Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd naar hoe vaak je baby poept. Mijn kindje is vandaag 7 weken oud en de laatste keer dat ie gepoept heeft is al weer 1 week geleden... Het schijnt zelf wel 15 dagen te kunnen duren bij borstvoeding, maar nu begin ik me toch wel een klein beetje zorgen te maken. Even voor de duidelijkheid: ik zou graag alleen reacties willen van mensen die hun kindje volledige borstvoeding geven, en zou je de leeftijd er ook bij kunnen zetten als die niet in je banner staat? Alvast bedankt allemaal!
Hey, Bij 7 weken met volledige borstvoeding kreeg ik 1 maal in de 5 a 6 dagen een poepluier van ons meisje. Zou me geen zorgen maken, ze gebruikt waarschijnlijk alle voedingstoffen op zodat er niets over blijft. Zolang er wel goede plasluiers zijn geen probleem, of kindje moet aangeven last ervan te hebben door beentjes op te trekken en veel drukken en ook echt dikke keutels als het dan komt. Groetjes, Miranda
ik heb op 2 á 3 dagen gestemd omdat dat is hoe het nu begint te worden ondanks dat het met moeite lijkt te gaan. Ze peopte al vanaf dag 1 elke dag.. weleens 2x per dag! sinds 10 weken is het om de dag ongeveer.. soms nog wel 2 á 3 keer op 1 dag maar dan weer een dag of 2 'a 3 niks
Ik heb zelf op 1x per 6/7 dagen gestemd, zo was het vorige week en hopelijk gaat ie vandaag nog poepen. Zijn ontlasting is verder hartstikke normaal, een soort pasta-achtig, geen harde stukken erin. Hij is wel de hele dag aan het persen, maar dat doet ie al sinds z'n geboorte, het lijkt zijn manier te zijn van aandacht trekken, voordat ie echt gaat huilen. Groeien doet ie als kool, hij is in de eerste 4 weken al ruim een kilo gegroeid!
Ik heb op 1 keer per dag gestemd, want zo was het ook, maar gisteren heeft hij geen ontlasting gehad. Ga er van uit dat dat nu vandaag wel gaat komen.
Nadat ik mijn vorige berichtje plaatste dacht ik: ik ga eens kijken wat er in zijn luier zit. En ja hoor, helemaal vol met poep! Blij dat meneer is Ik moet er trouwens wel snel bij zijn nadat ie gepoept heeft, anders komt het aan alle kanten uit z'n luier zetten...
Sem is bijna 3 maanden en sinds een week of 2/3 poept ie nog maar 1x in de 6 dagen ongeveer. Zo tegen dag 5 beginnen de krampjes, veel stinkscheetjes en dan op een gegeven moment komt het eruit Dan moet ik harhollend naar boven voordat het tot aan zijn oksels zit haha Ik geef volledige borstvoeding trouwens
Ons zoontje poept gemiddeld 1 keer per dag. Hij is morgen 5 weken oud. In het begin was het soms wel 7 of 8 keer op een dag, nu is dat een stuk minder geworden. Wel bijna iedere luier een 'natte scheet' erbij (lekker smakelijk...) maar echte poepluiers heb ik hier doorgaans dus maar 1 (en soms 2) keer per dag.
Lars poept nu 1x per dag (hij is 3,5 maand), maar toen hij 7 weken was, was dat veel vaker! In het begin was het echt bij elke luier.
Toen Malou en Ruben zo oud waren hadden ze eigenlijk elke verschoning wel een poepluier. Niet altijd even veel, maar wel altijd wat, later is dat minder geworden. Bij Benthe was het met die leeftijd heel verschillend, kon verschillen van 0 tot 8 keer per dag ! Nu heeft ze meestal elke dag wel een keer een poepbroek, maar ook soms dat ze een dagje overslaat of op een dag ineens 2-3-4 broeken vol heeft.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Er zijn er dus wel meer die niet zo vaak poepen, maar de meeste baby's doen het toch wel elke dag. Zolang mijn baby er zelf geen last van heeft, vind ik het alleen maar makkelijk: een plasluier is toch wat minder werk om te verschonen
Mijn zoontje spaarde het altijd op.. dan 3 dagen niks en dan in ene een mega explosie. Sinds ie bijvoeding krijgt (vanaf dat ie 6 mnd is) heeft ie veel hardere ontlasting en nu poept ie ook vaker kleine beetjes.
En, heeft je kindje inmiddels al gepoept? Sem iedergeval nog niet...is nu 1 week geleden en hij begint er toch erg last van te krijgen had het cb evn gebeld voor info maar zij kunnen me ook niet echt verder helpen. Het is echt zielig om mijn mannetje zo te zien, huilen met dikke tranen is wat ie doet Ik wrijf maar steeds over zijn buikje en verder weet ik het ook niet echt wat ik moet doen, iemand nog tips? groetjes Ilse
Ja hij heeft gepoept! Ik heb het niet eens gemerkt, het kwam gewoon vanzelf tijdens zijn slaap. Ik las op een ander topic hierover verschillende tips waarvan 'maak een fietsbeweging met z'n beentjes' de makkelijkste en minst schadelijke lijkt. De andere tips waren: temperatuur opmeten (dan gaan ze vaak persen maar kunnen ze luie darmen van krijgen als je het te vaak doet), of allerlei middeltjes toevoegen aan de voeding van olie tot darmbacteriën.
Toen ik nog borstvoeding gaf (de eerste 3 weken) poepte hij elke dag 1 keer. Mijn kraamhulp zei dat wanneer ze weinig poepen de vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd zijn, en er daarom weinig tot geen afvalstoffen "eruit" komen. Groetjes, Lieselot