Ben ik zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ShannenHMTA, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShannenHMTA

18 mei 2018
    98
    80
    18
    Vrouw
    Kapster
    Hoi allemaal,

Ik ben 21-06 bevallen van een zoontje. Ik heb een hele makkelijke bevalling gehad met ook maar uiteindelijk 1 hechting.. en anderhalve week na mijn bevalling had ik al weer de behoefte aan seks.

Wij hebben toen (stom) onveilig seks gehad, meerdere keren. ( Gevalletje oeps, het kwam er van en geen condooms in huis ) en ben na ongeveer 6 weken na de bevalling begonnen met anticonceptie. Ik heb toen nog een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief.

Echter is het zo dat ik wel gewoon dmv mijn anticonceptie menstrueer.. ( en ik weet dat dit medisch is en dus geen echte cyclus is) maar ik voel sinds ongeveer een week, anderhalve week een gevoel in mijn buik wat soms lijkt op het beginnende getrappel van een baby.

Aangezien ik een buikgriepje gehad heb zouden het uiteraard ook gewoon mijn darmen kunnen zijn.. maar ik vind het gevoel er zo erg op lijken dat het mij onzeker maakt. Ik heb een test gedaan (predictor) en deze was gewoon negatief. Maar ik weet ook dat je na een langere termijn niet meer positief kunt testen.

Ik denk zelf dat de kans dat ik zwanger ben relatief klein is.. maar het zou natuurlijk wel kunnen. Als ik dat gevoel in mijn buik niet had dan zou ik ook vastbesloten zijn en zeker weten het gevoel hebben dat het niet zo is. Maar het gevoel maakt mij enorm onzeker.

Ik weet dat een telefoontje richting de verloskundige zo gemaakt is.. maar ik wou even jullie meningen horen voor ik zou gaan bellen en misschien overkom als een debiel

Wat denken jullie? Zou het kunnen?

Shannen

2. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geboorte!

Ik denk niet dat je zwanger bent, maar dat je wandelende darmen hebt die zich evt verplaatsen. Heb ooit vernomen dat dit het zelfde gevoel kan geven. Als je 2 keer getest hebt en 2 keer negatief zou ik er ook van uitgaan dat je niet zwanger bent.

Leraje vindt dit leuk.
  3. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ik denk ook niet dat je zwanger bent. Ik las laatst ergens dat je de hele zwangerschap positief zou testen... Dat je lijntje mss wel minder wordt (dmv hook effect) maar wel aanwezig blijft...

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.088
    17.067
    113
    Dit ja. Dus negatieve test = niet zwanger.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik denk niet dat je zwanger bent!

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.839
    113
    Je test ook later in je zwangerschap nog positief. HCG blijft gewoon aanwezig in je lijf gedurende de hele zwangerschap. Je krijgt alleen dan misschien een minder knallende test door het hook-effect. Ik denk dat het gewoon je darmen zijn, ik heb het na mijn zwangerschappen ook duidelijker.

7. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.021
    113
    Vrouw
    In de maanden na mijn bevalling heb ik ook nog vaak het gevoel van een trappelende baby in mijn buik gehad, dat ik ook af en toe ging twijfelen. Het waren gewoon mijn darmen en inmiddels heb ik dat gevoel al lang niet meer.

8. ShannenHMTA

18 mei 2018
    98
    80
    18
    Vrouw
    Kapster
    Dankjewel voor al jullie reacties!
    Fijn dat enkele van jullie dit herkennen. Ik voel mijzelf niet zwanger en heb verder ook geen symptomen, al had ik dit ook niet bij mijn laatste zwangerschap. Toch stelt dit mij gerust, en ik kijk het even aan! Mocht het gevoel sterker worden kan ik alsnog naar de vk.

Deel Deze Pagina