Ik ben meegeweest naar alles, naar alle echo's voor de IUI, alle IUI-behandelingen en naar alle bezoeken aan de VK. Dat was nog best een gedoe, omdat ik in november heb moeten praten als Brugman om mee te mogen; ze hadden besloten dat iedereen alleen moest komen i.v.m. de Mexicaanse Griep. Gelukkig zagen ze vlug in dat dat toch net even te ver ging. Wij doen het zo, omdat het voor ons zo het beste is. Voor iemand anders kan dat heel anders zijn, gewoon doen waar je je het beste bij voelt. Wij kunnen het ook makkelijk regelen, omdat we samen werken in een eigen bedrijf, anders lijkt het me ook best lastig, vooral als je op het laatste elke week moet.
misschien of iemand alleenstaand is? Is misschien wel iets praktisch voor de bevalling.. voor ondersteuning.. ik vind trouwens dat iedereen het lekker zelf moet weten.. het gaat er toch om dat je je er zelf prettig bij voelt en niet wat een ander denkt..
Mijn man gaat ook àltijd mee, ook tijdens de vruchtbaarheidsbehandelingen ging hij elk onderzoek etc..mee. Wij voelen ons daar allebei heel goed bij omdat het tenslotte om 'onze' zwangerschap gaat en hij er sowieso al niet zoveel van merkt als ik. Maar is ieder zijn eigen keus hè! Hij heeft 1x gemist omdat hij écht niet weg kon op zijn werk en de gyn net toen eens goed op tijd was en ik dus 10min vroeger binnenkon dan m'n afspraak. Had verwacht dat hubbie wel op de deur zou kloppen maar dat durfde hij niet dus hij liep daar zenuwachtig te ijsberen voor de deur en te twijfelen of hij wel/niet zou kloppen...
Mijn man gaat niet steeds mee. We hebben er een heel MMM circus opzitten en dan is het toch echt niet praktisch om elke keer vrij te nemen voor een meting of inseminatie of een ander onderzoek . Ja ik ben vrij praktisch en nuchter dus dat zal er ook mee te maken hebben Hij is wel mee geweest naar de eerste echo, omdat dat toch wel bijzonder is om het hartje te horen en voor het eerst het leven te zien wat er groeit. Of hij bij volgende afspraken meegaat zal een beetje afhangen van zijn werkschema, mocht hij dan thuis zijn gaat hij mee, anders vind ik het echt zonde geld. We vinden het allebei logischer om vrij te nemen als ons wurm er echt is, dus bewaren de vrije dagen daarvoor.
Vandaag de eerste keer dat mijn vriend ooit een gynepraktijk heeft binnengelopen. Hij wou mee, maar durfde het niet vragen. Hij keek opgelucht toen ik vroeg of hij mee wou gaan. Zijn ogen werden groot toen hij de stoel met beugels zag! Muahahaha... maar hij keek zo vertederd toen de gyn het vruchtzakje toonde. Ik denk wel dat hij de alle onderzoeken zou willen begeleiden.
Mijn man is de aller eerste afspraak mee geweest, met de 20 weken echo (deze hebben we 2x gehad, dus 2x mee geweest) en met de geslachtsbepaling. Verder niet. Hij is internationaal vrachtwagenchauffer. Ik vind het zonde als hij daar een hele of halve vrije dag moet opnemen, voor een bezoek van 10 á 15 minuten.
bij de eerste is mn man niet bij alle bezoeken mee geweest; kon simpelweg niet met zijn werk. Wel was hij er bij met alles belangrijke afspraken: de eerste keer, echo's etc. Nu bij de tweede zal het wel anders lopen, aangezien ik niet naar vk, maar naar gyn in ziekenhuis ga ivm de extreme vroeggeboorte van onze eerste. Dit is in het ziekenhuis waar mn man zelf ook werkt, dus die kan makkelijk even een half uurtje weg
ik vind het altijd zo grappig als mensen "onze" zwangerschap / bevalling zeggen, net of de man ook maar wat moet laten / doen voor dit allemaal , kijk ik snap echo's helemaal hoor samen naar jullie kindje kijken maar normale controles, wat wil hij doen ook op de bank gaan liggen en/of zijn bloeddruk laten meten, het gaat om degene die de zwangerschap werkelijk overkomt namelijk de moeder.. mijn man vind het een belediging voor mij als hij (of iemand anders) tegen ons zou zeggen dat het onze zwangerschap / bevalling is, aangezien hij vind dat mij alle eer toekomt, ik heb alles gedaan, gelaten waar dat nodig was hij heeft alleen maar aan de zijlijn gestaan eigenlijk, daarom is ie juist zo trots op me en heeft ie zoveel meer respect gekregen omdat ik zo'n stoer "wijf" ben (zijn woorden)
grappig, maar goed gezegd isademi. Hier zal mijn man zeker meegaan naar de echo controles maar ik denk niet naar alle afspraken... Wij hebben ook in de MMM gezeten... en aangezien ik in dat ziekenhuis werk ging ik tussen het werk door erheen... als mijn mannetje moest komen kost dat erg veel tijd, en dat lukt echt niet bij hem op het werk... Uiteindelijk kon hij ook niet mee met de IUI... mijn moeder is mee geweest... dus tja... niet papa, maar oma was bij de bevruchting... leuke anekdote voor later hihi.. Maar natuurlijk moet iedereen doen waar hij/zij zich goed bij voelt en natuurlijk met wat hij/zij geregeld kan krijgen...
ja die is wel erg grappig om later te vertellen (in elk geval apart te noemen) ach oma's zijn ook speciaal
mijn man is meegeweest naar alle echo's bij de 1e en nu. de 1e keren naar de vk en als het zo uitkomt.vandaag kan hij mee... want hij heeft vakantie
Mijn man is meegeweest bij de intake en bij de echo's. Van mij hoefde het ook eigenlijk niet en met zijn werk was het een groot probleem geweest omdat hij vaak in België en Duitsland is en ook als hij in Nederland is, zit hij nog vaak best ver weg.
mijn vriend is mee geweest met de intake en alle echo's. De gewone controles ging ik vaak alleen. Behalve de laatste maanden toen moest ik steeds voor controle naar het ziekenhuis.
Vanaf januarie in de MMM en hij is alle afspraken meegeweest, zit al vnaf okt 08 thuis, alle afspraken bij de gyn en VK is die ook meegeweest op afgelopen maandag na (toen was een vriendin mee).. 26 januari gaat ie mooi weer mee hihi
Mijn man gaat altijd mee naar de echo's maar de gewone controles bij de vk gaat hij niet mee vind ik ook onzin want ik sta 9 van de 10 keer weer na 10 min buiten. Daar hoeft hij van mij geen vrij voor te nemen. We bellen daarna altijd gelijk met elkaar om hem weer even op de hoogte te brengen dat ik kilo's ben aangekomen hahahha
mijn man is altijd met me meegeweest, bij alle 3 kinderen. Hij nam er zelfs vrij voor als het nodig was, ik vond het wel fijn. Het is toch iets van je samen, ook al groeit het in mijn lichaam....
Ik kan me zelfs niet herinneren dat ik ooit een man gezien heb in de vk praktijk. Altijd als ik er was voor controles, (alleen) kwamen mijn mede-zwangeren ook alleen. Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet. Met de 13/20 weken echo's en de CTG controles is mijn partner er wel altijd bijgeweest maar bij de vk nooit.
Mijn man ging ook altijd mee met de eerste maar toen had hij een andere baan.Toen kon hij makkelijker mee. Nu gaat dat helaas niet meer, maar met de eerste echo kan hij wel mee, doen ze bij ons in de avonduren. Verder is hij net zo blij met de zwangerschap als ik en dat vind ik veel belangrijker dan dat hij meegaat. Overigens hebben we een kleine spruit die nu al elke dag mijn buik kust, dus die neem ik mee, lijkt me leuk voor hem en voor mij ook. Ook ik veroordeel niemand of je man wel of niet meegaat. Soms kan het gewoon niet anders, het komt na de bevalling allemaal wel goed, toch? Groetjes lucky.
mijn vriend is altijd meegeweest naar elke afspraak en/of echo van onze kleine. Vond het altijd erg prettig, gelukkig heeft hij een hele flexibele baan waarin het ook mogelijk was om mee te gaan. Hij had alleen wel altijd veel praatjes haha, ik hoefde bijna niets te vertellen want meneer kon precies uitleggen hoe ik me voelde en wat ik deed en waar hij zich druk om maakte enz.. wel grappig.
Mijn man ging mee wanneer het toevallig uit kwam met zijn werk, anders niet hoor. Wat stelt het nu eigenlijk voor? Gewoon even een gesprekje en het hartje luisteren. Echo's is iets anders natuurlijk, met de termijn en seo is hij gewoon mee geweest. Maar de vk, nee hoor, daar niet bij. Ik heb nooit een rare blik gekregen, en ik zou ook wel zeggen dat mocht ik dat krijgen dat ik dat niet op prijs zou stellen. Je kan toch zelf je keuzes wel maken, komop hee! Daar hoeven ze toch geen op of aanmerkingen over te hebben!