wel op lachen zelfs. fijn dat jullie het uitgepraat hebben
Ik zou in eerste instantie denk ik ook verbolgen reageren, maar ik zou het hem wel snel vergeven hebben. Mannenlogica he Fijn dat het uitgepraat is! En zo lang kolven... respect! Ik werd na 3 weken fulltime kolven al KNETTER gek.
Vriendje heeft zeker iets geleerd!! Als ik nu moet kolven komt hij met tas en flesjes aanrennen....!! Best heel erg aandoenlijk eigenlijk! Ben benieuwd hoelang zijn schuldgevoel blijft spelen.... Maar even serieus: heb inderdaad steeds meer het gevoel dat ik minder kolf per keer (gemiddeld 300, 's morgens (veel) meer dan 's avonds). Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?
Fijn dat je vriend het nu snapt dat het niet kan wat hij deed. Bij mij liep de bv ook steeds verder achteruit. Ik kreeg van de lactatieverpleegkundige het advies om echt om de 3 uur te gaan kolven. Dit is het schema wat ik van haar kreeg: Je borst masseren 7 minuten kolven Masseren 5 minuten kolven Masseren 3 minuten kolven Stop En dit erna dan bij de andere borst. En nooit langer dan een kwartier per borst kolven. Ze adviseerde me ook om tijdens het kolven een warme drank te drinken en tv te gaan kijken ofzo. Ik hoop dat je er wat aan hebt. xxx Suzie
ok, dat masseren is inderdaad een idee! Ik kolf nu wel beide borsten tegelijkertijd, dat zal dan anders moeten (gaat wel even duren dan....). Ach 't is voor het beste doel... Ik drink wel, maar koude drank (water, of een sapje), waarom zou een warme drank beter zijn denk je?
Een lekker warm drankje helpt meestal om net even wat extra te relaxen en je dus net even iets rustiger bent ! Ook warme doeken op je borsten tussen het kolven/masseren door kan helpen (of het hielp hier gewoon alleen al tussen de oren...) Schema is idd een prima schema zo! En kan evt ook met dubbele kolf, dan gewoon met linker hand linker borst masseren en met rechter hand rechter borst masseren. Nouja succes in ieder geval!
Wat een oeppie.. Ik vond gekolfde melk even in een pannetje water opwarmen juist makkelijker dan KV klaar maken.. En dat van dat slapen lijkt me ( net wat de meesten van de reacties die ik gelezen heb, dikke bull.... ) Hoop dat je hem kunt bijdraaien dat ie de mammamelk klaar maakt ipv de fabrikant van de KV te sponsoren..
Wat een onzettende %$#@&* Maar dat weet ie zelf inmiddels ook wel Super dat je al zo lang kolft hoor! Enne misschien hoor je nu nog niet bij de maffia, dat kan ineens toch heel ongemerkt erin sluipen (like myself )
300 cc in de ochtend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Damn dat red ik bij lange na niet zeg. Moet denk ik ook weer gaan kolven als ze maar een kant wil drinken de andere leeg kolven. Poeh 300 cc dat is een beste fles hoor.
He kimmeding, Is dit echt veel??? Ik dacht nl. dat ik terugliep. Ik heb nl. ook wel eens 450 cc gekolfd (2 borsten dan he!!). Die 300 cc is dan wel de grootste hoeveelheid van de dag. De laatste kolf kolf ik zo'n 180 cc ( 2 borsten samen). Omdat ik over 4 weken weer moet gaan werken, wil ik eigenlijk een voorraadje gaan aanleggen, maar dat lukt zo niet. Ik kolf gemiddeld per dag 900 cc, en Thije drinkt 5x per dag ongeveer 170 (dus 850 in totaal). Tja, dan kan ik 50 cc per dag invriezen....
pardon???meid ik mag blij zijn als ik 80 cc kolf! per keer. voor je vooraad als je nu een keer extra kolft op de dag. dan heb je al iets meer om in te vriezen endat komt je vooraad ten goede. vind het super goed dat je kolft hoor echt wel
300 per keer is echt veel hoor! ze drinkt toch ook geen 300cc per keer? dus alles wat je bovenop een gewone voeding kolft is veel!!!