zieke mannen

Discussie in 'De lounge' gestart door seepje, 24 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Even m'n frustratie uiten hoor… Waarom doen mannen toch altijd alsof ze dood gaan terwijl ze alleen flink verkouden zijn?

Ik kan/mag amper nog wat doen ivm veel harde buiken anders maar ben t zo zat dat er elke keer gezegd wordt 'lieverd niet doen ik doe het' en dat ie het mij uit handen neemt en vervolgens weer in de stoel ploft en z'n ogen dicht doet want hij is zo zielig.

Meer mannen zo of alleen die van mij?

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier eentje die als die ziek is heel erg ziek is :-D

Maar als hij weer beter is krijg ik altijd een grote bos bloemen

3. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Mijn man gaat dus echt dood als hij ziek is. Althans dat zeg hij zelf haha. En dat gaat gepaard met veel gekerm en zielig doen. Meestal kan ik er wel om lachen en zeg ik dat ik alvast de dela bel. Alleen laatst waren we beide ziek (buikgriep) en dan sta ik er dus echt alleen voor. Dan heb ik dus helemaal niets aan hem. Op zo'n moment baal ik zo van die aanstelleritus.

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn man laat het nooit zien als hij ziek is. Ik ben juist diegene die doet alsof ik dood ga.

5. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Mijn vriend is het tegenovergestelde daarin die blijft idioot lang doorlopen met alles en vooral niets zeggen! Die is al een paar keer in het ziekenhuis terecht gekomen omdat hij gewoon vertikt naar zijn lichaam te luisteren, dat is ook het andere uiterste

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Och mijn man is precies hetzelfde pfff, als die een keer hoest dan doet hij al alsof hij het loodje gaat leggen.

Zal toch echt een mannenkwaal zijn en dan noemen ze mannen het sterke geslacht, nou dacht het niet! :D

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier een man die werkelijk nooit ziek is. En als hij niet helemaal lekker is gaat hij ook gewoon door. Geen zielige man hier dus :)

8. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Mijn vent piept normaal ook heel erg maar op dit moment heeft hij buikgriep en het loopt er zowel van voor als achter uit hihihihi. Ik hoor hem nu helemaal niet aangezien onze zoon overstuur raakt van die oergeluiden van hem dus hij is boven en wij beneden en hij moet zichzelf maar redden. Hij piept met name als hij koorts heeft en dat heeft hij nu niet.

Grootste probleem nu is dat zoon lief 40 graden koorts heeft en mijn hele dagplanning in de soep loopt. Gelukkig heeft mijn zus de medicatie van mijn zoon kunnen halen. Maar boodschappen gaat echt niet lukken dus geen feestmaal voor ons maar koelkasten en diepvries leeg maken komende dagen. Maar ag ze zijn toch ziek dus zal wel niet veel eten worden.
    Straks alleen verloskundige om 15:00 uur en als vriend nog steeds zoveel overgeeft zal ik wel echt een probleem hebben

9. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
  10. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Haha volgens mij idd een mannenkwaal

11. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ohh verschrikkelijk he...

Het enige wat ik altijd doe is 'm hard aan 't werk zetten. Zolang ze kunnen zeuren, kunnen ze ook aan 't werk. ;)

12. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ja hoor, hier ook zo'n pieperd! Zelfs zo erg dat ik een keer een avond hem smakelijk heb uitgelachen toen hij mij vertelde dat hij zoveel buikpijn had dat hij naar de hap wilde. Hij had al een paar dagen last en dacht dat hij last had van verstopping. Dat heb ik zo vaak en daar ga ik echt niet voor naar de hap :p
    Daar aangekomen bleek meneer ineens verhoging te hebben en een geperforeerde blinde darm ontsteking!!
    Kun je nagaan, dat ik niet eens het verschil merk tussen een verstopte darm en een opengebarsten blindedarm ontsteking, hihi!

Nu loop ik zelf met zwangerschapsischias en kan ik echt bijna niet op of om. Wat ik wel heel lief en tof vind is dat hij zonder klagen alle boodschapjes in huis haalt, de hond uit laat, zware wasmanden voor me heen en weer tilt. Hij word zelfs midden in de nacht verschrikt wakker als ik weer eens niet kan slapen van de pijn en is dan helemaal bezorgt. Dan vergeef ik hem alles weer en schaam ik mezelf voor mijn harde aanpak als hij niet lekker is. De volgende x toch maar wat extra vertroetelen, of het nu een in de weg zittende snotterbel is of echt koorts :p

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Hier dat al een 4 weken hier .. Samen met een pasgeboren baby
    Ik kan amper lopen van de pijn .. Maar meneer is moe en heeft keelpijn .. Grrrr

14. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    De meeste mannen piepen om niets en als ze echt wat hebben hoor je ze niet.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sorry, maar die van mij juist helemaal niet. Die gaat nog doodziek naar zijn werk. Wil ik hem eens vertroetelen, 'mag' het niet ;)
    Maar ik wil niet ruilen, hoor ;)

16. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Hier ook zo'n gevalletje!!!

17. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Oh, verschrikkelijk he?! Hier ook zo een.

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oh nee. Mijn man is echt niet zo. Zelfs met 40 graden koorts gaat hij nog aan het werk.
    Daarentegen, als hij moe is is hij echt wel een pieperd :p

19. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Zo herkenbaar, de mijne was aan het snotteren.
    Ik lag met een longontsteking.. En wie was er zielig, juist manlief :D

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb hier ook zo'n typische man zitten.

Ben ik ziek en écht écht écht beroerd, laat hij me nog gewoon alles doen - het komt niet in hem op om ons kind over te nemen en vraagt 'wat eten we', 'moeten we geen boodschappen doen?', 'jeetje, had je niet kunnen stofzuigen'... Terwijl hij lamlendig onderuit gezakt zit en klaagt over verschrikkelijke koorts bij 37,8 graden én een paar keer hoesten.

Verder heeft hij ook ALTIJD alles wat ik ook heb, maar dan zogenaamd erger. Ik heb sinds gisteren een stijve nek. Ik kan mijn hoofd niet kantelen en niet naar rechts kijken. Dat is heel erg vervelend en pijnlijk. Ik ga naar de winkel met mijn slechte humeur nadat ik een paar ibuprofens had ingenomen, koop Tantum, smeer mijn nek 3x per dag in (als ik tijd heb) én ik leef gewoon verder (met twee kinderen overigens - waarvoor een hoeraatje voor mezelf).

Komt hij vandaag om 06:30: 'oh, auw, ik voel mijn nek nu toch ook wel een beetje hoor'. En dan kijkt hij mij aan alsof ik nu ineens onwijs veel medeleven moet tonen. Terwijl ik gewoon continu pijn heb en hij nog niet 1 keer gevraagd heb hoe het gaat en of hij me kan helpen met insmeren of weetikveel; iets zeggen dat hij het rot voor me vind ofzo. Sinds hij thuis is heeft hij nergens last van, draait zijn hoofd alle kanten op alsof hij uit India komt, terwijl ik nog steeds helemaal niks kan zonder te verrekken van de pijn. Komen we daarnet thuis vanuit de kerk; pakt hij de tube Tantum - dus ik denk: JA, daar gaan we. Zegt hij weer: ja, ik voel mijn nek ook ! En hij begint zo zijn eigen nek in te smeren met een héle dikke klodder van MIJN tube in zijn mik en gaat zitten klagen :x ZEG HALLO! IK GA DOOD HIER!

Serieus; soms wil ik gewoon een beetje compassie. Een klein beetje maar! Fake het, doe net alsof. Verzin wat, make my day.

---edit---

En zo is het met alles, hè? Heb ik mijn teen gestoten, heeft hij hem harder gestoten. Ben ik misselijk; is hij niet alleen misselijk maar ook draaierig. Heb ik menstruatiekrampen, dan heeft hij iets totaal randoms aan zijn prostaat (waarvan hij volgens mij niet eens weet waar dat zit). Ben ik ziek; dan gaat hij kuchen. Heb ik last van mijn bronchiën, heeft hij hyperventilatie... *zuchttttt*

Deel Deze Pagina