Hoi! Iemand ervaring met de hoeveelheid hcg in je urine als je midden in een miskraam zit? Blijven je testen dan hangen met dezelfde streepjes? Worden ze lichter? en hoeveel tijd gaat eroverheen?Hoe werkt dat precies? X
Hoi Het ligt eraan met hoeveel weken de miskraam is begonnen, hoe hoog ie hcg toen was. Over de daling is helaas niets te zeggen.. Bij mij eerste miskraam bij bijna 8 weken waren ze snel negatief, maar bij de miskraam/zol in december heb ik vanaf 7 dec tm 11 februari positieve testen gehouden.. Sterkte!
Bij mij gingen de testen op een gegeven moment aflopen. Ongeveer elke 48u de helft lichter ongeveer. Alleen het laatste duurde wat langer. Maar dit kan bij iedereen verschillend zijn.
Het kan per persoon en zelfs per miskraam heel erg verschillen hoe snel je HCG weer daalt tijdens en na een miskraam. Ook is het afhankelijk van je zwangerschapsduur en hoe hoog je HCG waardes dus waren, hoe hoger die waren (hoe langer je zwanger was), hoe langer het ook weer duurt voordat deze dalen. In de basis zullen je testen altijd weer lichter moeten gaan worden na een miskraam. Is dat niet het geval, dan zou er sprake kunnen zijn van restweefsel. Bij mijn gemiste miskraam, waar we in de 8e week achter kwamen en die met 6 weken was gestopt met groeien werd de test al voor het bloeden startte iets minder knallend, waar het teststreepje eerst donkerder was dan het controle lijntje waren ze weer even donker geworden. Vervolgens heb ik de miskraam moeten opwekken met medicatie en in de dagen daarna werd het teststreepje heel snel lichter, iedere dag zag ik hem echt duidelijk lichter worden. Wel heeft het best een tijdje geduurd voordat het van een nog heel licht lijntje/tuurstreepje weer helemaal wit werd. Ongeveer 3 weken na de start van de miskraam (het verlies van het vruchtje) waren mijn testen weer helemaal wit, rond dat moment heb ik ook mijn eerste eisprong weer gehad want exact 5 weken na de start van mijn miskraam had ik weer mijn eerste menstruatie. Je geeft niet aan waarom je hier nieuwsgierig naar bent, maar mocht het zijn omdat je momenteel midden in een miskraam zit wil ik je graag heel veel sterkte wensen, en mocht je behoefte hebben aan een luisterend oor mag je me altijd eens een berichtje doen ❤️.
Bij de laatste was ik net geen 5 weken en duurde het vanaf start bloeding de volle 7 dagen om geen hcg meer te hebben en witte test, bij die van 9 weken was hcg boven de 6000 en duurde het 4 weken.
Ik was 6 weken zwanger in april toen ik een miskraam kreeg ( geen Mola) curretage gehad die week en ik heb helaas 13 weken lang nog positief getest op hcg. Moest elke week bloed prikken en het hcg daalde elke week met ongeveer 5.. na 13 weken stond de meting pas op 1.8 Vreselijke pech had ik dus en heb pas na 14 weken weer een normale menstruatie gehad. Overigens had ik met de k2v5 nog met 10.6 hcg een positieve test. Geen knaller maar wel een duidelijke streep.