Helemaal mee eens. Waaraan ik nog wil toevoegen dat afhankelijk van de precieze aard en reden van de leugens.....je vriend, jij en/of jullie beiden (relatie)therapie moeten zoeken. Dat zijn jullie BEIDEN aan jullie ongeboren kind verplicht, onderzoeken óf er een voldoende gezonde basis aanwezig is om samen dit kleintje op te voeden.
Dat is inderdaad niet iets kleins... Dus niet alleen dat hij loog over waar hij was, maar hij heeft ook nog zijn belofte gebroken. Een heel belangrijke belofte. Ik denk niet, dat jouw probleem zozeer is, dat je vriend liegt, maar dat je vriend niet van de drugs kan afblijven. En ja, dat gaat vaak gepaard met liegen, maar dat is een gevolg. Het drugsgebruik is de oorzaak. Nu heeft ie alleen maar meer reden om er over te liegen... Ik zou, omdat er sprake is van drugs, van hem eisen dat hij zijn locatie manager aanzet op zijn telefoon en jou toegang geeft om die online te kunnen bekijken. Wil niet zeggen dat je je daar ook continu mee bezig bent, maar op het moment dat je hem even niet vertrouwt of zo, kun je zijn stappen nagaan. Want als je hem ergens naar zou vragen en hij ontkent, zit je in een patstelling. Ik zou het niet overleggen, maar het als eis neerleggen. Het gaat niet om stoppen met roken of zo...
Lees net je reactie dat het over drugs gebruik gaat. Dat is resoluut een no-go...voor mij zou er dan geen andere optie zijn dan verplicht afkicken en clean blijven anders zou ik onmiddelijk vertrekken.
Dit ga je niet willen horen lezen of zien. Een man die liegt en zeker als ze verslavingsgevoelig zijn blijven leugenaars. Hou je ogen en oren altijd open en besef dat je niet alleen jezelf in een relatie stort die blijft wankelen maar ook een kind. Als je een kind krijgt met iemand dan is het zeer lastig om daar los van te komen omdat je een kind ook een ( vader)gunt maar neem van mij maar aan. Een man die liegt blijft wat te verbergen te hebben dat is nu niet leuk om te lezen maar wel een waarheid. Blijf onafhankelijk!!!!!!!!!!!!!! Hou de regie in eigen handen.
Ik denk toch dat je dat even anders moet zien. Ik weet niet waar de man van TS precies over gelogen heeft, maar wanneer mijn man ineens zou beginnen met liegen en voor mij zou dat niet eens echt uitmaken of dat om wat kleinere of ook om grote dingen gaat (liegen waar je geweest bent vind ik persoonlijk niet heel klein of zo) raak je het vertrouwen kwijt. En geloof me, dat gaat dan in heel rap tempo. En als ik het gevoel heb dat ik mijn man niet meer kan vertrouwen is voor mij eigenlijk de basis van mijn relatie onder mijn voeten weggeslagen. En dan durf je TS een onverantwoordelijk type te noemen? Op basis waarvan? Jij zou dus wanneer je man je steeds voorliegt rustig bij hem blijven en denken: ach...het valt allemaal wel mee? Nou ik niet.