Hallo allemaal Al een hele tijd heb ik een grote kinderwens, Mijn vriend had deze ook, maar wilde het nu nog niet. We hadden er goed over gepraat en hij wilde eerst wat meer inkomsten zien te krijgen en wat dingetjes (luxe dingetjes) in het huis veranderen. Ik snapte dat wel dus ging ermee akkoord. Ineens is hij helemaal om en wilt gelijk beginnen! hij vind dat ik achteraf toch gelijk had dat je niets zeker kunt weten van te voren en dat het leven een groot avontuur is. Ik moet nog aan de omslag wennen maar we gaan ervoor. Al hoop ik wel dat hij toch niet ineens terugkrabbelt. Ik heb best een lange cyclus van 33 a 34 dagen maar de eisprong is toch ong. 14 dagen voor je menstruatie? Hoe deden jullie dat bij jullie eerste ronde? en was het in 1x raak of duurde het langer? Vind t wel een beetje spannend hoor!
spannend zeg! het kan heel erg verschillen. eerste kindje duurde hier 8 maanden en de tweede was het meteen raak. idd 14 dagen voor de menstruatie, niet perse erna
Wat leuk! Veel voorpret plezier! Die periode is ook zo leuk! Ik ben er zelf altijd vrij nuchter in gegaan, hoewel ik ook heus wel de dagen aftel, ik heb niet een cyclus op de dag pressies, vroeger was die eerder 33 dagen en nu eerder 24 dagen, maar ik ben zelf niet zo van het te vroeg testen, als je te vroeg test en alsnog ongesteld word, is dat zo veel heftiger als gewoon ongesteld worden. Ik heb zelf het 'geluk' dat ik al vrij snel symptomen heb, al ruim voor NOD en bij mn tweede zwangerschap had ik dus al klachten ( misselijk ) en al getest, dun streepje, echter werd ik 4 dagen later toch ongesteld, dat was dus een miskraam en 'gewoon ongesteld' worden is een teleurstelling maar niet zo verdrietig. Wij zijn nu voor een derde kindje bezig, manlief was ook ineens om, gewoon lekker vrijen als de zin er is en wat vaker rondom vermoedelijke ovulatie ( iig om de dag dan ) en hopen dat je niet ongesteld word. Bij onze dochter waren we in ronde 1 zwanger. Toen een wens voor een tweede en weer direct zwanger maar een vroege miskraam. Onze zoon kwam dus in ronde 3. Nu in ronde 1 voor nummer 3.
Gewoon elke 2/3 dagen het gezellig maken en er verder niet meteen teveel mee bezig zijn. Dat kan altijd nog als er zorgen ontstaan. Maar ga daar nou niet vanuit. Heb het gewoon fijn met elkaar en zie wat de tijd brengt!
Spannend! Ik zit nu ook in ronde 1 Donderdag of vrijdag heb ik mijn NOD normaal... Dus nu op het wachtbankje
Spannend he als je er dan toch opeens samen voor gaat Mijn vriend en ik hadden tegelijkertijd dat moment dat we het wilden gaan proberen. Ik wilde me bewust niet druk maken over wanneer mijn eisprong etc. was en gewoon kijken wat er zou gebeuren. De eerste ronde was raak bij ons! Geniet van deze bijzondere tijd samen. Je hebt toch opeens samen een nieuwe droom en dat vond ik heel mooi (en vind ik nog steeds natuurlijk )
Leuk he! veel succes. Hier ook opeens mijn vriend om. Kwam op eeN dag thuis en gaf het " groene" licht.
Leuk! Ik hield alles bşj met appje MBK, in ronde 6 (tevens de laatste zie banner) hebben we de Clearblue digi ovulatietesten gebruikt.
Oke! Blij om te lezen dat ik niet de enige ben waarbij de vriend ineens om is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem eerst niet geloofde hoor, maar ook vandaag kwam hij weer thuis met praatjes erover Leuk! T is echt wel een avontuurtje!
Spannend! Ik ben meteen in ronde 2 ovu testen gaan gebruiken omdat ik ook een wisselende cyclus had en ook niet zeker was of ik wel een eisprong zou hebben. In ronde 5 was ik zwanger
Vruchtbare dagen berekenen - Ovulatie calculator ik heb zo gekeken wanneer ongeveer mijn vruchtbare dagen waren. Heeft gewerkt, want was meteen 1e keer zwanger
Hoi allemaal, ik wilde even zeggen dat dit topic heel erg fijn is om te lezen voor vrouwen (ik dus) van wie de vriend nog niet zover is. Ik kan het me nu nog niet helemaal voorstellen dat de mijne opeens laat weten dat hij er ook voor wil gaan, maar het is dus niet onmogelijk! Geeft weer een beetje moed en hoop.
Het is zeker niet onmogelijk! dat heb ik ervaren Ik heb een paar weken voor hij om was een goed gesprek met hem gehad dat het iets van ons samen is en dat we ook moeten kijken naar elkaars wensen. En dat het dan niet zo is dat het maar om 1 persoon gaan maar dat we een soort compromis kunnen sluiten over wanneer. En ook dat t leven altijd onzeker is. En door onze wensen samen uit te spreken en daarna het er weken niet meer over gehad te hebben (wel heel soms kijken naar programmas met kinderen) maar dat heet dus blijkelijk gehopen bij mijn vriend! O en hij is echt om.. Gister was hij al begonnen met namen verzinnen haha. Ik geniet er nu al van!
Ik heb vanaf voor de tweede verjaardag van m'n jongste, de wens voor en derde. Alleen zaten we toen met werkeloosheid, nieuwe baan, 2 verhuizingen en nogsteeds onzekerheid qua werk dus moest het echt op pauze voor ons gevoel. M'n man wou toen echter helemaal niet meer. Blij dat de kinderen "groter" waren en we uit al die baby zooi waren, hij was wel wisselend in z'n boodschap maar doorgaans "nee!" Toch, nu 2 jaar later, kwam hij op Valentijnsdag ineens met zijn okay. En zag hij het toch ineens wel zitten... Ookal heb ik met de beide verhuizingen veel baby spul opgeruimd want kleine zolder, ben ik blij dat ik toch oa ledikant, wagen en baby kleding heb bewaard. Kon gewoon geen afscheid nemen.
Ik dacht dat ook! Was er al een paar keer over begonnen, maar hij hield steeds de boot af. Tot op een avond, hij mij plots een SMSje stuurde 'We moeten eens praten'... 's Avonds met een bang hartje naar huis, en toen begon hij er zelf over. Hij was wat aan het googlen geweest en ik had de chance dat de eerste zin op de pagina van de CM (christelijke mutualiteit) was: 'je bent er eigenlijk nooit klaar voor'... Dit had hem toch wat aan het denken gezet en zo heeft hij beslist toch te gaan proberen...
Wat leuk om te lezen hoe dat bij jullie ging! Te gek hoor, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn, dat je er samen voor gaat. Ik hoop dat jullie gauw zwanger zijn allemaal! Het is zo'n spannende tijd. Geniet er maar van! Voor ons komt het vast ook op een dag, dat geloof ik ook wel. (een beetje!)
Wat leuk! Wij hebben ook onlangs besloten om voor onze 1e te gaan, alleen was ik juist diegene die de boot afhield. Ik heb de afgelopen 3 jaar heel hard geroepen dat mijn motorpak niet meer gaat passen als ik zwanger ben, dus oohh nee, mij niet gezien! Toch begint het allemaal wel te kriebelen, we zijn inmiddels bijna 5 jaar samen, hebben ons huis op orde, dus waarom niet? Ik wilde een perfect moment, maar dat gaat er natuurlijk nooit komen. Nu dus de knoop doorgehakt en sinds deze maand gestopt met de pil, dus we zullen zien!