vriend / man altijd mee naar verloskundige?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door giraf, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veven

veven Lid

30 nov 2009
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja met kinderen lijkt t me ook niet handig.. dit word onze eerste!
    Ik vind alles best spannend, zo voor het eerst en mijn man ook. Hij vind het dus erg leuk om mee te gaan. Ook hebben we een bloedonderzoek lopen waar we de volgende keer de uitslag van krijgen. Ben dus wel blij dat hij meegaat!

Mijn man is normaal ook nog niet altijd uit zijn werk, maar komt met de controles wat eerder naar huis.
    Wanneer wij niet tussen die tijden kunnen moeten we naar een andere plaats, aangezien we in een dorpje wonen. Dat is erg lastig! (20km verderop)

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Mijn man is vaak meegeweest, hij had ook altijd wel iets te vragen, maar op het laatst moest ik vaak komen, toen is hij niet altijd meegeweest. Wel bij belangrijke momenten zoals echo's en toen ik werd doorgestuurd naar de gynaecoloog. Vond het altijd wel gezellig als ie meeging!

3. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Meestal gaat mn man wel mee, maar dat komt doordat wij eigenlijk altijd 's avonds controle hebben. Het is ook een paar keer voorgekomen dat hij moest werken of naar school moest, nou prima dan ga ik gewoon alleen. Controles stellen toch geen bal voor, al vind ik het wel gezellig als hij mee is; vooral als ik lang moet wachten. De eerste 6 of 7 keer kregen we iedere keer een echo (ja heerlijk was dat!) dus toen ging ie wel altijd mee. Met 30 weken hebben we de laatste echo gekregen en sindsdien is het ook niet zo nodig dat hij meekomt.

Toen er een informatieavond over de bevalling was kon mijn man ook niet meekomen, dat vond ik wel minder.. vooral ook omdat ik de enige was die alleen kwam. Kom je daar binnen en zie je allemaal stelletjes zitten die jou allemaal meewarig aankijken.. net alsof ze allemaal denken dat je alleenstaand bent (niet dat daar iets mis mee is). Maar ja niets aan te doen hoor, laat ze maar denken!

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn man is alleen de eerste afspraak mee geweest en de twee echo's. De controleafspraken doe ik wel alleen hoor, dat stelt toch niets voor?
    Tot nu toe heb ik trouwens nog geen enkele keer een stelletje in de wachtkamer gezien, altijd alleen de vrouw. (+ eventuele kinderen soms!) Beetje onzin dus dat het 'raar' zou zijn hoor!

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij ons zie ik idd ook bijna alleen de vrouw op het spreekuur komen. Een enkele keer zit er een man bij haha

6. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Mijn man is de eerste 2 keer meegeweest en daarna ben ik steeds alleen heen gegaan. Vind die controles niet veel voorstellen en zou het zonde vinden als hij er vrij voor nam. Moet morgen weer en nu gaat hij wel mee maar dat is omdat het niet zo lekker gaat met mij.

Hij is bij alle echo's geweest, is veel leuker om bij te zijn!

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ga morgen trouwens alleen... het is nu om de twee weken, en we hebben ook net een pretecho gehad midden op de dag, dus zo'n standaard bezoekje is dan ook niet echt enorm verrijkend voor hem :) Ik zie zo vaak alleen vrouwen zitten, wij hebben gewoon geluk met flexibele werktijden. Ik zou er niet meteen iets achter zoeken. Misschien als ik als vk zou merken dat iemand NOOIT met een partner komt, dat ik het wel zou vragen.

8. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Mijn man gaat ook altijd mee, hoe kort de bezoekjes ook zijn.
    Zo leert hij ook alle verloskundiges kennen waarvan één straks bij de bevalling aanwezig zal zijn.
    We hebben een eigen winkel, dus kunnen alles zo met personeel plannen dat hij mee kan.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    mijn man is elke keer meegeweest, op 1 na, toen ging mijn zusje mee. Maar de VK was op 5 minuten fietsen van huis, en 5 minuten van zijn werk. En hij kon tijdens zijn werk wel even een half uurtje vrij nemen (lunchpauze opofferen dan).

Echo's is hij ook allemaal meegeweest. Alleen het bloedprikken mocht ik alleen doen ;)

Mijn man was er betrokken bij de zwangerschap, maar ik had ook best alleen naar de VK willen gaan. Zeker als er verder geen bijzonderheden waren. Dan sta je in 5 minuten weer buiten. Hoop gedoe voor hem

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, die van mij is elke keer meegegaan.
    1 keer dacht ik, ik ga wel alleen. maar dat mocht niet van hem:)
    Die keer was het mis en moest ik meteen naar het ziekenhuis.
    alsof hij het had aangevoeld:(
    ik zal in de toekomst altijd samen gaan, desnoods met een vriendin of mijn moeder.
    groetjes

11. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Mijn vriend is alleen mee geweest naar de echo's, en voor mij hoefde hij ook niet mee...En bij ons vonden ze het niet raar dat hij er niet bij was..Morgen gaat hij voor de eerste keer mee naar het consultatiebureau en keano is overmorgen 13 maanden haha:D..Maak je niet druk wat niet kan, kan niet

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man is tot nu toe bij bijna alle controles meegeweest, maar ik had ook de eerste vier keer een echo, dus dat was sowieso leuk. Morgen heb ik weer controle en gaat hij niet mee omdat hij moet werken, maar als hij vrij is gaat hij altijd wel even mee.

13. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tot nu toe is hij wel altijd mee geweest en denk dat hij dat ook wel blijft doen. Mocht hij een keer niet mee gaan of kunnen laat ik hem vervangen door mn moeder :p

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    In het begin ging mijn man wel altijd mee. Maar toen ik vaker moest komen niet meer en op het laatst zat ik zowat elke dag bij de gyn (ivm hoge bloeddruk) en dan ging ik wel alleen. Toen kreeg ik ook nog regelmatig echos maar dan ging hij ook niet altijd mee omdat dat van die 13 in een dozijn echos waren waar je toch niks op zag behalve een omtrek van een hoofdje ofzo.
    Als mijn man vrij was (hij zit in de horeca) dan ging ie wel mee maar anders kon ik net zo goed ff alleen.

15. fafje

fafje Niet meer actief

Hai!

Ik lees zo even mee....en vind het ook belachelijk dat mensen daar over oordelen...terwijl dat voor jullie preces goed is!

Alleen persoonlijk vind ik het wel fijn als hij mee gaat naar de "belangerijke bezoekjes' ...dus idd het eerste intake gesprek...waar je van je verloskundige zo'n leuke zwitsel tas krijgt...en alles uitlegd...dan vervolgens eerste echo...en de andere echo's uiteraard..!

Maar manlief neemt meestal alleen 2 uurtjes vrij...of zoiets...maar zeker geen hele dag! En als ie niet zou kunenn...dan neem ik mn moeder of een vriendin gewoon mee...vinden zij trowuens ook heel leuk!

Ik bedoel...uiteindelijk...we're independent women!! lol

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn vriend is altijd meegeweest en ik ben blij toe want ik zal nooit de dag vergeten dat ik zonder klachten bij de VK zat en een uur later was opgenomen en aan toeters en bellen lag omdat mijn onderdruk 110 bleek te zijn.. dan gaat alles zo snel en ik was blij dat hij er bij was zodat je er samen tegen aan kunt...

Maar dat was ook gelukt als mijn ma er bij was geweest.. ik zou persoonlijk nooit alleen gaan, maar ik vind dat iedereen dat zelf moet weten!

Succes!

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het eigenlijk heerlijk alleen.. maar ben volgens mij nogal een geval apart haha. Heb ook nog steeds ouders + schoonouders niet ingelicht over mijn zwangerschap haha.

18. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man ging en gaat nooit mee (behalve de 20w echo).
    Ik heb er nog nooit commentaar op gehad, trouwens. Ik vind het nogal aanmatigend!

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mijn eerste is mijn man bij bijna alle controles meegeweest, alleen aan het einde toen ik wekelijks moest, niet meer.
    Dit keer is hij meer niet dan wel meegeweest op de gewone controles,maar wel naar alle echo's (heb 3 termijnecho's, een 20-weken-echo, een pretecho en 4 groeiecho's gehad!) en gesprekken met de gyn.

20. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon nieuwsgierig: waarom zou je er naar vragen dan?

Deel Deze Pagina