Down Syndroom in de famile

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ragazza, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Graag zou ik willen weten of er nog andere meiden zijn die een broer of zus met Down hebben en hoe zij tegen hun zwangerschap en testen aan kijken?

Ik zelf heb een broer en nicht met Down, zit dus duidelijk in de familie... Ik krijg zovaak de vraag wat ik zou doen als ik zwanger zou zijn en weet daar eigenlijk geen duidelijk antwoord op....

2. zicht

zicht Niet meer actief

Zou je het vantevoren willen weten? Down syndrome kan helaas ook gepaard gaan met tal van medische klachten. Misschien dat je kindje speciale zorg nodig heeft direct na de bevalling.
    Moeilijk. Is een keus die jullie alleen zelf kunnen maken

3. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik heb geen ervaring met kinderen met down in onze famillie. Maar denk dat je vooral uit je eigen ervaring zal moeten putten om een keuze te maken. Heb je een fijne jeugd gehad ondanks dat je een broertje hebt met down die waarschijnlijk meer aandacht heeft gekregen? Je eventuele toekomstige andere kinderen krijgen ook te maken met jouw keuze. En zijn jij en je partner samen sterk genoeg om een kindje met down op te voeden. Zoals al eerder werd gezegd komen er vaak medische klachten voor bij kinderen met down.