Blowen is indd niet handig als je vatbaar bent voor psychosen. Het lokt een psychose uit. Van haldol zal hij niet hoogst waarschijnlijk misselijk worden (haldol wordt juist wel gebruikt in ziekenhuis tegen misselijkheid) Advies is om dagelijks ongeveer op zelfde tijdstip de medicatie te nemen. Dan heb je het minste kans op bijwerkingen en bouw je een bloedspiegel op. Misschien lukt het om met hem af te spreken dan hij een week lang de medicatie net zoals is voorgeschreven en jullie dan met elkaar (inclusief zorgteam) kijken hoe het gaat? Als je medicijnen onregelmatig inneemt is het effect ook wisselend en zijn bijwerkingen er eerder. Van belang is echt om met de psychiater te evalueren.. Ook als de psychose voorbij is, is het van belang om de medicatie te nemen. Het pakt nu de psychose aan maar beschermt hier tegen als je man stabiel is. Heb jij ook regelmatig contact met hulpverleners, want voor jou is het net zo zwaar als voor je man. Ze kunnen je/jullie dan ook uitleggen hoe om te gaan en voorkomen van een psychose. Sterkte meid, het is een rot ziekte!
Het lijkt me erg zwaar voor jou zeg! Zonder dat ik verstand van psychoses heb, kan ik wel zeggen dat hij een volwassene is, net als jij. Als het erop aan komt, ben jij alleen voor jezelf en je kinderen verantwoordelijk, he. Verder niet. Als het zo lastig is om de situatie te veranderen, is het dan geen idee om voor de toekomst actie te ondernemen, zoals inschrijven voor een eigen huurwoning bij de gemeente? Dat duurt jaren, hopelijk is het niet nodig, maar allicht zit je over een paar jaar wat minder klem. Heel veel sterkte.
Wat een situatie.... ik zou hem niet alleen laten met de kinderen. Mijn moeder heeft mij nooit iets aangedaan maar de psychoses waren heel heftig voor mij om mee te maken. Mijn moeder deed meestal heel normaal met anderen erbij, maar als ze alleen (met mij dan wel thuis) was ging ze helemaal los. Ging ook gerust weg zodat ik alleen thuis was. Moeilijk een oplossing te zoeken, maar wilde dit in ieder geval kwijt. Als hij geen hulp aanvaardt zou ik niet bij hem blijven...
Even een vraagje; klopt het dat een drugspsychose niet zolang duurt? Want hij heeft gister zijn medicijnen niet genomen (gelogen dus) en wil ze ook niet meer nemen. Hij voelt zich vandaag beter dan gister. Ga sowieso straks de psychiater bellen.
Ja dat klopt. Een drugspsychose duurt relatief kort. Afhankelijk van zijn vorige psychosen (en de aanleiding ertoe) en zijn evt diagnose zou het een drugspsychose kunnen zijn. Echter vaak wel wenselijk dat mensen medicijnen een tijdje gebruiken omdat een psychose vaak 'verstopt' zit en niet altijd direct te merken is. Goed dat je gaat bellen met de psychiater! Goed om medicijngebruik te bespreken want als hij het niet neemt voelt hij zich bij de medicijnen dus niet goed. Ik.hoop dat jullie zorgteam jullie goed uitleg geeft over werking van medicatie en effect /bijwerkingen. Stel alle vragen en onduidelijkheden die je hebt meid, zowel over kunnen medicijnen als over (drugs)psychose, daar is de dokter voor!
Nou totaal geen begrip van werkgever. Ze verwachten me eigenlijk morgen weer op werk omdat het maar om gedoe met mijn vriend gaat. Hoe ik me voel, interesseert ze niet. Aangegeven dat het me echt niet lukt, en of ik dan deze week nog thuis mag blijven. En dat zou ze bespreken... Had wel wat meer begrip verwacht.
Sterkte, wat is het ook een harde wereld. In deze maatschappij draait alles om geld, wordt ik af en toe ziek van. Hoop dat je toch nog thuis kunt blijven of zorgverlof op kunt nemen.
Hey Naatje, Wat rot dat het niet lekker gaat thuis. Toch weer gedoe dus, na de laatste keer. Ging een poos heel goed toch? Zorg je goed voor jezelf en de kids? Dit is voor jullie wel heel zwaar en een verslaving heb je voor het leven.. Wat ook vervelend dat ze op je werk niet begripvol zijn. Heb je de noodzaak goed uitgelegd? Sterkte!