Bleeegh! Ik zit er echt even door heen. Begin januari heb ik te horen gekregen dat mijn contract (na 4 jaar) niet verlengd wordt wegens bezuinigingen. 30 juni loopt mijn huidige contract af en moet ik er uit. Er gebeuren zoveel rare dingen binnen de organisatie wat het allemaal erg wrang maakt. Zo wordt er verschil gemaakt in verschillende functies. De ene functie krijgt wel vaste contracten en de andere (de mijne) niet. Op mijn afdeling zijn er 3 vacatures en daar worden nieuwe (onervaren) krachten voor aangenomen etc. etc. Nu heb ik heel die laatste maanden gewoon netjes mijn werk gedaan wel af en toe mijn baalmomentje gehad maar nu word het me te veel. Was al chagerijnig vanmorgen omdat man en ik gisteren een discussie hadden gehad over wel of niet voor een 2e gaan in deze situatie en dan loop ik op het werk tegen de zoveelste nieuwe werknemer in mijn team aan. Ben al heel de ochtend chagerijnig en krijg em er neit toe gezet om iets te doen. Kan wel janken en heb geen zin meer om te werken. Moet alleen nog 1,5 maand! Weet ook niet wat ik met dit topic wil maar ik zit er gewoon even giga doorheen!
He wat waardeloos! Mag ik vragen in wat voor sector je werkt, dat je na 4 jaar nog steeds geen contract voor onbepaalde tijd hebt? Er zijn niet veel sectoren waarin dat mag. Of heb je één contract voor 4 jaar gehad, wat nu afloopt? Ik wens je heel veel succes met het vinden van een baan, al zal dat misschien niet meevallen. Hopelijk komt het allemaal in orde, en komt er ook nog een 2e spruitje.
He bah! Kan me heel goed voorstellen dat je er geen zin meer in hebt! Is het voor je werkgever een keuze tussen óf een vast contract óf er uit? Ik dacht dat je er dan ook drie maanden "tussenuit" mag, en ze je dan weer een tijdelijk contract aan mogen bieden... Maar zeker weten doe ik dat niet.. Sterkte!
@bri: Werk in de zorg. er is een regel geweest dat mensen onder de 27 jaar 4 keer een contract voor bepaalde tijd kunnen krijgen. die regel is er per 1 januari 2012 weer uit. @Lin: Ja, het is of er uit of vast en ze geven geen vaste contracten, iig niet aan mensen met mijn functie. Ik kan er idd 3 mnd uit heb ik ook voorgesteld maar wel met het verzoek dat ze dan een plekje voor me vrij houden maar dat laatste willen ze niet doen. Ik ben nu ook op het punt dat ik niet eens meer voor deze organisatie WIL werken door wat er allemaal gaande is nu maar moet mijn tijd wel uitzitten.
Misschien heb ik 't ooit ergens verkeerd gelezen, maar als je ontslagen word voor bezuiniging mag er toch geen ander aangenomen worden?..
Indien je ontslagen wordt zijn ze toch verplicht tot 6 maanden na je laatste werkdag je een vacante functie aan te bieden als deze gelijk is? Niet als het een ele andere functie s. Maar zeker iets wat je hier kunt uitzoeken.
Helaas betreft dat alleen wanneer je een vaste aanstelling hebt, in dit geval is het geen contractverlenging en mogen ze gewoon mensen aannemen. Heel veel sterkte toegewenst in deze rottige periode.
Als je nog vakantie uren hebt staan zou ik ze als ik jou was gewoon lekker opnemen, even uitrekenen hoeveel je er nog hebt en die in laten gaan voor dat je contract afloopt natuurlijk. Bij mijn gingen ze er toen mee akkoord. Ik zat er ook helemaal door heen toen, erg verdrietig dat ik er weg moest. Weet wat je voelt meid, hopelijk vind je weer snel een leuke baan!
Wat ontzettend kl*** zeg. ZEKER als je dan met allerlei nieuwen geconfronteerd wordt terwijl ze jou niet meer nodig hebben (tenminste dat zou de reden moeten zijn. Al weten we wel beter dus) Maar meteen rond gaan kijken voor ander werk en inderdaad kijken of je vakantie uren kan opnemen voor de resterende tijd want je motivatie is in ieder geval (en erg begrijpelijk ook!) beneden peil nu. Lijkt Philips wel vroeger. Tig nieuwe uitzendkrachten en halfjaar contracten etc. Maar vast? Nee daar doen we niet aan (behalve als je een hoge pief bent dan ineens wel. Want het is natuurlijk erg nuttig om 3 bazen per werkvloer te hebben ). Sterkte en probeer het als een nieuw begin te zien ipv een einde. Nu kun je opzoek naar een baan waarin je meer gewaardeerd wordt met eventueel wel kans op vast! Erg moeilijk op dit moment dat snap ik wel. Maar misschien haalt het de scherpe kantjes weg.
Ik zou toch even goed navragen (juridisch loket, rechtsbijstand) wat de regels zijn voor het niet-verlengen van een contract. Als dat bezuinigingen zijn, dan lijkt het me niet dat dan wél iemand anders aangenomen mag worden.
Als je een tijdelijk contract hebt dan heb je geen poot om op te staan. Daar is een tijdelijk contract ook voor bedoelt, die heeft een einddatum en als die datum voorbij is is je contract ook voorbij. (mits hij verlengt word natuurlijk) Dit is het geval bij TS, dus het juridisch loket inschakelen heeft in deze geen zin. (mag natuurlijk altijd als je dat wil, maar levert je niks op nu) Ts: ik zou zo snel mogelijk gaan solliciteren. (wat je hopenlijk al doet omdat je al langer weet dat dit gaat gebeuren) En hoop dat je snel een nieuwe baan vind. Daarnaast weet ik niet of je je al gemeld hebt bij het UWV, maar zo niet dan zou ik nu al beginnen met een ww uitkering aanvragen zodat je straks niet zonder geld zit. Als je nog vakantiedagen hebt zou je kunnen bespreken met je werkgever dat je die opneemt omdat je het niet meer ziet zitten om je tijd uit te zitten daar en niet meer gemotiveerd bent. Meestal doen ze daar niet moeilijk over. Heel veel succes.
@Vakantieuren opnemen zit ik nu wel over te denken. Ik ben iig al per 1 april gestopt met ouderschapsverlof. Dus ik werk nu op papier weer 32 uur met wekelijks 1 vakantiedag. Ik denk dus niet dat ik genoeg over heb om heel de maand juni vakantie op te nemen maar ga het denk ik wel even bespreken met teamleider. @Solliciteren ben ik al even mee bezig zit op het moment ook in een procedure wat positief gaat. Dus wie weet. @UWV is wel een goeie, dat had ik nog niet gedaan. Ga ik morgen is naar kijken. @Genoeg werk in de zorg. Tja dat wel maar ook heel veel mensen die er uit moeten en dus allemaal gaan solliciteren. Daarnaast ben ik geen verpleegdkundige en ik merk dat ze die veel zoeken. Ik baal vooral dat dit gebeuren nu ook mijn prive leven op zijn kop lijkt te gaan gooien. Thanks voor alle knuffels.
nou hier genoeg werk voor al het verzorgend personeel, verpleegkundigen, nivo 2,3, en 4 maakt niet uit.....