Hoi dames, Ik ben op 1 plek gehecht, met oplosbare hechtingen alleen, hoe lang duurt het voordat die opgelost zijn? Ik durf zelf niet te voelen/kijken En kun je gewoon seks hebben als die hechtingen er nog zitten? Ik heb nergens last van, ook geen trekkend gevoel oid, dus geen idee of ze er dan nog wel zitten..
Uuh ik zou t niet doen. Je weet niet of t nog open is!! Beter wachten. En ik zou toch even kijken hor, ik vond het ook spannend maar uiteindelijk toch fijn om te zien hoe het er uit zag! En verwacht iig niet dat het er uit ziet zoals het er uit zag!
Seks met hechtingen 😝- serieus? Lijkt mij niet zo verstandig. Straks scheurt de boel open. Afgezien van de bacterieen die er bij kunnen komen. De vk kan controleren of ze zijn opgelost. Advies is om wachten tot het bloeden is gestopt.
Nee wat de rest ook al zegt echt niet doen!!! Als je hechting gaat onsteken ben je verder van huis. En je bent 2 wk geleden bevallen denk niet dat het al prettig zal zijn. Niet vloeien is ook belangrijk. Qua kijken gewoon eens doen! Je verwacht een slachtveld maar ik vond het meevallen
Mijn eerste reactie toen ik topictitel las: Waarom??? Maar goed, ik had er wèl last van en ik zou het echt niet gewild hebben. Ik wilde er niet eens aan dènken! Fijn joh, dat jij totaal geen last hebt! Vloei je nog? Over het algemeen is sowieso het advies om geen sex te hebben terwijl je nog vloeit. Dit in verband met infectiegevaar in je baarmoeder. Dat wil je echt niet meemaken. Ook als je niet meer vloeit, vind ik een week na de bevalling vrij snel. Na een week zitten die hechtingen er echt nog wel. Ik zou bang zijn toch iets te beschadigen dan. Mocht je nou echt heel graag willen, zou ik even met de verloskundige bellen voor de zekerheid. Of de vk hier op het forum vragen, als je anoniem wilt blijven. Maar dan zul je vaak wat langer op het antwoord moeten wachten.
Toen ik gehecht was na mijn bevalling kreeg ik het advies om met gemeenschap te wachten tot de hechtingen eruit waren en de wondjes geheeld waren. Anders kan het door bacteriën en eventueel schuren alsnog gaan irriteren en/of ontsteken. Ik had sowieso al erg last van irritatie en pijn aan mijn hechtingen dus zelf zou ik er niet aan denken maar mijn verloskundige zei tegen mij dat als je nog maar weinig vloeit het geen probleem is (wel met condoom) maar als je nog hevig vloeit je beter kunt wachten. Zelf heb ik gewacht tot ik een week niet meer vloeide, het gebeurde namelijk wel dat ik eens een dag amper bloed verloor en dan een paar dagen later weer heviger.
Eerste wat alle vk's en gynaecologen en kraampakket. Hulpen zeggen is: de eerste 6 weken geen seks. Naast die hechtingen staat je baarmoeder nog open en kan je infecties en enge dingen krijgen. Zie dat je nog geen 2 weken geleden bent bevallen? Zou echt wachten. Zeker nog 4 weken!! Deze informatie krijg je toch na je bevalling?
Wacht gewoon even tot de nacontrole is geweest, die is na 6 weken. Dan krijg je vanzelf, meestal, groen licht van de gyn of vk. Maar seks na 2 weken? Echt niet doen!!! Je durft al niet eens te kijken of voelen of de hechtingen er nog zitten, maar je durft wel seks te hebben? Ik ga al bijna van m'n sotkje bij de gedachte Je man wil heel graag of jij zelf? Als het je man is, laat hem zichzelf lekker een handje helpen
Oei, zo vlug seks met de hechtingen? Zowiezo niet handig om na de bevalling zo snel seks te hebben (artsen houden een termijn aan van ongeveer 6 weken). Je baarmoedermond staat nog een beetje open en het kan dan tot infecties lijden. En voor de wond lijkt het me ook niet goed. Laat de boel maar even lekker helen.
On topic, inderdaad niet doen.. Als er nog hechtingen zitten dan is het daar nog niet dicht en kans op plaatselijke infecties en nog maar te zwijgen over interne infecties... Ik zelf vond het jammer dat die 6 weken voorbij waren nu "moest" ik weer. Ik vond het wel lekker rustig zo.. (nu heb ik echt tijdens zwangerschap en bv libido van 0,0000 hahaha, arme man 9 mnd zwanger en nu al 13 mnd bv...) Dus ik kan me niets voorstellen na 2 weken En de eerste keer lekker veel glijmiddel gebruiken (voor de "wond")en voorbehoedmiddel, je bent ook gewoon vruchtbaar!