Vriend liegt

Discussion in 'De lounge' started by Lovely Lara, Jan 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dan is er iets in jou waar je aan moet werken, anderen schofferen en kwetsen gaat jou niet helpen met jouw verdriet, boosheid en problemen. Dat het bij andere mensen zo aan lijkt te komen waaien en bij anderen niet, dat heeft niets met elkaar te maken, het leven is nu eenmaal oneerlijk. Ik herken het wel hoor, absoluut! Ik ben ook heel lang erg boos geweest dat andere zomaar kregen wat ik vast veel beter kon en maar niet kreeg, maar als je daar zelf mee aan de slag gaat, zul je merken dat je leven er een stuk leuker op wordt en je je niet meer druk hoeft te maken om andere mensen. Zij hebben hun sh*t, jij het jouwe en we hebben allemaal genoeg aan onze eigen ellende, nietwaar? ;)

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik ben een stuk directer dan jullie hier gewend zijn. Ik vind dat ik helemaal niet 'hard' ben. Wel duidelijk.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb geen verdriet of boosheid voor mezelf. Ik heb mijn wonder! Goddank. Maar dat maakt niet dat ik opeens blind ben voor onrecht en verkeerd gedrag.

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ach Hilly toch, het zit je allemaal wel hoog he?
    Wat goed van jou dat je denkt het hele verhaal te kennen.
    Je zou zo een psycholoog kunnen zijn, topper.👍🏻;)
    Maar nu even serieus, heb je ondanks al je analyses ook al bedacht dat de zwangerschap onverwachts had kunnen zijn?

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Dan nog heeft ze sex met hem gehad. Ook dat is een actie waar je verantwoordelijk gedrag hoort te laten zien.

6. Niekepiek

Soms lopen dingen in het leven heel anders dan je ze gepland had, dat zou jij toch moeten weten...

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    En heel vaak zien mensen heel goed de splinter in het oog van een ander en niet de balk in hun eigen oog... Ik vind haar 'bedrog' veel ernstiger, tenzij ze tegen hem gezegd heeft dat ze alleen nog maar bij hem is vanwege het kind. Hoewel dat zijn behoefte om te liegen dan ook wel weer verklaarbaar zou kunnen maken...

Maar goed, het is me duidelijk dat sommigen hier mijn toon regelmatig te hard en kwetsend vinden. Dat is dan heel spijtig. Ik schrijf dingen op zoals ik ze op wíl schrijven. En ik sta vierkant achter elke letter, punt en komma.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jajajaja nu weten we het wel, er zijn ook vrouwen die moeite hebben met vruchtbaarheid en kinderen krijgen. Moet elke zwangere vrouw daar maar te pas en te onpas mee geconfronteerd worden bij elk dingetje gedurende een zwangerschap door de vrouwen wiens situatie helaas zo moeilijk is geweest? Of kunnen we daar even aan voorbij stappen en het leed - hoe moeilijk ook - even gewoon daar laten waar het thuis hoort? Fijn!

9. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

Jan 25, 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Je hebt hem al 4x betrapt op een leugen zeg je. Is dat sinds de zwangerschap? Of daarvoor ook al?

Lastige situatie, maar als jij aangeeft dat je momenteel alleen bij hem bent omdat je zwanger bent, zal er ongetwijfeld meer spelen dan alleen zijn (kleine) leugens. Toch?

Als m'n man zou liegen om zulke dingen, zou ik geërgerd en boos zijn, maar niet op het punt staan om bij hem weg te gaan.

10. Niekepiek

Maar je snapt zelf toch ook wel dat je via een beeldscherm nooit de juiste situatie kunt schetsen en op basis daarvan een oordeel kan vellen?
    Je kunt altijd wel roepen:" ik heb een mening en ik heb alle recht om deze te uiten", maar besef je dan ook wel dat je met jouw mening onnodig mensen kunt kwetsen?

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hey ik ben helemaal voor duidelijkheid, ik neem zelf ook geen blad voor de mond. En als ik pms heb, berg je dan maar! :D Maar wat jij doet, anderen zo onnodig omlaag halen, waarom? Dan kun je nog zo hard roepen dat jij duidelijk en direct bent, maar ik zie je splinter hoor. Daarbij: het is 2016, kinderen worden nog altijd dagelijks ongepand verwekt dat veranderd niet en is echt niet altijd in leuke situaties. Gaat het dan helpen om iemand omlaag te trappen? Ik zie hier genoeg mensen voorbij komen waarbij ik denk: ai, als dat maar goed komt. Hell dat hebben mensen bij mij vast ook gedacht toen ik als armzalig studente zwanger raakte, zelfs mensen die gezegd hebben dat het maar beter was dat onze dochter overleed, ja echt serieus. En hier zit ik nu dan, in ons mooie huis, fijne man, leuke kids, against all odds. mensen kunnen je nog verbazen, elk verhaal is uniek, wij kennen dit verhaal niet en hoewel het niet ideaal lijkt op het eerste gezicht, ga ik ervan uit dat ts schrijft vanuit haar emotie. Die aangedikt wordt door al die lekkere hormonsters. Ik kan alleen maar wensen voor haar dat het goed komt en dat wens ik voor jou ook.

12. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Hahaha ongelofelijk hoe jij hier zelfverzekerd aan het schrijven bent!
    Juist zulke mensen als jij Hilly, daar achter het scherm, zijn een lachtertje!
    Je durft wel he? Zo te oordelen over andere mensen tussen dat schermpje door. Ben werkelijk benieuwd of je in het echie ook daadwerkelijk zo'n flapuit bent als wie je je nu voordoet.
    zo, dat voelde goed!
    Om op het bericht terug te komen van ts.
    Mijn vriend was een pro in dat soort dingen, na een tijdje heeft hij het EINDELIJK afgeleerd! Gek werd ik er van.. maar voor mij was dat nooit een reden om op te geven, de liefde was veel groter dan dat!
    Wat was ik altijd ontzettend boos als hij weer zoiets flikte! Ik heb constant herhaald dat ik eerlijkheid veeeel belangrijker vond en ik dan ook echt veeeel minder boos zou worden, dan als hij ging liegen over waar hij was!
    Maar goed.. dat is maar 1 onderwerp, ik weet niet hoe het in jullie prive situatie gaat. Sterkte ermee!

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik vind niet dat ik iemand omlaag haal.

En ja ik ben irl precies hetzelfde als online.

14. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Het feit dat je dat niet vind is nog erger..;)

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Nee, ik snap niet dat iemand serieus gekwetst zou kunnen zijn door mijn mening. Als hij namelijk zo onwaar is, waarom trek je je hem dan aan? En bovendien: at the end of the day is het een mening. Je moet het ook niet belangrijker maken dan het is.

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    En dat kan jouw omgeving (familie/vriendinnen) wel waarderen? Meteen keihard de zweep er overheen?

17. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Omdat het een gevoelskwestie is, en ja ook een onware mening kan heel erg veel pijn doen, vaak omdat het onwaar is.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hoe haal ik iemand omlaag dan?! Ik som haar situatie op, dat zijn feiten. En vervolgens constateer ik dat het niet zo'n prettig verhaal is. Wat mijn mening is. Gebaseerd op de eerder aangehaalde feiten.

19. Niekepiek

Ik herken hetzelfde patroon in bijna al jouw reacties en meerdere personen met mij.
    Aangezien jij van de conclusies bent, mag ik dan ook concluderen dat je ontzettend gefrustreerd in het leven staat of je bent belust op sensatie en kickt er op om anderen onderuit te halen?
    Er zit een verschil tussen je mening geven vanuit jezelf en dit ook bij jezelf te houden, of een situatie/persoon veroordelen (zonder het hele verhaal te kennen) en geen rekening houden met andermans gevoelens.

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Velen van hen zijn ook zo direct. Ik ben het eigenlijk niet anders gewend.

Share This Page