Vriend haalt mij omlaag in ruzies

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 23 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Als we Soms ruzies hebben kan mijn vriend heel naar praten dat ik maar mbo heb en maar kader heb gedaan dat ik niks kan en dat ik niet veel verdien. Door zwangerschapsverlof en verhuizing moest ik mijn werk als gastouder opnieuw opstarten en dus heb ik momenteel idd niet heel veel inkomsten nog en ook omdat mijn eigen 2 kinderen natuurlijk mee tellen.

    Dit soort uitspraken kwetsen mij enorm. Ook omdat ik vanuit huis altijd gevoel heb gehad dat het niet goed genoeg was en m'n zus wel vwo/universiteit heeft gedaan.

    Mijn vriend heeft HBO. En heel zijn familie ook. Er is destijds ook aangedrongen om een hbo studie te doen ook omdat ik mijn werk toen minder leuk vond. Ik heb dit geprobeerd en de dingen die ik heb gedaan ook behaald toch denk ik aan om te stoppen gezien ik er nauwelijks energie voor heb met 2 kinderen, werk en een een huis waar we steeds druk mee bezig zijn om op te knappen.

    Ik werk zelf al sinds pubertijd bijbaantjes gehad en na mijn mbo diploma altijd gewerkt. Mijn vriend daarintegen zat op z'n 25e nog thuis bij zijn ouders en had nooit gewerkt totdat hij een relatie kreeg met mij.

    Als ik daar op daar dan wel is wat op terug roep dat ik altijd hard heb gewerkt in plaats van thuis te zitten niksen krijg ik ook een lullig antwoord terug dat wat ik in die jaren verdiend had hij dat binnen paar maanden wel meer had terug verdient.

    Als we geen ruzie hebben zegt hij wel sorry en dat hij het niet meent maar gewoon boos was maar ik heb er al heel vaak op aangedrongen dit niet meer te roepen en toch blijft hij dit doen. Ik vind het heel on respectvol en doet mij ook echt pijn om zulke kwetsende dingen aan te horen.

    Het is niet dat we nou zovaak ruzies hebben maar als we ruzie hebben is het in mijn beleving wel heel naar/kinderachtig en onvolwassen.

    Hoe kan ik duidelijk maken dat ik dit echt niet meer wil? Zonder er een punt achter te zetten?
     
    Ruaa vindt dit leuk.
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Jeetje wat een hork zeg. Ik zou als hij weer zoiets zegt toch eens goed duidelijk maken dat er een einde aan dit gedrag moet komen. Want al heb je niet vaak ruzie, ik kan me voorstellen dat die opmerkingen blijven hangen als 't weer rustig is. Je hoort gelijkwaardig te zijn in een relatie. En dat heeft niks met opleidingsniveau te maken. Hij houdt zich maar in!
     
    bubblybaby en MSL12 vinden dit leuk.
  3. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Bijzonder kinderachtig. Ik zou aangeven wat het met je doet en samen de afspraak maken elkaar niet neer te kwetsen.

    Wij hebben afgesproken als we er dingen uitflappen die niet leuk zijn, om even weg te lopen en het werkt erg goed.

    Ik zou wel willen weten waar het vandaan komt. En of hij mensen alleen mee vindt tellen vanaf hbo en of de kinderen dat ook moeten.
    Merk het vaker hoor bij mensen. Heb zelf voor de klas gestaan en ik kon mij mateloos irriteren aan leerlingen die zich beter vonden dan vmbo, kregen van mij ook echt daar even een opmerking over
     
    Ruaa vindt dit leuk.
  4. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Als ik zeg dat de kans erin zit dat zijn dochter ook mbo gaat doen krijg ik te horen dat hoop ik toch niet of ze zal vast wel slimmer zijn dan dat..
     
    Ruaa vindt dit leuk.
  5. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Bizar he. Toch niet van haar vader?

    Ik zou ook weglopen als hij zoiets zegt. Gewoon zeggen dit accepteer ik niet en weg gaan. Ik heb mbo 4 gedaan. Mijn man is vele malen hoger opgeleid. Hij zal daar echt nooit iets van vinden of zeggen.
    En als je kijkt naar oplossingsgerichtheid, aanpakken, dingen regelen, organiseren. Dan steek ik er toch echt bovenuit ;) heeft niks met je opleiding te maken
     
    Anh26, Ruaa, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik vind het echt verbazend om te horen:eek:. Aan je partner zou je zoiets niet duidelijk hoeven maken. Dat moet hij toch zelf wel snappen:confused:
    Tips zonder er een punt achter te zetten heb ik helaas niet voor je,want dat is wat ik zou doen als hij dit 2x gezegd zou hebben.
    En al helemaal om de opmerking over je dochter. Nee sorry met zo iemand wil ik niet samenleven.
     
    Ruaa, Evanesco, Zoe123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat laag zeg. Je opleidingsniveau heeft helemaal niets te maken met de discussies die je in een typisch huishouden voert. Ofwel: hij haalt er dingen bij die er niet toe doen, alleen om jou te kwetsen. Hier moet je echt iets mee doen.
    Het eerste wat je vriend moet weten is dat mbo opleidingen hele praktische, toegepaste opleidingen zijn. Doordat je leert hoe dingen in de praktijk werken zijn ze waardevol, en de arbeidsmarkt heeft behoefte aan mensen die een gedegen praktische opleiding hebben gehad.
    Daarnaast zal hij zichzelf aan hogere standaarden moeten gaan houden. Opleidingsniveau is misschien zijn stokpaardje, maar hij wordt er geen betere partner van. Als hij zo goed is, laat het hem dan maar aantonen door op de juiste manier discussies te gaan voeren en er geen dingen bij te halen die niets met de discussie te maken hebben.


    Bij ons is het verschil andersom. Mijn man heeft meerdere mbo4 opleidingen gedaan, ik heb mijn doctoraat. Ik zou het verschil in opleidingsniveau nooit tegen hem gebruiken. Hij is intelligent genoeg, anders zouden we elkaar nooit hebben zien staan.
     
    Queen, Gewooniemand, Evanesco en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje dat is wel echt gemeen!
    Alsof je minderwaardig bent. De volgende keer zou ik zeggen ooh maar wie moet dan het afval ophalen, je helpen in een winkel, en de afvalbakken op straat legen?
    Ik heb er echt zo’n hekel aan als mensen neerkijken op lager geschoolden. Niet iedereen kan of wil universiteit doen.
     
    Theres, Paardenbloem en mamameer vinden dit leuk.
  9. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik kan me voorstellen dat je een partner zoekt die een beetje hetzelfde intelligentieniveau heeft (anders dan opleidingsniveau), maar wat een rotstreek om tijdens ruzies dit naar voren te halen.

    Ik zou het op een rustig moment met gem bespreken dat dit echt niet kan.
     
    Ruaa vindt dit leuk.
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Wat een nare opmerkingen! Van iemand met zo’n hoge opleiding zou je ook verwachten dat hij zich in kan leven. Daar gaat blijkbaar iets mis!
    Hoger iq, lager eq ofzo!

    Ik zou er met hem op een rustig moment eens even over praten. Dat je het echt heel erg storend vind dat hij je heel erg kwetst met zijn opmerking. En als hij weer zo reageert weglopen. Dat je een ruzie niet op zo’n manier wil voeren!

    Ben je zelf tevreden over je opleiding en je werk? Je rol in jullie gezin? Als dat zo is dan is het prima toch?! Dan maakt zo’n stom papiertje van een HBO of WO niet uit!
    Ik ben blij dat niet iedereen universitair geschoold is. Want wie gaat het dak repareren, huis schilderen, een aanbouw bouwen, zorgen voor kindjes op een kdv. Wie haalt het vuilnis op of werkt in een winkel. Meestal mensen met een LBO/MBO opleiding! En ik ben blij en dankbaar dat jullie er zijn!
     
    floppie888 vindt dit leuk.
  11. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nou meneer HBO, ondanks je geweldige, hoge opleiding weet je nog steeds niet hoe je respect moet hebben voor je vrouw en al die "laag geschoolden" die het elke dag mogelijk maken dat onze maatschappij blijft draaien.
     
    Mamalove2014, floppie888, jade2011 en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Wat vervelend zeg!! :( raar dat hij dat gebruikt in ruzies, dan zal hij dat toch wel belangrijk vinden ook al zegt hij dat hij het niet meent.. ik bedoel, als hij dat telkens zegt. Heel rot... geen advies voor je . Maar hoop dat je er met hem over kunt praten!! Heb zelf ook alleen een mbo niveau 2 koksopleiding gedaan dus verdien ook weinig, maar genoeg om te leven en een beetje te sparen, mijn vriend daarentegen heeft gestudeerd en verdient ontzettend veel maar hij heeft mijn opleiding en inkomsten nooit tegen mij gebruikt... zolang je voor jezelf en je kindjes kan zorgen zonder dat je hem nodig hebt ben je gewoon hartstikke goed bezig, met of zonder hoge papieren!
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En ondertussen vindt hij het maar wat makkelijk zeker dat jij thuis bent voor de kinderen? Daar ben je dan wel goed genoeg voor? Wat een l.. zeg. Zoals Tuc al zei: bij zo'n man kan ik echt niet blijven, helemaal niet na die opmerking over je dochter.
    Ik zou gewoon weglopen als ie zo'n opmerking maakt.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oei nee, dat zou mij zodanig kwetsen dat ik geen gelijkwaardige relatie meer kan hebben... Wat een eikel zeg...
     
    Evanesco en tuc vinden dit leuk.
  15. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Mijn vriend deed dat jaren geleden ook een keer. Toen heb ik m keihard gezegd: als ik niet thuis zou zijn voor de kids en had blijven doorleren (was 19 toen we ons eerste kindje kregen), dan had jij nu niet kunnen bereiken wat je bereikt heb, want dan had je ook gedeeltelijk thuis moeten zitten voor de kleine.
    Sindsdien heeft hij t nooit meer gedaan en schaamt hij zich er nog steeds voor dat hij dat ooit gezegd heeft. Gelukkig is hij toen in gaan zien dat thuiswerk, huishouden en moeder zijn 24/7 iets is om trots op te zijn, en nu jaren later waardeert hij t nog steeds, ook al heb ik een paar jaar geleden mn thuiswerk opgezegd en nu dus volledig huisvrouw/moeder ben.
    Ik zou m eens duidelijk maken dat hij niet beseft dat hij deze kans heeft om zoveel te verdienen, juist omdat jij thuis bent.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  16. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wellicht jaloezie of onzekerheid? Je kunt HBO hebben maar als je op je 25e nog thuis op de bank zit ben je geen zware HBO’er. Oftewel die heeft niet vooraan gezeten in zijn klasje en het meerendeel van zijn studiegenoten zullen hem wel voorbijgestreefd zijn.

    En jij zo te lezen een loeisterke MBO’er. Tsja, het werkveld weet wel wat ze liever hebben. Wellicht onzeker dus.
     
    Queen, Gewooniemand, Jo79 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik zou, als hij het weer zou zeggen, gewoon antwoorden dat hij blijkbaar niet zo heel slim is anders woonde hij niet samen met zo'n domme doos en maakte hij niet van die domme kinderen. En vragen of hij bij zijn hbo diploma ook een diploma voor arrogante kwast heeft gekregen.
    Blijkbaar heeft hij tijdens ruzie het gevoel niet te kunnen winnen waardoor hij zoiets achterlijks zegt.

    Mijn man heeft tijdens ruzies wel eens achterlijke opmerkingen gemaakt over dat hij degene is die het geld binnen brengt, de eerst volgende keer toen hij me vroeg iets te kopen, ja sorry heb ik geen geld voor want ik werk niet, en nog meer kinderachtige opmerkingen over dat ik niet werk en dus geen eigen geld heb. Vond hij heel flauw maar besefte toen ook hoe idioot zulke uitspraken zijn. Nooit meer gehoord.
     
  18. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Goh, hij heeft volgensmij nog een hoop te leren juist!

    Wat ontzettend kinderachtend en gemeen gedrag van hem. Ik heb niet echt tips. Ik denk dat ik met zo'n man snel klaar zou zijn.
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  19. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.206
    509
    113
    Hij heeft duidelijk niet de capaciteit om zijn 'hoge' niveau ook in de praktijk van het leven te gebruiken... wat een laagbijdegrondse opmerkingen! Laat jij dan, met je normale (Echt niet lage!) , praktische niveau maar zien dat jij wel fatsoen en respect hebt.
     
  20. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw

    Hahaha zo zou ik idd ook zijn
     

Deel Deze Pagina