ben dus gister ongesteld geworden nouja heel iets maar.. en nu vandaag nergens geen last meer van.. kan het dus toch zijn dat ik zwanger ben??
eerste ongi na stoppen met de pil is vaak wat van slag. Denk niet dat je door je pilgebruik heen zwanger bent geworden. Nu eerste maand maar dagen tellen om te kijken hoe lang je cyclus duurt (gister dag ongesteldheid is dag 1), je vruchtbaarste periode ligt globaal gezien in het midden van je cyclus (aantal dagen van eerste ongesteldheid tot eerste dag volgende ongesteldheid) als je uitgaat van 28 dagen ben je rond de 14e dag vruchtbaar, maar je weet je cyclus nog niet dus dat is moeilijk in te schatten. Mijn ongi's hebben tot nu toe nooit langer dan 1, 2 of 3 dagen geduurd.
in dat geval ligt het eraan welke pillen. als je op tijd begonnen bent met slikken en 7 dagen (dus je eerste week) goed hebt geslikt en pas in week 2 en 3 bent vergeten is de kans op een zwangerschap miniem. ook als je meerdere pillen bent vergeten.
dat is de kans heel klein. ik heb dat ooit exact zo gehad en de huisarts heeft me toen verteld wat ik jou net ook vertelde. (de laatste pil niet innemen maakt trouwens niet uit, je kunt zelfs een week eerder stoppen met slikken als je je ongi wilt vervroegen) het idd zo dat na het stoppen met de pil je cyclus onregelmatig kan zijn. je zult dus jammer genoeg moeten afwachten... succes!