Vriend helpt niet met kinderen help!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door raq, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raq

raq Nieuw lid

11 feb 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties.
    Jullie gedachten is precies wat ik denk. Schoppen die zooi.
    En ik heb met hem gesproken. Komt niks zinnigs uit. Hij zeg dat hij dat niet allemaal aan kan. Kinderen naar school brengen dan gaan ze huilen, bla ,bla. De psz en de crèche zijn gewoon loopafstand van onze huis. GEEN toeslag in mijn situatie, wist ik niet. Groot problem.
    Ik heb hem ook gezegd als ik alles alleen moet regelen dan moet hij gewoon verdwijnen. Ik ben nu al bek af. We zijn tien jaar samen en hij wordt elke dag erger.
    Hij leek wel blij toen ik hem vertelde dat ik een baan had gekregen. Daarna kwam de bom. HOE ga je doen met de kinderen?
    Ik hou me sterk voor mij kinderen. Maar feit blijf is dat ik me als een mislukking ziet omdat ze zo'n vader hebben.
    Mijn vriend is volgens mij een narcist zijn gevoelens gaan altijd voor iedereen en hij is zo geweldig en special IK doet alles verkeerd.
    Bedankt voor alle reacties jullie hebben stuk voor stuk gelijk

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Is geen probleem hoor geen toeslag. Hem de keet uit trappen en als alleenstaande moeder verder gaan dan krijg je wel toeslag.

Aan zo een heb je toch helemaal niets of hij er nu wel of niet is

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn oudste ging met 2,5 naar de peuterspeelzaal

ik werkte niet mijn man full time
    de psz was maar 2,5 uur per dag
    en leuk voor haar !
    ik betaalde ook maar 18 euro per maand
    maar dat is niet overal zo

ik zou even kijken wat je moet gaan betalen
    de creche ga je mega veel betalen
    en dat terwijl je man thuis is
    is nutteloos !

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hoe ga je dat doen met de kinderen

ummmm zijn het ook niet zijn kinderen
    neem je verantwoordelijkheid lamlul !
    sorry geen zinnigs woord over te zeggen
    dan kan je indd beter verder als alleenstaande moeder
    dan heb je nog recht ergens op

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Psz zijn inderdaad maar dagdelen, waar moet ze daarna heen dan?

6. KimK

KimK Niet meer actief

Naar dr vader? Die op zijn luie reet thuis zit? Jeeeeetje dat vrouwen dit pikken van hun man. Ik begrijp dat ik gezegend ben met een van de beste mannelijke exemplaren (1 dag ouderschapsverlof, doet alles met en voor de kids etc.) maar geen zak uitvoeren is ook weer het tegenovergestelde.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Schop onder z'n hol geven;)
    Wat ik alleen niet begrijp. Deeg hij voor de geboorte van de jongste wel iets met de oudste? Helpen in huishouding, verzorging etc. Lijkt me niet van de 1 op andere dag te zijn gebeurd.
    Ik begrijp werkelijk waar niet dat je er überhaupt over nadenkt om je kinderen naar een Kdv te brengen, de volle mep te willen betalen en je kerel op z'n luie reet thuis laat zitten.

Ik zou eens een gesprek met hem aan gaan en heel duidelijk maken wat je van hem verwacht als je weer aan het werk gaat.

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Jeetje, na je eerste berichtje schoot ik in de lach en vroeg me af of dit wel serieus was. Na je tweede berichtje vind ik het dieptriest. Als het echt zo erg is, wordt het tijd om hem flink door elkaar te rammelen.

9. sjak

sjak Niet meer actief

Wat ik me dan afvraag; hoe was hij dan voordat jullie kinderen kregen? Was hij toen ook al een werkeloze lapswans?
    Deed hij toen wel dingen om te helpen?

Ons kost één dag kinderdagverblijf €269 per maand, ik weet niet hoeveel dagen je gaat werken? (Sommige scholen hebben afspraken met en bij kinderdagverblijven het zou dan goedkoper kunnen.... Maar alsnog niet nodig!)

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

1 dag kinderdagverblijf Per kind kost per maand tussen de 260-340 euro X 2 =520-680 euro en dat is dus voor 1 dag per week allebei de kinderen onderdak.

dus reken maar uit wat je dan mag gaan betalen.

Ik zou eens uitrekenen wat je aan kinderopvangtoeslag krijgt met jouw komende salaris en dan als je alleenstaand zou zijn. + toeslagen e.d. Toeslagen.nl

Dus als hij niet voor de kids wil zorgen mag hij zorgen dat hij jouw het volledige bedrag per maand overmaakt?

11. tuc

tuc Niet meer actief

En wat doet je man precies om aan een baan te komen??

12. Vigi

Vigi Niet meer actief

Zo dat zou een goeie voor mij zijn! Die zat ik echt n flinke trap onder zn luie reet geven!

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Schoppen..

Mijn vent kan niet werken ik werk nu 40 u + 1 x in de 2 weken 5 u extra.
    IK was huisvrouw en me vriend werkte 40 tot 60 p w.
    Nu is hij huisman.
    Hij zorgt voor alles binnen huis (schoonmaken kind verzorgen financien)
    Ik zorg voor buitenhuis werken boodschappen (klik en klaar dus na me werk haal ik dat op).

Dit gaat prima.
    Zal als ik jou was een keus geven zorgen voor de kids/ werk zoeken al is het maar post bezorgen putje scheppen op zee/weg gaan

14. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Nouwww fijne vent heb je!
    Hij wil zelf toch ook kinderen, nou dan mag hij er ook voor zorgen niet alleen jij!
    Hoort er allemaal bij. Maar als ze gaan huilen als ze naar de creche gaan en hij gaat weg, ja dat heb jij hetzelfde!
    Het is niet anders als hij de dingen doet of dat jij ze doet.
    Ik deed mijn vriend wat als hij niet eens met de kleine zou mee helpen.
    Hij heeft nog geen werk dus tijd genoeg om voor de kindjes te zorgen. het moet toch niet zo zijn dat jij en dadelijk werkt en alle zorg voor de kindjes hebt.

15. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Maar waar komt die houding dan vandaan? Heeft hij de kinderen wel eens alleen? Als jij altijd alles oppakt en de kids troost als er even iets aan de hand is, dan kan het zijn dat hij niet weet dat hij dat ook kan. Wil hij niet, of denkt hij dat hij het niet kan? Ik lees hier van alles over eerste reacties, maar niets over een goed doordacht gesprek waarin je even goed nagaat wat er nu echt speelt.

16. raq

raq Nieuw lid

11 feb 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal een aantal vragen beantwoorden. Mijn vriend werkte eerst in de bouw na baanverlies is hij begonnen met verkopen van tweedehands spullen. En ik begon ook mee te helpen. Toen kreeg ik mijn eerste dochtertje en hij bleef thuis met haar 4 dagen in de week en de andere dagen was ik thuis en hij bezig met zijn tweedehands verkoop op website en de rommelmarkten. Toen werd ik werkeloos en zwanger(in de zelfde week). Rommelmarkt was niet meer rendabel dus is hij gestopt. En ik was ook thuis. Hij blijf thuis met de kids als ik ergens naar toe moet gaan. Dus hij kan het wel. Nu ga ik werken en 3 jarige gaat beginnen met psz. Mijn vriend zegt ik kan haar brengen maar wat ga jij doen met de 1 jarige. Nu komt de aap uit de mouw dat hij zegt: ik kan de oudste niet naar de psz brengen plus met de 1 jarige in mijn armen. Want de 3 jarige gaat huilen en schreeuwen en dan gaat de andere ook huilen. Dus ZORG jij maar dat de oudste gewend school want anders beter blijf jij thuis.
    Toen heb ik hem gezegd dat als ik alles alleen moet regelen, hij moest oprotten. We zijn nu aan het verhuizen en hij zit de new huis helemaal klaar te maken. Als hij weg moet van mij zal dat niet makkelijk gaan. Al die scenarios spelen door mijn hoofd. Ook zijn familie staan aan mij kant. (helaas die kunnen mij niet helpen met opas)Hij luisterd naar niemand. MR Narcsist. Ik heb echt slapeloze nachten.

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klinkt als een luie, egoïstische zak. Hij komt ermee weg omdat jij het tolereert en doet wat hij zegt. Dus je gaat werken om vervolgens wat je verdiend aan kinderopvang te betalen? Terwijl hij thuis zit? En wat doet hij verder? Huishouden, solliciteren? Echt, ik snap ook niet hoe je het ermee uithoudt. Je bent moeder van 2 kinderen, geen 3. Als je alles alleen doet, trap hem er dan uit. Hoef je hem ook niet te onderhouden. Ik zou dus duidelijke afspraken gaan maken en werkt hij niet mee, is daar het gat van de deur.

18. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Tja, 1 oplossing in mijn ogen, hem voor het blok zetten, je vertrekt gewoon aan werk, en laat hem achter met de twee kinderen. Dan moet hij wel en leert hij er hoop ik van.

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dit dacht ik ook al! Dan móet hij wel....

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ehm. Het zijn toch ook zijn kinderen? Ik zou zeggen OF jij regelt maar zo snel mogelijk een baan en dan blijf ik thuis. OF jij gaat gewoon voor de kinderen zorgen. Ja kinderen huilen wel eens ja. So what? Vader zijn is niet alleen de makkelijke klusjes opknappen. \

Succes TS!

Deel Deze Pagina