Vriend/man heeft een beste vriendin.. hoe gaan jullie er mee om??

Discussie in 'De lounge' gestart door mom23, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik zou er ook niet tegen kunnen!!
    Mijn vriend heeft (had) ook een goeie vriendin die hij af en toe zag.
    Nu niet meer maar ze hebben elkaar wel op hyves.
    Mij 'krabbelt' (bleh, alleen van dat woord krijg ik al rillingen) ze nooit, maar naar vriendlief wel.
    En dan moet er altijd zo'n kus smiley onder, en het is altijd geslijm in dat 'krabbeltje'
    Dan gaan me nekharen al stijl overeind staan, en helemaal als ik dan lees wat vriendlief naar haar toe stuurt.
    Begint altijd met: Hey meissie.
    Eh hey meissie? dat klinkt als of je wel heel erg close met dr bent :(
    Ik weet dat ik er niks achter moet zoeken, ze hebben elkaar in tijden al niet meer gezien, en ik weet dat vriendlief van me houd.. maar ik vind dat hey meissie.. van hem, en dat geslijm van haar.. echt om te kotsen ;)
    En kan er super slecht tegen!
    Dus ik begrijp wel hoe jij je hier onder voelt!

2. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ ElletjJo: Die afspraak wil ik ook gaan voorstellen..... gewoon om ons beide een goed gevoel te geven

3. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Gravid: hey meissie....... tjah...... die van mij stuurt altijd: Hey babe!! :S:S
    en inderdaad dat geslijm.............. pfffffffffffffffffff

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

#64 Foxter, 5 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2011
    Mijn man gaat nog steeds heel goed met zijn exen om, met de ene gaat hij elke week snowboarden en met de andere gaat hij elke week een drankje doen, wel gewoon bij haar of bij ons thuis. Met de laatste heeft hij ook samengewoond.

Ik vind het niet erg, ik heb laatst wel gezegd dat hij op moet letten dat wij (dochter en ik) er ook nog zijn, omdat hij ook nog een paar avonden sport in de week. Nu spreek hij om de week af met de meiden. Dus gewoon in overleg, en hij doet ook gewoon net zo tegen hen als tegen zn vrienden, dus geen 10 smsjes ofzo. Als er wat is bellen ze gewoon :)

Nou kan ik het met allebei wel goed vinden en mijn man kan niet eens liegen over een kadootje als hij die voor me gekocht heeft, dus ik maak me daar echt niet druk om :) Komt ook bij dat ik beide meiden verliefd heb zien worden, zien trouwen en kindjes heb zien krijgen :) Met hun mannen gaan we ook wel om, dat scheelt.

De koosnaampjes zijn hier wel gebleven, tja, ik weet niet, ik stoor me er niet zo aan, zolang hij mij niet zo noemt :D

5. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Bleghhhh ook nog koosnaampjes!!

Ik dacht trouwens ook te lezen dat die beste vriendin haar relatie sinds kort uit is.. dat ze weer vrijgezel is, klopt dit? Denk dat dit het ook een stukje lastiger maakt.. als ze nou ook een relatie had, was t denk k al een stukje anders geweest:)

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ja en dat is dus precies waar ik niet tegen kan.
    Dan denk ik van je heb mij, waarom dan naar een ander meid, hey meissie... of in jou geval hey babe sturen :(
    Ik ben verder echt niet jaloers of zo, denk ie dat ie het bij een ander beter heeft, moet ie vooral gaan, maar van dat geslijm gaan mijn nekharen soms echt overeind staan.
    Gelukkig spreekt ie haar de laatste tijd bijna nooit meer op hyves, maar laatst was ze dus jarig, en toen was het: hey meissie, gefeliciteerd blabla, maak er leuk dag van. en dan ook nog eens zo'n vieze knipoog smiley er achter.
    Dat snap ik dus ook nooit.
    Ach ja,.. kan van heel veel muggen een olifant maken natuurlijk, wat ik verder nie doe.. maar soms snap ik die dingen niet.

7. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ellenbaby: Ja klopt, toen zij nog een relatie had maakte het me niet uit. maar nu het uit is wel.... ook omdat ze nu meer msnen en smsen.

8. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ Gravid: nee voor mij hoeft dat ook allemaal niet hoor....

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Heel erg in het begin van onze relatie had mijn man ook een platonische 'beste' vriendin (hij zag haar toen bijna nooit meer, in het voorgaande jaar 1 keer, zijn vrienden waren zijn echte beste vrienden).
    Hij had voor mij nooit een relatie gehad, enkel een max. van 5 afspraakjes en zijn moeder en zij waren tot dan toe eigenlijk de enige belangrijke vrouwen geweest. Ze is overigens geen ex van hem.

Toen ik in beeld verscheen, begon zij nachtelijke smsjes te sturen met kusjes en knuffeltjes etc. Gelukkig was ook mijn man daar snel klaar mee. Ze heeft ook een mail gestuurd dat zij 'soulmates' waren en zoveel hadden gedeeld. Dat vond mijn man onzin, en gelukkig is het daarbij gebleven.

Ik vind dat een persoon in een relatie prima een beste vriend(in) kan hebben van het andere geslacht. Maar daar zitten wel bepaalde voorwaarden aan, die overigens even hard gelden voor een vriendschap van hetzelfde geslacht:
    Het moet duidelijk platonisch zijn, niet op de 1e plaats komen (want die is voor je partner en later jullie kinderen) en er moeten grenzen zijn aan de (lichamelijke) intimiteit.

Wat ik hier onder andere mee bedoel:
    Als de partner niet ok is hiermee, wordt er niet in hetzelfde bed geslapen, als er iets belangrijks gebeurt wat je wil vertellen, wil je dat eerst aan je partner vertellen en dan pas aan anderen waaronder die beste vriend(in) en de beste vriend(in) is geen vervanging van een relatie als een van beide geen relatie heeft.

Verder liggen grenzen van mensen anders in iedere relatie. Ik vind niet dat je voor een ander antwoord kunt geven hierbij. Persoonlijk krijg ik wel een beetje kriebels van jouw verhaal ts. Ik denk dat het fijn is als het mysterieuze van haar wordt opgeheven en ze zo snel mogelijk bij jullie langskomt of jullie bij haar.
    Daarnaast mag je best duidelijk zijn naar je vriend toe dat je (terecht) onzeker wordt van zijn opmerkingen. Hopelijk snapt hij je, en anders geeft dat jou belangrijke informatie over hem en/of over jezelf.

Nogmaals, prima als een partner een beste vriend(in) heeft van het andere geslacht, maar het dient geen extra relatie te zijn, alleen dan zonder seks. Er is een duidelijk verschil tussen je partner en een vriend(in). Helaas zie je dat die lijnen vaak worden overschreden, zeker als een van beide single is en behoefte heeft aan (speciale) aandacht.

10. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ troetelbeertjes: ja mijn vriend krijgt soms ook een berichtje met dan alleen : KUS erin................
    ja het lijkt mij ook belangrijk dat we elkaar snel ontmoeten. Dat neemt hopelijk mijn onrust weg.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja hoor mijn man heeft ook wel 1 hele goede vriendin, in hun jonge jaren hebben ze verkering gehad en dat is op niks uitgelopen.. was toch niet zo leuk als ze dachten en bleven liever vrienden... ik zie haar regelmatig en het is echt een leuk mens... ik vertrouw mijn man hierin volledig... zelf heb ik ook een hele goede vriend die ik al ken vanaf ik jong was... heeft mijn man ook geen problemen mee hoor... als 1 van de 2 zo graag een relatie met diegene had gewild was dat wel gebeurd en zo gebleven... een relatie gaat niet zomaar over denk ik dan...

Dat jaloerse gedoe houd ik niet van en ben zelf van mening als je je man dingen gaan verbieden of moeilijk gaat lopen doen het dan zowiezo al niet goed zit...

zij gaan ook eens in de paar maand stappen samen, soms komt ze hier een borrel drinken en dan is het heel gezellig...

ik ga ook eens in de zoveel tijd stappen met mn beste vriend... mijn man kent hem ook wel... en vind het alleen maar fijn voor me dat ik een goede vriend heb waar ik goed mee kan praten. lachen, huilen en mn ei kwijt kan.... niks mis mee toch?

12. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik kan mezelf heel goed indenken hoe je je voelt. Mijn vriend heeft ook een beste vriendin. Wij zijn dalijk 7 jaar samen en een jaar eerder heeft hij een kortdurige relatie met haar gehad. Maar omdat mijn vriend haar echt als n maatje zag is het nooit echt iets geworden! In t begin had ik er ook moeite mee.. Maar nu is ze ook mijn beste vriendin en de peettante van onze kindjes! :) hoop voor jou dat je ze snel ontmoet, maakt het misschien iets makkelijker.. Succes meid.

13. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ Mora27: nee is niks mis mee!! juist super!! Alleen ik vind dat mijn vriend een beetje rekening kan houden met zijn opmerkingen totdat ik haar ook ken en ik kan zien hoe ze samen zijn...
    en verkering in jonge jaren is anders als dat je al een jaar of 20/21 bent

14. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    hahah kreeg net een sms met de vraag waarom ik gisteravond opeens wat kortaf was.......... heb terug gesmst: omdat je me wat onzeker maakte met de opmerkingen over T.

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Goed van je! Gewoon zeggen wat je dwars zit, anders ga je het opkroppen en juist dingen denken die er totaal niet zijn.

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dit vindt ik zo'n rare reactie : Ik vroeg dus of ze ooit iets gehad hadden enzo en toen gaf hij aan dat hij van haar houdt maar dat hij denkt dat het niet goed zou zijn voor hun vriendschap als zij een relatie zouden krijgen:(:(

Mijn nekharen gaan dan overeind staan van 'wat wil je nou hiermee zeggen? Dat je liever wat met haar zou willen als met mij maar bang bent dat de vriendschap dan verpest is?'

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt want dit hoort niet als je in een relatie zit om dan gevoelens te hebben voor een ander.

sterkte..

17. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Kreeg terug: "lief, jij bent de ware voor mij"

@ corina: ja ik dacht excact hetzelfde!!!

18. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    heb gesmst of hij het leuk zou vinden als ik een vriend van me mop zou gaan noemen en zou zeggen dat we alleen geen relatie hebben omdat dat onze vriendschap in de weg zou staan.

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Je bent de ware voor hem maar hij smst wel heel veel naar haar met 'houden van'
    Het kan ook zijn dat hij 2 vormen houden van heeft..
    1 voor zijn partner en 1 voor zijn vrienden.
    Dat de 2e houden van gewoon puur vriendschap is maar dan mag hij wel duidelijker zijn vind ik want niet iedereen vat het zo op.

Wel een lief smsje maar ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt als je hem face to face spreekt.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

En wat zegt hij?

Deel Deze Pagina