Vriend liegt

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely Lara, 25 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik herken het echt totaal niet. Ik ben absoluut niet bezig met mensen doelbewust onderuit halen.

2. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Dus als jij iemand in je omgeving met een soortgelijke situatie kent, ga je haar ook in the face vertellen dat het oneerlijk is dat ze zwanger is omdat er allemaal andere vrouwen zijn die je het meer gunt?

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wat heeft het dan voor nut om een situatie te schetsen (die misschien totaal niet klopt) via een beeldscherm en daar iemand op te veroordelen?
    Waarom doe je zo iets?
    Geeft het je plezier of is het vanuit frustratie?

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Maar goed, voor ik het verwijt krijg dat ik alle aandacht naar mij toe trek (wat ik dus niet doe!): agree to disagree. Ik ga niet van mening veranderen, dus ik stel voor dat we het hierbij laten.

5. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Slim, heel slim! Je stopt op het juiste moment.. begon je iets te voelen?

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nee, want dat heb ik niet gezegd. Ik heb, toen de discussie met mij/over mij ontstond, gezegd dat ik me verbaas over het aantal vrouwen dat ik hier op zp tegenkom die onverantwoordelijk en/of onvolwassen omgaan met zwanger worden/zijn en/of kinderen samen met iemand hebben. Dat stond a) niet in mijn eerste bericht aan de TS en b) gaat dus ook niet alleen over de TS.
    Dus nee, ik zou IRL dat niet direct zeggen, zoals ik dat hier ook niet direct gezegd heb. Wel zou ik IRL precies zeggen wat ik hier ook gezegd heb: hij was 13w geleden nog goed genoeg om zwanger van te worden en nu dit?!

7. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Zo komt het wel over, op een heleboel vrouwen zo te lezen.

Als je vriendin bijvoorbeeld een lelijke broek aan heeft, dan zeg je toch ook niet: "jemig wat een afschuwelijke broek"

Dan kun je ook zeggen: "het is niet mijn smaak"

Wereld van verschil, maar allebei eerlijk als je het mij vraagt.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wauw... 4 pagina's en maar 2 berichten van TS.

Ik reageer alleen op wat ik van TS heb gelezen...

Het is belangrijk om te achterhalen waarom je vriend liegt. Van wat ik las, kan ik me voorstellen dat je vriend het zo heeft gedaan. H Beter is natuurlijk dat hij het gewoon kan vertellen. Schijnbaar kon dat in dit geval niet, want hij verwachtte ruzie, of zo? En hij dacht: wat niet weet, wat niet deert. Soms is dat inderdaad de beter keuze. Dat moet jij ook leren accepteren. Soms niet. En soms maken mensen de verkeerde inschatting. Mensen zijn niet perfect en als iemand die foute keuze maakt, is het goed als er over gepraat wordt.

Ik denk dat het op die manier ook fijner wordt voor jullie beide.
    Succes!

9. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Jij zegt het en anderen denken het waarschijnlijk.
    Dit soort situaties kom je wel vaker op zp tegen en er wat van zeggen heeft geen zin, het verandert de situatie niet en je voorkomt er ook niks mee. In het echt zou ik deze mening niet geven en ook in een topic zou ik een mening als deze niet uiten omdat het geen zin heeft.
    Daarbij heb ik het te druk om mij druk te maken over een ander zijn leven:p
    Wel ben ik het met je eens, als je al 1.5 jaar een relatie hebt, dan lijkt het mij ook dat je al van dat soort dingen af wist vòòr de zwangerschap.

Verder om on topic te gaan, er worden geen voorbeelden genoemd waarover wordt gelogen, dus het is dan ook lastig om daar over te oordelen.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    op dat type vragen reageer ik ook anders. Dat is niet vergelijkbaar met het verhaal van TS.
    Als een vriendin iets aanheeft wat echt heel verschrikkelijk is, dan zal ik ook iets zeggen als: als je eerlijk kijkt, dan zie je toch ook dat dit echt niet kan?

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Eens.

En dan daarbij; weet je partner dat je bij hem blijft vanwege de zwangerschap? Zo niet; dan lieg je net zo hard als je vriend.

12. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Dat vroeg ik me idd ook af, waarom hij niet de waarheid verteld..
    Wat hij verzwijgd!

Ik hoop dat jullie er samen uit komen..

Hoop alleen dat je niet bij hem zult blijven, alleen om het feit dat je zwanger bent.. Jouw geluk is net zo belangrijk als die van het kleine frummetlje wat nu in je buik aan het groeien is :)

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens hoor, Hilly. Ik zie jouw berichten ook niet als aan aanval of als onderuithalen, maar als een (hardere) mening. En daar is niets mis mee vind ik.

@ TS, ik zou een goed gesprek aangaan. Volgens mij leven jullie op dit moment een beetje langs elkaar heen. Hij is niet eerlijk/voelt zich niet veilig genoeg om eerlijk te zijn. En jij bent pist off en op dit moment enkel bij hem omdat je in verwachting bent van jullie kind.
    Ik raad aan om eens om de tafel te gaan zitten en jullie toekomstbeeld uit te stippelen. Wat vinden jullie belangrijk, wat willen jullie doen, waar willen jullie heen. Wat zijn de verwachtingen van de andere persoon, wat zijn dingen die jijzelf heel belangrijk vindt. Luister en praat, maar luister vooral.
    Succes!

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    En dat terwijl je hier eigenlijk nog minder informatie hebt en to en haar achtergrond niet kent.
    Weet je, je kunt uiteraard heel star blijven vasthouden aan je principes en met de botte bijl blijven hakken maar ik denk dat je zelf ook kunt zien dat je best vaak tegen hetzelfde probleem aanloopt hier op zp.
    En ik denk ook dat het jou eerder in de weg zit dan dat het je echt helpt. Het lijkt er op dat je niet of nauwelijks met mildheid naar anderen kunt kijken die dingen anders zien en doen.

Ik vraag me (op z'n dr. Phils ;) ) oprecht af... "how is this working for you?"

Sorry voor de off topic To.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik zie dat er een probleem is, doch niet het mijne :D

Nee, zonder gekheid, het frappeert me. Meer niet.

16. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Poeh ik hoop zo dat jouw kindje geen foutjes maakt in het leven.....;)

17. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Oj, ik vind dit hard en ook veroordelend... ik zou echt niet blij zijn met zo'n reactie. (vooral omdat dit op een mening is gebaseerd!! Een vriendin kan toch een andere mening hebben over mooie/lelijke kleding?) Ik snap ook wel dat zulke reacties bij de meeste mensen hard binnen komen.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je hebt 'gewoon' mooi en lelijk en je hebt 'dit kan echt niet'. Als het 'gewoon' over een mening gaat, dan is dat prima. Maar als het écht niet kan, dan zal ik het zeggen.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tot nu toe gaat het met mijn stiefkinderen uiterst voorspoedig.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zie nergens staan dat TS 13 weken geleden ook al tegen dit probleem aanliep. Heb ik iets gemist??

Deel Deze Pagina