Wat voor gel gebruikt ie? Mijn vent had namelijk precies hetzelfde, hij gebruikte van die spotgoedkope gele gel, dat was bij hem de oorzaak...
Mijn vriend gebruikt inderdaad die hele goedkope gel maar doet dit al tientallen jaren en nu sinds 4 dagen jeuk..
Sorry, maar roos is wel degelijk een ziekte. Je zegt het zelf al, een huid die te snel vernieuwd. Als je het alleen hebt op je hoofd, spreekt men van roos, maar ik weet zeker dat een dermatoloog hier anders over denkt. Ikzelf heb psoriasis 'roos' over mijn hele lichaam.
Ik heb ook wel eens last van een jeukende hoofdhuid. Na 1 of 2 keer wassen met Head & Shoulders is het vaak over.
Psoriasis roos is iets anders dan de gewone roos OT: niet iedere dag de haren wassen, irriteert de hoofdhuid alleen maar meer. Kijk even of hij het om de dag kan wassen, en ander heb je volgens mij van Andrelon shampoo puur natuur, deze vind ik zelf erg fijn in gebruik.
Geen groene zeep, antiroos shampoo of iets dergelijks gebruiken als de hoofdhuid al droog is!! Hier werd het bij alleen maar erger van. Milde shampoo gebruiken en niet dagelijks wassen. Vraag de apotheek anders om advies.
Ik heb er iedere winter last van. Ik probeer niet dagelijks te wassen. De olijfolie tip ga ik eens proberen. Verder geen agressieve troep gebruiken.