Ouders vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jetje7891, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    Ha allemaal,

ook ik mag zeggen dat ik zwanger ben!!:D Echt zo blij!!
    Wanneer hebben jullie het je ouders verteld en hebben jullie nog leuke ideeën om het ze te vertellen??

Groetjes Jet

2. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Gefeliciteerd! Wij hebben bij de eerste een gedicht gemaakt en bij deze zwangerschap gekleurde macarons in roze en blauw. Bij de eerste rond de 7e week en bij de 2e rond de 10e week.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn vader meteen dezelfde dag en mijn schoonmoeder ook. Moeder is overleden, net als schoonvader. Ook mijn zus, schoonzus en beste vriendin. Geen spectaculaire manier trouwens, haha. :)

4. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Gefeliciteerd!!!

Bij de eerste hebben we pas bij 12e week verteld en dit keer meteen na test aan mijn ouders en schoonouders ivm controle ziekenhuis voor als ik pillen moet slikken, wat het dus niet mag ivm zwangerschap want mijn moeder ging mee! Dus ze moest het wel even weten :) En we hebben het gewoon op ouderwets manier gedaan, mn schoonouders wonen op 1 uur rijden en mn vl wilde gelijk via telefoon vertellen :)

5. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    Ik denk dat ik niet zo lang kan wachten om het ze te vertellen, ben zo gigantisch misselijk en moe, het is goed aan me te zien dat ik niet echt lekker in m'n vel zit nu ;) Maar vind het ook nog wel even leuk om geheim te houden, ben nu 4,5 week... Heeft iemand van jullie dat ook gehad? Door misselijkheid/moeheid het wel eerder dan gepland 'moeten' vertellen?

Bedankt voor de leuke reacties!;)

6. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Dit keer had ik dus al verteld bij 4 of 5 weken, want de volgende dag moest ik naar het ziekenhuis.

Bij de eerste merkte mijn moeder het al meteen want ik straalde, zag er goed uit etc zonder ik wist dat ik zwanger werd want ik moest nog beginnen ongesteld te worden, maar dat werd ik niet, dus heb ik gewacht tot de volgende ongesteld.... Dat werd ik ook niet en was toen al 8 weken maar heb test gedaan bij 9 weken. Maar nee toen werd ik niet misselijk ofzo, wel erg moe. Als mensen ernaar vragen, zeg ik gewoon ja komt door hard werken wat het echt ook zo was, het was bijna december dus drukste maand van het jaar.

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wij hebben het na de eerste echo, met 8 weken, verteld. Eigenlijk wilden we nog iets langer wachten, maar het was feestweek bij ons in het dorp, dus kwamen we er niet echt onderuit ;)

We hebben het met deze spulletjes verteld. Het doosje is een houten hartje van Action en dat hadden we zo ver mogelijk dicht gedaan en dan ingepakt met plastic en lintjes enzo.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,7 KB
      Weergaven:
      0
  8. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Wij hebben het de dag na de positieve test aan (schoon)ouders verteld. Ze hebben allemaal een rompertje gekregen (iets met mijn opa/oma is een kanjer ofzo).
    Ik ben niet zo heel goed met geheimen dus ik had het voor directe familie ook echt niet stil kunnen houden. Goede vrienden hebben we het een paar weekjes later verteld en na de eerste echo echt wereldkundig gemaakt.

9. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Hier hebben we het met 10 weken verteld. Schoonmoeder had beetje heftige tijd dus we dachten we vrolijken haar een beetje op :D Was wel geslaagd :p We hadden sokjes gekocht en die ingepakt. Ze pakt het uit en begint meteen te huilen hihi. Daarna naar mn ouders gereden en ook sokjes gegeven. Mn vader snapte het ook meteen en begon heeeel hard te glunderen. Mn moeder snapte de sokjes niet.... maar trotse opa in spe tetterde het zo ongeveer in haar oren :p
    Rest van de familie hebben we het niet echt gezegd, maar iedereen weet het wel ondertussen :p

10. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    10 weken, ook hier heel misselijk en moe. Maar door een ongeluk wou ik het niet eerder vertellen en eerst kijken hoe het kindje zich ontwikkelde op de echo's etc. Je moet het vertellen wanneer het goed voelt, als dat nu is, is dat nu. Als je nog even wilt wachten, dan doe je dat!

Deel Deze Pagina