Hai Toch nog even een topic over m'n vriend. Zit me niet lekker en ben op zoek naar soortgelijke ervaringsverhalen. Vriend heeft nu twee keer beetje bloed bij opgehoest slijm gehad. Maandje geleden en gister weer. Kan vrijdag bij huisarts terecht.. Hij is 34, heeft verder geen klachten en is super sportief. Rookt 1 A2 sigaretten per dag, sinds vier jaar. Heeft vorige zomer pleuritus gehad en er zijn toen ook longfotos gemaakt. Was in sept voor het laatst, controle, dit was toen goed. Maak me zorgen en ben nogal een doemdenker, denk direct het ergste, lees longkanker..... Nou ja, wilde mm verhaal even kwijt... Is gelukt. Alvast bedankt, liefs donja
Bloedhoesten is opzich niet erg gevaarlijk. Als iemand langdurig hoest of heel sterk hoest, dan kan er iets kapot gaan, en hoest je dat mee omhoog. Wel is belangrijk om de achterliggende oorzaak van het hoesten te weten te komen. Maak je niet teveel zorgen. Het kan van alles zijn
Kan mij voorstellen dat je daar de zenuwen van krijgt! Mijn vriend heeft ook een paar keer bloed opgehoest toen hij nog rookte, en ook sinds hij gestopt is, en hij staat onder controle van een longarts (wel voor iets anders hoor). Vorige maand nog heel veel onderzoeken gehad, niks aan de hand! Arts gaf aan dat het kan komen, doordat hij veel slijm op hoest (hij heeft nu iets gehad tegen hooikoorts en sindsdien is het hoesten een stuk minder) dat hij zijn keel als het ware een beetje stuk hoest en er een adertje knapt. Ik weet niet of hij ook dagelijks last heeft van slijm ophoesten? Enne...die 1 a 2 sigaretten per dag? De deur uit ermee, voor dat kleine beetje nicotine hoef je je longen niet te vervuilen Heel veel succes vrijdag en niet te veel doemdenken! Onthouden dat hij vorig jaar nog helemaal onderzocht is geweest en toen was ook alles goed