kinderen op facebook

Discussie in 'De lounge' gestart door cvm1985, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo,

Vanaf welke leeftijd accepteren jullie kinderen op facebook/mag jullie kind op facebook? Mijn stiefzoontje van net acht vraagt.of ik vriendjes wil worden op facebook. Nu wil ik dat sowiezo niet omdat we niet willen dat zijn moeder bij ons kijkt maar ook kinderen van anderen accepteer ik eigenlijk niet op facebook omdat er vaak gewoon dingen op staan, ook van 'vrienden' waarvan ik niet vind dat ze kleine kinderen wat aangaan. Nu zijn er vast gezinnen waarbij het kind alleen onder toezicht mogen computeren maar in het geval van mijn szoon is dat niet het geval, die mag bij zijn moeder echt alleen facebooken.
    Stel ik me aan of.vinden jullie ook dat facebook in de basischooltijd nog niet moet kunnen?

2. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Mijn zoontje is ook acht en hij vindt Facebook reuze interessant. Hij mag soms best even met mij meekijken, maar een eigen Facebook account? No way! Daar vindt ik hem echt nog veels te jong voor! Iedere idioot kan je op FB benaderen en je hebt er gewoon de hand niet in wat er allemaal gelezen wordt. Ik ken overigens ook geen kids uit zijn klas die al wel FB hebben.

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    heeft facebook ook niet een beleid dat je pas vanaf 13jr een eigen pagina mag??

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ja klopt dus is zijn geboortedatum vervalst

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Lastig! Weet niet wat ik zou doen.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    No way, ik vind social media echt niet iets voor zulke jonge kinderen!

7. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Mijn zoon van 11 heeft sinds kort een account, na heeel lang zeuren.
    Als hij op facebook gaat dan zit in dezelfde ruimte om het stiekem een beetje in de gaten te houden.
    Mijn zoon van 8 wil ook graag een account maar die krijgt er voorlopig geen. Ik vind mijn zoon van 11 eigenlijk al te jong maar vond het een beetje sneu dat zijn vriendjes wel een account hebben en hij dan geen.

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik zou het niet doen!

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn zoon en dochter hadden wel Hyves, doen er inmiddels niks meer mee. In het begin heel leuk daarna niet interessant meer. Alles liep wel via onze mail en ze mochten het alleen op de laptop in de huiskamer zodat we konden kijken of wat. Via onze mail hadden we toch wat toezicht.

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik heeft wel een eigen account ( = 5,5 jaar )
    Maar hij gebruikt het alleen als wij er bij zijn en het is hem alleen om de spelletjes te doen.
    We hebben expres een account voor hem aangemaakt omdat hij ook graag de spelletjes wil spelen die wij spelen. Dus dat gaat dan makkelijker als ie zijn eigen account heeft anders dan vernaggelt ie onze spelletjes ;)

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn dochter van 2 heeft ook facebook ...
    maar die kan er natuurlijk nog niets mee
    ik neheer hem en zet er nieuwe fotos op voor opa en oma om te kijken

12. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Mijn zoon heeft ook Facebook , hij is nu 9 . Het is voornamelijk om de spelletjes te doen.

13. knap

knap Niet meer actief

Mijn zoon is twaalf en heeft ook facebook. Ik vind het prima. Hij gaat er vaak alleen op voor de spelletjes niks meer niks minder. soms wat klas genootjes.

Ja ik accepteer kinderen omdat gewoon veel kinderen ken ect via zoon familie ect.

Ze komen er toch mee in aanraking is het niet vandaag dan is het morgen.

Dat jij je stiefzoon niet accepteert daar zit een andere reden achter. Maak een account waar hij wel op mag bij jullie gewoon normale dingen neer zetten foto.s van uitjes waar hij bij was enzo. Hij kan zich anders afgewezen voelen dus hou ook rekening met de gevoelens van je stiefzoon en niet alleen met die vervelende moeder daar achter.

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mijn dochter van 9 heeft hyves, onder streng toezicht van mij. facebook mag ze niet.ik accepteert zelf ook geen kinderen als vrienden op tv.

15. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Er is gebleken dat kinderen en social media niet samen gaan, ik vind het dus helemaal niets voor kinderen.

Mijn oude buurvrouwtje liet haar jonge kinderen ook op social media, dacht ook dat ze het allemaal goed in de gaten kon houden, maar dat ging goed mis. Kinderen leren ontzetted snel en zijn ouders soms slimmer af. Je denkt dat er niets kan gebeuren door mee te kijken, maar zo werkt het in de praktijk helaas niet.

16. knap

knap Niet meer actief

Tja maar je kunt ze niet tegen houden. Dan maken ze stiekem een account bij vriendjes of school en dan heb je er helemaal geen toezicht meer op.

Dit is nog steeds allemaal nieuwe media. Onze kinderen groeien er in op. In mijn jongere jaren had ik niet eens een telefoon bij me. Ik bedoel hier mee te zeggen je kunt de veranderingen niet meer tegen houden dan maar met toezicht. En hoe ouder ze worden hoe moeilijker het woord om ze te controleren.
    Dan kies ik voor toezicht. Van uit mijn eigen huis.

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou het zo lang mogelijk uitstellen. Maar ik weet natuurlijk helemaal niet hoe het er aan toe gaat als mijn kleine meid strax ouder wordt.

Wel vind ik mijn FB prive voor mij en hoeven hier geen kinderen mee te loeren zodat ik ook iedere x op hoef te letten wat ik er neer zet. Mijn fb is een stukje mama tijd en daar hoeven kleine kindjes niet op mee te loeren.

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Mijn dochter van 11 heeft hyves. Facebook mag ze niet, op hyves zit ze veel te chatten met haar klasgenootjes en vriendinnetjes en ik kan zo een beetje toezicht houden. Ik vind het ook niet prettig als ze ziet wat ik schrijf en er komen natuurlijk ook wel eens wat gekke foto's met quotes van anderen voorbij, ik heb geen zin om continu te moeten uitleggen wat dat is.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Onze kinderen hebben al jaren een FB-pagina. Zij gebruiken het momenteel niet zoveel, maar ze hebben gefarmvilled enzo en wij stimuleren ze om via FB contact te houden met vriendjes en familie die over de aardbol verspreid zijn.

Geboortedatum klopt inderdaad niet, maar hallo, de hond van Mark Zuckerberg heeft ook een FB-pagina, en die is ook nog lang geen 13.

Onze cavia's hebben trouwens ook een eigen pagina, en de hamster krijgt er binnenkort ook eentje.

20. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    mijn oudste heeft fb en die mag daar gewoon op en heeft gewoon haar privacy, daarnaast vertrouw ik op mijn opvoeding en ons onderlinge vertrouwen dat ze ten alle tijden naar mij toe kan en mag komen met alles, dit is altijd goed gegaan en als zij twijfelde, kwam zij ook inderdaad naar mij toe, mensen die zij niet kent voegt zij niet toe, en ze hebben met haar vriendenkring een soort wachtwoord afgesproken als ze elkaar willen toevoegen, zodoende kunnen "neppe" mensen hun niet toevoegen, het account staat op alleen vrienden dus niet vrienden van vrienden, persoonlijk vind ik wel dat kinderen hiermee om moeten leren gaan, het is de toekomst het hoort erbij, de minimale leeftijd op fb staat op 13 jaar dus die leeftijd zou ik m.i ook aanhouden, de andere kids hebben geen fb maar hebben er ook geen intresse in dus ga het niet zelf opdringen of aanmaken voor hun dat moet hun eigen keuze zijn

mijn oudste is overigens bijna 15

Deel Deze Pagina