Hoi hoi, Moet even mijn verhaal kwijt. Mijn vriend is 6 weken geleden geopereerd aan zijn teen (hallux valgus) en loopt in de ziektewet vanwege dat hij 6 weken gips krijgt. Hij is vrachtwagenmonteur. Nu heeft hij zijn salaris gekregen, helaas ruim 500euro minder want hij krijgt maar 70% uitbetaald bij ziekte... Ik heb de wetswinkel gebeld en die zeggen dat dat in de wet staat, maar dat sommige bedrijven zich bij een cao aansluiten. Helaas heeft het werk van mijn vriend geen cao en dus hebben we pech:x Volgend maand hebben we dus weer 500euro minder... Ik baal ervan... Moest het even kwijt.....sorry hoor
bah! dat is wel een tegenvaller inderdaad, maar het klopt helaas wel, veel beterschap voor je vriend!
So, dat valt dan tegen!!! Krijgt een van jullie iets van 13e maand?? Misschien kan je dat gebruiken ten compensatie?
nou hij krijgt sowieso iedere 4 weken, dus iedere maand 3 dgn eerder en ik krijg wel eindejaarsuitkering van 5% maar is variabel en ben begin dit jaar 6wkn thuis geweest vanwege gescheurde enkelbanden, dus 1,5 procent voor niet ziek gaat er vanaf,......dus hou ik 3,5 over, niet echt veel, maar mooi meegnomen
Allereerst veel beterschap voor je vriend en voor jou veel sterkte met het omgaan met je vriend die nu vast minder kan dan hij zelf zou willen Vervelend voor jullie dat de mindering in salaris als een verrassing komt. Kan me voorstellen dat dit niet fijn is. Ik wil jullie veel succes wensen met het touwtjes aan elkaar knopen tijdens de weken dat er minder geld binnen komt! Gelukkig is deze tijd voor jullie, voor zover bekend op dit moment, wel beperkt en te overzien. Veel sterkte meid!
dank je wel voor de lieve reacties. Het valt inderdaad tegen, maar we kunnen nog gewoon boodschappen doen. Het is alleen zoveel geld, en aangezien we deze ronde misschien zwanger zijn en in sept gaan trouwen, kunnen we het echt wel goed gebruiken. Maar helaas iemand anders heeft ons geluk nu....
Ik weet hoe je je nu moet voelen. Sinds ik zwanger ben zit ik ook in ziektewet omdat wij in ons bedrijf niet meer mogen werken als we zwanger zijn. dwz dat ik vanaf dag 1 thuis zit en dit voor heel mijn zwangerschap en daarna nog mijn bevallingsverlof dus dat is meer dan een jaar mijn loon aan 70%.
TS dat is idd een tegenvaller Maar '''gelukkig'' maar tijdelijk veel succes en beterschap voor je vriend Lenka het is toch dat als je zwangerschap gerelateerd ziek bent je 100% moet krijgen?