@ corina, ja hij zegt ook dat hij van haar houd, maar niet zoals van mij..... gewoon als vriendin en dat hij niks met haar wilt...
Tsjonge jonge, je bent nog maar 4.5 maand met hem samen en dan wil je hem nu al dingen gaan opleggen. Zal wel commentaar krijgen maar doe niet zo jaloers zeg....Ze kennen elkaar al jaren, in al die jaren zijn ze nooit een relatie aangegaan waarom dan nu ineens zo moeilijk doen. Ik snap niet wat het probleem is, er zijn genoeg mannen die goede vriendinnen hebben. Net als vrouwen goede vrienden hebben. Ik houd ook van mijn beste vrienden, maar niet op de manier als dat ik van mijn man houd. En ja ik maak dat ook wel kenbaar aan vrienden dat ik van ze hou. En zowel bij mannelijke als bij vrouwelijke vriendinnen sluit ik smsjes af met Kus, X of liefs.
Volgens mij zit het wel ok. Laatste smsje van hem: "Mop, ik hou van jou, wil met jou oud worden en een kind krijgen (en dat is al heel wat want heeft al een zoontje en wilde eigenlijk geen 2e) en binnenkort komt ze gewoon bij ons langs en kun je haar ontmoeten ".
Zoals hij het zei leek het net alsof hij liever een relatie met haar wilde maar nu hij het inmiddels heeft uitgelegd komt het heel anders over.
Dan gaat het goed komen he! Het was alleen een verkeerde uitleg van hem haha. Komt dus helemaal goed meis!
@ corina: Ja klopt hoor, het kwam ook zo op mij over maar nu hij zegt dat dat niet zijn bedoeling was, geloof ik hem
@ corina: Ja zit helemaal goed! heb wel gezegd dat ik liever niet heb dat ze van die opmerkingen maken... (totdat ik haar "ken")
Gelijk heb je, dan zie je ook echt hoe ze met elkaar omgaan maar ik denk dat het een onschuldige sms was hoor
*alleen 1ste bericht gelezen, lees zo de rest bij* Mijn man heeft/had ook beste vriendin. Die 2, net als jouw man en zijn beste vriendin, hebben erlkaar wel leuk gevonden maar nooit een echte relatie geweest. Ook ik heb haar nog nooit gezien, alleen foto. 4jaar geleden gingen ze dagje naar Walibi(haar zusje ging mee) manlief vroeg mij niet eens mee(vond ik heel apart) hij merkte dat ik me wat ongemakkelijk voelde dus vroeg hij beetje snel ergens tussendoor of ik mee wilde (leek wel of hij heel graag wilde horen dat ik niet mee wilde ofzo) snap best dat ie ff met vrienden weg wilde maar ok, mijn nekharen gingen overeind staan. Dagje walibi, hij was er al, zij was nog onderweg daar heen en had hem aan de foon. beetje kletsen, wat gingen we vanavond eten bla bla nou je kent t standaard gesprek wel. en toen kwam zij aanrijden en hij zegt: o ze is er, bel je straks weer doei. en hing op. kon niet eens doei terug zeggen zo snel Nou goed 2uur voorbij, 3uur ging voorbij. Hij belde niet. Dacht nou ja zal wel druk zijn, tijd vergeten weet ik veel. Smsje gestuurd dat ie nog ff zn meissie zou bellen. Kreeg na 45min pas sms terug(terwijl hij altijd heel snel is met reageren) dat hij t helemaal vergeten was. Tja hmz ok ... kan gebeuren dacht ik maar bij mezelf. Savonds kwam hij thuis, helemaal hyper en vrolijk en weet ik t wat. Dus vroeg hoe zn dagje was 'ja leuk' en dat was het. Hmzz ... Paar dagen even laten zakken, en heb m toen geconfronteerd dat ik dat dagje absoluut niet leuk vond. Flink gesprek gehad. Zij stelde tijd erna nog voor om weer wat te gaan doen, wilde bij ons langs komen. En toen zei hij dat ie t geen goed idee vond (gelukkig!!!) tja was niks gebeurd tussen hun, maar hij blijft altijd een zwak voor haar hebben. Niet dat ik verwacht dat hij vreemd gaat hoor!! nee absoluut niet. vertrouw m blind. maar t idee dat hij een andere toch wel erg leuk vind (maar niks mee wilt!) vind ik toch wel even een kippevel momentje. Hij snapte het helemaal (duurde ff ) en sinds dien haar ook niet meer gezien. ze kletsen nog wel zo nu en dan, msn ofzo. En dan zit ik ernaast (zijn pc en mijn laptop staan naast elkaar) en hij laat mij ook gewoon alles lezen en zien. meer met bedoeling dat hij wil laten zien dat hij wel te vertrouwen is denk ik, en dat ie niks voor mij verbergt sry voor uber lang verhaal
Ik heb ook jarenlang een beste vriend gehad, helaas sinds 3,5 jaar geen contact meer met elkaar dit komt door het overlijden van ons beider vader. Wij hebben vanaf heel jong een super goede band opgebouwd en ook wij hadden wel eens gezoend met elkaar, maar dat was 1 keer en toen hebben we de volgende dag gelijk tegen elkaar gezegd dit moeten we niet meer doen. Een heleboel mensen snappen een vriendschap tussen man en vrouw niet er werd bij ons altijd gezegd jullie gaan samen oud worden. Die intentie hebben wij nooit gehad. Eerst kreeg ik een relatie met mijn ex, mijn ex had er heel veel moeite mee beschuldigde mij steeds van vreemd gaan enzo. vervolgens ging mijn beste vriend zich er mee bemoeien die zei steeds je ex gaat vreemd, nou mijn ex zei dan nee hij lult en dat soort dingen. Uiteindelijk bleek mijn ex wel vreemd te zijn gegaan toen het uitging is hij ingetrokken bij een ander die toen bijna 5 maanden zwanger was. Beste vriend kreeg een relatie en zij kende mij gelukkig ook al heel lang, ze heeft er nooit een probleem van gemaakt ondanks dat we geen dikke vriendinnen zijn, zij heeft ook geprobeerd ons weer tot elkaar te brengen maar helaas. mijn vader en zijn vader overleden beiden binnen een half jaar en we stikten allebei in ons verdriet hierdoor is onze vriendschap uiteindelijk stuk gelopen. Moet heel eerlijk zeggen dat het me nog steeds pijn doet, en ik hou/hield van hem maar niet zoals in ene relatie maar als in een vriendschap. Zoals nu ik ben getrouwd heb een zoontje gekregen en hij heeft beide niet meegemaakt doet me nog steeds veel pijn. Maar het kan zeker hoor vriendschap tussen man en vrouw.
Heb ook alleen je eerste berichtje gelezen, ga zo bijlezen. Mijn man heeft ook een beste vriendin. Ze kennen elkaar al van de middelbare school. In het begin heb ik daar enorm veel moeite mee gehad, zeker ook omdat zij te kennen gaf dat ze mij niet bij hem vond passen. (zij hebben welgeteld 3 dagen verkering gehad..) Ook hielden ze er wat gewoontes op na waar ik veel moeite mee had. Ik heb dit gewoon tegen mijn man gezegd, en hij was daar boos over. Tot ik een keer gezegd heb "of ik, of zij" en dan in de vorm van met wie ga je om alsof je een relatie hebt? en toen had hij wel door dat het mij veel moeite kostte om hun vriendschap op die manier te accepteren. Nu komt ze nog regelmatig thee drinken hier. Het zal nooit mijn beste vriendin worden, maar dat hoeft ook niet. Een 2e vriendin die hij had heb ik hem wel echt voor de keuze gezet, of ik of zij. Toen wilde hij niet kiezen omdat hij het belachelijk vond maar ik voelde me echt op de 2e plaats komen. Hun contact ging HEEL ERG ver. Uiteindelijk heeft hij voor mij gekozen en heeft hij sporadisch contact met haar. Het is makkelijk om te zeggen "stel je niet aan, maak je niet druk, het zijn vrienden" maar er is een grens. Je moet in zo'n situatie staan. Niet jaloers zijn bestaat niet en mag best, geeft alleen maar aan dat je om je partner geeft.
@ Within, precies!! er zijn grenzen. Hij gaf wel aan dat het niet de bedoeling was om mij te laten twijfelen of onzeker te maken. Ik ben alles voor hem... Zal vast wel goed komen als ik haar ontmoet heb.
Iedereen roept altijd wel zo hard dat 'je degene waar je een relatie mee hebt gewoon moet vertrouwen', maar in mijn ogen is vertrouwen niet iets wat er altijd zomaar is, maar iets wat je samen opbouwt als je in een relatie zit. Ik vind het niet zo gek dat dat na 4,5 maand nog niet zo ontzettend sterk is. Ik ben zelf waanzinnig jaloers, komt grotendeels door m'n verleden. Ik zou een opmerking als in de beginpost van TS ook écht niet pikken. Kom op zeg, doodleuk tegen je vriendin zeggen dat je van een andere vrouw houdt, ookal is het dan alleen op een 'vriendschappelijke manier'.. Ik vind het echt heel vreemd. Ik vind dat hij best wat meer rekening mag houden met jou! Weet hij eigenlijk dat je er zo over denkt?
Ik hoop het voor je! Je gunt iedereen zijn vrienden, en mijn man kan altijd al beter omgaan met vrouwen dan met mannen en ik heb het andersom Nu speelt het bij mij ook wel mee dat mijn vader altijd een 3e nodig had binnen het huwelijk met mijn moeder, en ik even de angst had dat mijn man hetzelfde zou doen.
@shadixx: ja ik heb hem vanmorgen gesmst erover en hij begrijpt me volkomen... hij zal er rekning mee houden. Hij zegt dat hij van mij houdt en dat hij bij wil wilt zijn en blijven en dat hij van haar haar gewoon als een vriendin.
Ik heb vroeger ook een hele goeie (beste) vriend gehad. We stonden dag en nacht voor elkaar klaar, en we waren ook echt iedere dag bij elkaar, zo erg dat mensen dachten dat we een relatie hadden met elkaar. Ik ging ook wel eens vaker bij zn ouders op de koffie, als hij aan het werk was. Maar nooit, is er iets gebeurt tussen ons. We zijn ook nooit verliefd geweest op elkaar. Hielden wel erg veel van elkaar, maar niet op de manier zoals je van je partner houdt. Helaas is hij op 21 jarige leeftijd overleden aan een ongeluk en daar ging mijn beste maatje. Ik was toen 16 en heb hier echt een behoorlijke knal van gehad en nog steeds heb ik er erg veel moeite mee.. Die vriendschap die wij hadden was zo ontzettend bijzonder. Twee jaar later leerde ik mijn partner kennen en hoe bestond het ook anders, ook hij heeft mijn maatje erg goed gekend. Ik heb dan ook 4 jaar naar zijn overlijden besloten dat ik zijn naam getattoeërd wilde hebben en gelukkig heeft mijn man hier totaal geen problemen mee, dit natuurlijk ook, omdat hij hem erg goed gekend heeft, maar dat terzijde. En ons zoontje wordt ook vernoemd naar hem.. Ook de band met zijn ouders, is er nog steeds... heel bijzonder! Vriendschap tussen man en vrouw kan heel hecht en intens zijn, zonder dat er iets achter hoeft te zitten.
@ G89; kan oook heel bijzonder zijn, en dat is juist mooi... alleen de opmerkingen tussen beide maakte het lastig.
Ik zou er niets van moeten hebben denk ik Maar gelukkig ben ik mijn man zijn beste vriendin en andersom ook