Verhuizen na scheiding?

Discussion in 'De lounge' started by angel12, Nov 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel12

angel12 Bekend lid

Oct 28, 2014
    503
    79
    28
    Wie weet hier wat over?

Ik woon nu nog in het huis dat van m'n ex-man en mij samen was. Echter is het een enorme strijd tussen ons (bedreigingen, geweld, stalking) enz van zijn kant af. Hier in de buurt is het voor mij en m'n dochtertje ook echt niet leuk meer omdat mensen zich hier echt genoodzaakt voelen zich met mij te bemoeien. Ze vinden het zielig dat m'n dochter geen weekenden naar haar vader gaat enz en vader maakt daar dankbaar gebruik van samen net z'n familie om iedereen maar allemaal leugens te vertellen. Ze weten niet hoe het echt zit, voel ook niet de behoefte ze dat te vertellen, dat gaat alleen mij aan.

Maar goed ondertussen is het hier dus niet meer leuk/uit te houden omdat ik lastig gevallen wordt, m'n buurt dus niks is en m'n ex-man en z'n zus hier mij in de gaten houden. Heb hem al meerdere malen betrapt in mijn straat.

Nu krijg ik dus waarschijnlijk de kans om te verhuizen naar een plaats hier niet verder dan 15km verderop. Dit zal voor mij en m'n dochter veel meer rust creëeren. En dit wil ik dan ook graag.

Maar nu mijn vraag...mag dit wel?
    M'n ex zei dat hij mij hoe dan ook zou tegenhouden ;)

2. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Waarom zou dat niet mogen? Je gaat het land niet uit.
    Ik zou het zeker doen en ook nooit me adres aan me ex geven .
    Sterkte voor jou en je dochter.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mogen wel, maar je moet je adres geven vanwege je dochtertje, dus ik denk dat het probleem zich dan alleen verplaatst in plaats van oplost. Je kunt aangifte doen van stalking/belaging, hè? En in het uiterste geval ook van smaad/laster. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan je kind pakken en wegwezen.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat mag zeker wel alleen denk ik wel dat je even met een advocaat rond de tafel moet gaan zitten hoe het dan moet met bezoekrecht van de vader als hij dat recht überhaupt heeft?

Als het jullie gezamenlijk huis is dan moet je ook kijken of hij erin wil wonen en/ of dat het misschien verkocht moet worden?
    Je moet namelijk (als hij het niet alleen op naam wilt) mooi mee blijven betalen aan de hypotheeklasten en dus heb je dubbele woonlasten :(

Eerst eens goed alles uitzoeken, ik wens je er heel erg veel succes mee.

5. angel12

angel12 Bekend lid

Oct 28, 2014
    503
    79
    28
    Ben al bij de politie geweest maar ze kunnen er weinig tot niets mee. Hij doet niets ernstigs, dit zijn dingen waar ik maar langs moet kijken.
    Weg uit deze buurt wil ik sowieso, heb voor een andere plaats gekozen omdat hij daar minder snel naartoe zal gaan daar zijn zus hierachter werkt en hijzelf ook vlakbij mijn huis werkt.

6. angel12

angel12 Bekend lid

Oct 28, 2014
    503
    79
    28
    In december vind er een zaak plaats waar gekeken zal worden of hij z'n kindje weer mag zien.
    Het is geen koophuis maar huur, deze woning is op mijn naam gekomen toen we scheidden want hij wil hier niet wonen.

7. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    Ik zeg doen. Kan je ergens anders met je dochtertje opnieuw beginnen en 15 km is voor de vader, als ie weer bezoekrecht krijgt, ook goed te dosn. Daar veroordelen ze je tenminste niet

8. Chaos

Chaos Actief lid

Apr 5, 2014
    269
    0
    0
    Hangt er vanaf of hij gezag heeft. Als hij gezag heeft moet hij toestemming geven! Geeft hij dat niet dan moet je het via de advocaat/rechtbank regelen, die kunnen vervangende toestemming geven.

En in dit geval zullen ze dat waarschijnlijk wel doen!

Kleine tip; hou een soort van dagboekje bij waarin je opschrijft wanneer hij of zijn zus of wie dan ook langs rijd om je in de gaten te houden. Dat kan nog wel eens helpen bij een eventuele rechtszaak!

Succes!! En hopelijk woon je snel ergens waar jij je prettig voelt samen met je meisje!

9. angel12

angel12 Bekend lid

Oct 28, 2014
    503
    79
    28
    We hebben nog gezamenlijk gezag maar hij heeft nu sowieso tot aan de rechtszaak een verbod. Als ie zich gewoon normaal had gedragen als vader was ditniet eens nodig geweest.
    Ik krijg nu allemaal scheve gezichten dat ik m'n dochter bij haar vader weg houd maar als het niet nodig was had ik m'n dochtertje echt wel bij hem gelaten.

Maandag bel ik sowieso m'n advocaat even. Dan kan dit eventueel meegenomen naar de rechtszaak want heb binnenkort al wat bezichtigingen.

Mij gaat het er alleen maar om dat m'n dochter en ik rust krijgen.

En bedankt voor de tip van het schriftje!

10. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    Ik zou gaan. Kan hij niet tegenhouden...zover is het niet. Sterkte en succes!

11. angel12

angel12 Bekend lid

Oct 28, 2014
    503
    79
    28
    Daarom, tis nog geen 20 min rijden.
    Hoop dat het gaat lukken!

12. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Een afstand van 15km is natuurlijk geen onoverbrugbare afstand m.b.t. het in stand houden (of in jullie geval, het op gang brengen, want ik begrijp dat er nu geen omgang is) van een omgangsregeling. Dus ik denk dat hij weinig kans maakt als hij een procedure op zou starten om jullie verhuizing tegen te houden. Het zou natuurlijk een ander verhaal worden als het om een afstand van 100 km gaat.

Maar overleg inderdaad even met je advocaat, die kan je ongetwijfeld goed hierover informeren.

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier ben ik ook zonder overleg verhuisd ong 15 minuten rijden van het oude huis. mijn advocaat gaf aan dat ookal zou hij moeilijk doen dat het hem niet zal lukken gezien de geringe tijd.

echter hou er wel rekening mee dat als je je kind op een andere school zet hij daar eigenlijk wel van op de hoogte gebracht moet worden. en dan is het in hoeverre wil je dat hij weet in welke omgeving je woont.

daarom rijd ik nu elke ochtend nog naar hun oude school zodat het toch lijkt dat we in de buurt wonen. zodra het gezag weg is en de omgangs regeling door de rechter gestopt is. (heel verhaal maar hier ook een ex die echt niet in staat is voor zijn kinderen te zorgen.) gaan de kinderen wel naar een school in de buurt. Dit zodat zij zonder angst op school kunnen zitten.

15 km is niet ver, maar alles valt en staat met hoe jouw advocaat er tegenover staat. helaas voor mijn ex heeft hij mijn advocaat zo persoonlijk aangevallen (bedreigd ed) dat mijn advocaat het echt als persoonlijk is gaan zien dus een echte haaibaai is geworden.

maar goed dat is allemaal off topic. succes ermee. en geloof me als het voor je kind de goede beslissing is moet je het doen! dat ben je aan je kind toch wel verplicht. een vader krijgt niet zomaar een verbod op omgang ;)

Share This Page