Nieuw kapsel; tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fluss1984, 16 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik wil graag een nieuw kapsel.
    Heb mijn haar momenteel tot net over mijn schouders, maar ik ben niet tevreden over het model (te recht) en over de kleur (mn mijn eigen kleur).
    Vorig jaar heb ik er een keer highlights/babylights in laten zetten maar dat was slecht gedaan. De kapster heeft het toen nog wat bijgewerkt waardoor bijna de hele "bovenste" laag van mijn haar geblondeerd is. Dat is inmiddels een jaar geleden dus tot ongeveer halverwege uitgegroeid.

    Ik draag mijn haar bijna altijd in een staart; enerzijds omdat het vanwege mijn werk niet op/over mijn schouders mag hangen en als er eenmaal een elastiek in heeft gezeten er zo'n knik in mijn haar zit, anderzijds omdat mijn haar eenmaal los snel wat gaat pluizen.
    Ik stijl het bijna nooit; incidenteel eens wat krullen erin voor een feestje maar ik ben er niet heel handig mee.

    Ik wil dus graag iets anders, maar heb ook geen tijd om elke ochtend 45min voor de spiegel te staan. 20min is wel de max wat ik eraan wil besteden.
    Het mag best een beetje korter, of laagjes, ik weet het niet. Nu zijn de onderste centimeters vaak meer volumineus dan de rest, daar zitten ook de knopen, vind het er niet mooi uitzien.

    Iemand ideeen wat mij mooi zou staan?
    En heeft iemand een kapsel zoals hieronder? Het lijkt lekker nonchalant maar ik vrees dat dat niet "vanzelf" zo is in de ochtend. Hoelang werk heb je eraan om dat zo te maken?

    Ik heb straks een adviesgesprek bij een nieuwe kapper, ben benieuwd.
    Maar ik hoor ook graag wat ideeen van jullie :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    #2 MissBlue, 16 jun 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2020
    Laagjes erin?
    Of misschien curtain bangs?
    Je hebt een vrij smal, lang gezicht, ik denk dat wat meer volume bovenop je heel mooi zou staan.
    Het voorbeeldkapsel wat je toegevoegd hebt, heb ik zelf een paar jaar terug gehad. Ik heb fijn haar, het is makkelijk te stijlen. Het zat het beste als ik 's ochtends douchte en het daarna in model bracht, dat kostte me zo'n 20 minuten. Voor ik tevreden was :p
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik denk dat ik inderdaad wat meer volume nodig heb bovenin. Misschien dat met highlights er ook wat meer diepte in komt bovenin waardoor het wat voller lijkt? Maar ik wil de basiskleur dan ook iets lichter hebben, en "kouder" blond. Zoals het vorig jaar was vond ik het namelijk veel te heftig (zie onder) en onnatuurlijk
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    De foto die je erbij hebt vind ik kwa lengte erg mooi.
    En ik zou er dan koele highlights in laten zetten.
    Kwa kapsel dit idee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Dit is supermooi vind ik zelf, maar zo word je niet wakker zeg maar :p je zult je haar moeten krullen. Dat is niet mega veel werk, maar een kapper kan het gewoon niet 'kant en klaar' zo knippen :)
     
    einad, Spectre en NiVa0230 vinden dit leuk.
  6. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Haha nee dat snap ik. Het voordeel is dat het niet erg is als de krullen uizakken; beetje de bedoeling zelfs. Ben nu altijd gefrustreerd dat ik zo m'n best doe om mijn haar te krullen en dat er een paar uur later alleen nog wat slag van overblijft... :rolleyes:
     
    Celika vindt dit leuk.
  7. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Van verven heb ik geen verstand maar bij mij hing mn haar ook altijd redelijk stijl naar beneden.
    Nu heb ik het tot iets over mijn schouders laten knippen en hoef ik er alleen wat mousse en haarlak in te doen en het zit leuk.
    Oh en ik kan ook gewoon nog een staart in
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    En jouw haar was bovenin eerst ook gewoon plat? Zit mooi veel volume in nu!
     
  9. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ja klopt! Ik heb even gezocht naar een foto van voor de tijd maar heb niet zoveel foto's van mezelf:o:
    Maar het zat inderdaad gewoon plat. Nu moet ik er ook even wat mousse en haarlak in doen maar dat is met een paar minuten klaar
     
  10. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    High- en lowlights geven het haar sowieso meer diepte waardoor het voller lijkt.
    Om je geblondeerde haar koel van kleur te houden, kun je een zilvershampoo gebruiken. Even kijken welke het meest voor jouw haar doet. Bij mij is dat die van Redken, de paarse fles.
     
  11. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ik stel nog iets extremer voor: een pixie cut!
    Maar ik vind de bijgevoegde eerste voorbeeld ook erg leuk! Of je een staart nog in kunt betwijfel ik dan.
     
  12. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Zó kort durf ik niet. Vind het voor sommige vrouwen heel mooi maar voor mezelf wel heel extreem en een beetje te pittig voor mijn karakter. Plus mijn vriend wil niet kort :roflmao:
     
    Dastoch3 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  13. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Was het maar zo dat je zo wakker kon worden.
    Dit kapsel heeft geen veel werk nodig.
    Af en toe een krul erin en klaar.
     
  14. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    En inderdaad zilverschampoo gebruiken dat houdt de gele/warme gloed weg.
    Ik heb Fudge wat bij mij goed werkt maar dat is even uitproberen.
     

Deel Deze Pagina