Vriend liegt

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely Lara, 25 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Was ook een beetje een stom voorbeeld ;)

2. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Snap ik, en logisch dat jouw wantrouwen is gewekt.

Maar kan hij verklaren waarom hij dat koos? En hoe reageert hij als je vertelt wat het met jou doet? Is er iets in jou wat hij 'te streng' vindt, of liegt hij tegen iedereen gemakkelijk om confrontatie uit de weg te gaan?

Het zijn gesprekken die gemakkelijk erg verhit verlopen, maar in rust hoop ik voor jullie dat hij zich realiseert dat zijn gemakzucht/liegen en daarmee jouw wantrouwen heel schadelijk kunnen zijn.
    En dan samen naar een oplossing zoeken.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik snap je gevoel, logisch dat je wantrouwen aangewakkerd wordt.
    Maar nou vraag ik me wel af, weet hij dat jij voornamelijk om de zwangerschap bij hem bent? Zo nee, hoe eerlijk ben jij dan naar hem toe?

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dit snap ik ook niet.
    Liegt hij pas de afgelopen 11 weken sinds jij weet dat je zwanger bent? Zal hij daarvoor ook vast gedaan hebben. Als je al twijfelt aan je relatie snap ik niet dat je dan samen een kindje wilde...

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    #25 Deedee91, 25 jan 2016
    Laatst bewerkt: 25 jan 2016
    Snap wel wat je bedoelde moeder van Safia, was een prima simpel voorbeeld! Kijk dat zijn dingen die er eigenlijk niet zo veel toe doen ( maar uiteindelijk ook niet iets is om over te liegen of te verbergen)

Maar zijn dingen groter zoals helemaal niet overwerken terwijl hij dat wel zegt wekt bij mij argwaan. Lastig, helemaal dat het vaker gebeurd en je ook nog eens zwanger bent van hem. Vertrouwen is toch echt nummer 1. Zelfs al schaam ik mij er over of wat dan ook, ik vertel toch altijd alles en andersom ook.

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Als je "moet" liegen in een relatie dan zit er iets niet goed.
    Ik vind het wel erg vreemd dat je na 1.5 jaar zwanger raakt en dat dat de reden is voor jou om nog in deze relatie te zijn...

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Tja... dat liegen over het eten herken ik weleens ja als ik weer eens aan het lijnen ben! ;)
    En ik weet zeker dat mijn man ook weleens een leugentje om bestwil verteld hoor...
    Lig daar persoonlijk niet zo wakker van...
    Persoonlijk vind ik niet eerlijk zijn waar je bent geweest altijd wat minder prettig...
    Maar vind het geen reden om een relatie te verbreken...

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben van mening dat wanneer je in een relatie miet liegen het op een bepaalde manier niet goed zit. Dit hoeft overigens niet direct een breuk te betekenen. Wellicht zou je kunnen werken aan de reden waarom iemand zich niet vrij voelt om eerlijk te kunnen zijn bij kleine dingen.

Met grote dingen zou ik meer moeite hebben. Heel eerlijk, ik weet niet om welke reden jouw partner heeft gelogen overwerken, wat hij daadwerkelijk heeft gedaan maar ik vind dit toch wel een belangrijk iets wat het vertrouwen niet echt ten goede komt.

Om nu meteen maar weg te gaan en de beslissing incl. Hormonen te maken is misschien wat radicaal maar ik zou het zeker met hem bespreken.

Om je een goed advies te kunnen geven zou je meer info moeten geven. Waar was je partner echt en om welke dingen heeft hij nog meer gelogen aangezien je aangeeft dat het al de 4e keer is.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    13 weken geleden was hij goed genoeg om de vader van je kind te worden en nu is de zwangerschap de belangrijkste reden dat je nog bij hem bent?

Niet echt een goed verhaal, he?

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat een rare opmerking. Soms kunnen dingen heel snel veranderen hoor....soms binnen een week of zelfs een dag.

Als mijn man zou liegen over waar hij geweest is kreeg hij echt de wind van voren. Ik snap überhaupt niet zo waarom er gezegd wordt dat "iedereen wel eens liegt"....Ik ga er van uit dat mijn man niet liegt, maar ik lieg zelf ook niet tegen hem....Nee, OOK geen leugentje om bestwil, niet over mijn gewicht en ook niet over of ik al dan iets gekocht heb tegen welk bedrag....

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ga ervan uit dat bij volwassen mensen die echt van elkaar houden en in een serieuze relatie zitten (en ik neem aan dat dat het geval is als je aan kinderen begint of deze al hebt), het niet binnen een week of dag over kan zijn. Tenzij je ontdekt dat iemand je zwaar belazerd heeft.

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hilly toch, soms vraag ik me weleens af of je in het echte leven ook zo tegen mensen praat en of het bij jouw thuis wel zo leuk is dan. Het is wel lekker anoniem zo vanachter een computerscherm, maar je hebt toch wel te maken met echte mensen aan de andere kant van dat schermpje ;) Waarom toch altijd zo reageren, terwijl dit je niet eens persoonlijk raakt? Gewoon lekker even een ander kwetsen om je zelf beter te voelen?

Het zou er voor mij aan liggen waarom hij liegt en waarover dan. Ik heb ooit een vriendje gehad die ook veel loog, dat was heel snel over. Maar met een kindje onderweg is het toch de moeite waard om dit samen goed te onderzoeken en te zien of jullie er iets aan kunnen doen. Samen! Sterkte!

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Kwetsen? Ik benoem de situatie gewoon. Als dat kwetsend is, dan komt dat niet door mij.

14. Vlinder84

Ja heur :D

15. Niekepiek

Nee dat doe je niet, en ja je bent kwetsend omdat je (ver)oordeelt.
    Lees je bericht maar eens goed terug.

16. Vlinder84

Het was dan ook niet echt een goed verhaal van Hilly, ze heeft veel van dat soort ;) :cool:

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik som de situatie op en constateer dat dat niet echt een goed verhaal is. En dat is het gewoon niet. Ze is verdorie net 15w zwanger van die vent en ze presteert het om doodleuk te zeggen 'da's de reden dat ik nog bij hem ben'. Echt, ik vind het onbegrijpelijk dat ik dag in dag uit zoveel onvolwassen en onverantwoordelijke vrouwen tegenkom op dit forum die maar zwanger worden van kerels en die geen enkele verantwoordelijke houding ten toon spreiden. Zeker als ik denk aan hoeveel vrouwen er dólgraag een kindje zouden willen en alles helemaal perfect doen, dan doet de oneerlijkheid van het leven altijd een beetje extra pijn.

18. Niekepiek

En hoe weet je dan dat hij 13 weken terug wel goed genoeg was om de vader te zijn?
    Jij maakt er nu je eigen verhaal van.
    Ik vind het ook een vreemd verhaal maar dat kan je toch best op een nette en vriendelijke manier uiten.
    Jij bent altijd zo kneiterhard in je berichten, waarom is dat nodig?

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Precies dit dus. Je kunt ook altijd nog zeggen: dat gaat je geen fluit aan :p Als je iets om de één of andere reden niet wil vertellen. Daar heeft hij het dan maar mee te doen (wanneer het om onzinnige dingen gaat, zoals je gewicht of het bedrag van een voorwerp; niet over waar hij naartoe gaat/is geweest).

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik doe gewoon niet mee aan verbloemen en weg laten komen. Ik zeg de dingen zoals ik ze zie. Heeft geen klap met 'kwetsen' te maken. Ik vind het wel geestig (en verdrietig) dat mijn berichtje meer ophef veroorzaakt dan weer zo'n onverantwoordelijk type wat bij het minste of geringste bij de vader van haar kind wegwil. Sterker nog, die alleen nog maar bij hem is, omdat ze zwanger is! Grote goedheid!

Deel Deze Pagina