Is 118/84 een hoge bloeddruk?? Ik heb vorige week een topic gestart dat ik mogelijk wordt ingeleid met 39 wk, dat is ws nog steeds de bedoeling ( ivm bekkeninstabiliteit ) Ik ben vandaag op controle geweest aangegeven dat het echt heel zwaar is en dat ik weinig slaap. Nu heb ik dus slaapmedicatie gekregen voor een weekje en dan volgende week doorverwijzing voor inleiden. Maar vandaag was me bloeddruk hoger als normaal en ik heb sinds 2 dagen last van misselijkheid... Hierdoor moet ik van de week weer terug voor me urine en bloeddruk te controleren... Ik maak me nu wel zorgen...
Bij mij werd gezegd dat een bloeddruk pas echt als hoog wordt bestempeld als de onderdruk boven de 90 komt en de bovendruk boven de 160. Maakt niet uit wat je bloeddruk normaal gesproken is, daar wordt totaal niet naar gekeken.
In principe is de bloeddruk prima. Onder de 90 is prima. Mits geen klachten en niet te snel oplopend.. Het ligt er alleen wel aan wat het eerder was.. Ik had middenin mijn zwangerschap een onderdruk van 55 en normaal 85 (destijds). Die bloeddruk liep daarna langzaam weer op. Tot 70 hoorde ik niks van de VK. Daarna bij 39,5 week ineens een sprong van 70 naar 80. Daar maakte ze wel even een opmerking over, dat ik moest bellen als ik klachten kreeg en de volgende afspraak echt niet meer dan een week later moest zijn.. De dag erna had ik een kleintje in mijn armen, bij de eerste steeg de bloeddruk ook opeens bij 41 weken en was het ook de aankondiging van de bevalling de dag erna..
Met 31,6 was het 120/76 met 34,6 was het 124/76 met 36,6 was het 114/68 en vandaag 118/84 Nog steeds misselijk, hopelijk is het morgen weg...
118/84 is heel netjes! die van mij is vanmorgen gemeten en bij mij was ie 162/78 dus daar is die van jou zelfs laag bij mijn hoge bloeddruk is een cadeautje wat ik over gehouden heb van de hellp
Het is wel een stukje hoger dan de vorige keren maar nog niet zorgwekkend denk ik. Ik had naar het einde toe ook dat mijn bloeddruk wat hoger werd en ik had enorm hoge waardes vlak voordat ik bevallen ben. Ik mocht toen ook niet meer naar huis en werd moest bloeddrukverlagers slikken. Ze zouden de dag erna inleiden en begonnen vast met primen maar die nacht is mijn zoontje geboren. Hou het wel in de gaten hoor en als je twijfelt, gewoon bellen of langsgaan om nog eens te meten!
Bedankt voor de reacties. Gisteren was me bloeddruk 120/80 en aan me r.arm 136/90 en nog misselijk bij verergering van klachten moet ik bellen en dinsdag weer op controle en dan door verwijzing naar de gyn voor ws inleiden maar goed daar moet ik nog ff over nadenken omdat ik verschillende verhaal lees en hoor dat inleiden idd pijnlijker is als spontaan bevallen...
Volgens mijn vk is het heel normaal dat je bloeddruk wat hoger wordt. Mijn bloeddruk was 160/100, toen werd het eigenlijk pas spannend
mijn mijn bloeddruk is rond de 149/100 . soms 150/115 .. en ben pas 6 weken zwanger! @Dens heb je extra controles gehad door de bloeddruk?