mijn man was toen een jaar of 28 hoor... hij is nu 43... zij is 42...en ik 29 ... ze leerden elkaar kennen in hun opleiding sph hulpverlening... dus ze waren beide al volwassen.... maar dan nog het is over.. en ik vind het eigenlijk wel een mooie eigenschap van hun beide dat ze elkaar niet laten vallen!
ik heb voor dezelfde situatie gestaan, alleen woonde ze vlakbij. Mijn vriend heeft haar altijd leuk gevonden en van haar gehouden, ook de smsjes onderling gingen behoorlijk ver. Op een gegeven moment reageerde ze raar naar mij toe, jaloers en deed alles om hem aan te raken ( arm om zijn middel en dan weghalen over zijn kont gaan, hand net iets te hoog op zijn been en dan naar mij kijken) toen was ik het zat. Ben helemaal uit mijn tent getrokken, en haar duidelijk gemaakt dat ik het prima vind dat ze vrienden zijn maar dat dit te ver ging... maanden ging dit nog door, heb het tegen mijn vriend gezegd, die haar heeft aangesproken en gezegd dat hij het niet meer wou.. toen was het klaar voor me. Ik las een sms met daarin: ik kom maar niet langs want dat is ' gevaarlijk' ( hij lag in t ziekenhuis) waarop mijn vriend terug antwoorden: dat is inderdaad gevaarlijk want ze is er iedere dag. ( wees blij dat ik je was op kom halen dagelijks!) ( grr zit me blijjkbaar nogsteeds hoog..hartslag op 180 hiero) toen heb ik hem laten kiezen, ik was er klaar mee. ( iets wat ik nooit heb gewilt) Ik kreeg vlak erna een sms van haar met daarin: hij laat mij toch niet gaan, jij bent vervangbaar en ik niet. Je komt niet van me af. Uitkomst na 2 jaar gedoe: ik ben van dr af, mijn vriend heeft het contact verbroken. Na een hoop gezeik en gedoe... Begrijp me niet verkeerd, hun vriendschap vond ik prima, maar je moet me niet gaan zitten jennen en beweren dat ik vervangbaar ben.... wat ik zou doen als ik jou was, tja.. lastig. Ik zelf ben er erg vinnig op geworden door de bovenstaande situatie, als ze jou gaan beledigen in de sms ( mocht je zoiets gelezen hebben) zijn ze verkeerd bezig. Maak dit je man duidelijk. Ze weet wel van jou af? Tuurlijk kan hij van haar houden, dat doet mijn man ook van al zijn vrienden e.d. daar kan je niks aan doen. praat met hem hierover, hoe je je voelt...
jee dat gaat wel echt veel te ver inderdaad! had ik ook zeker niet gepikt! wat een rotmens zeg! dat is hier niet aan de orde gelukkig!
@ wendy; ja ze weet van mij af... ze vroeg laatst op msn: hoe is het met je en met je liefde. waarop hij antwoorde: prima, zit naast me op de bank. Zij weer: oh oke...... Nou als dat je beste vriendin is, zal ze toch welw at enthousiaster kunnen doen..... maar wat een naar mens zeg........ dat had ik ook echt niet gepikt!
wees daar in elk geval blij mee want als het nog langer door was gegaan had ik voor mezelf gekozen en was ik bij mijn aanstaande weggegaan. Het heeft me wel getekend. Het vertrouwen was moeilijk om terug te vinden, terwijl een relatie op vertrouwen gebasseerd moet zijn... gelukkig is het wel gelukt.. maar zodra ik haar naam hoor/zie krijg ik al kippenvel over mijn hele lijf.
daar zal ik al achterdochtig van worden. Misschien vroeg ze het wel omdat ze zich dan in moest houden... ik ken iemand waar een vriendin van mij mee aan het sjansen was maar ze een 'code' hadden afgesproken om aan te geven dat zijn vrouw thuis was. ( is inmiddels niet meer mijn vriendin) ze moest er naar vragen...
@ Wendy: Tjah weet ook niet waarom ze zo reageerde. Mijn vriend reageerde juist zo dat het super gaat tussen ons en dat ik gezellig naast hem op de bank zat.... Maar na onze smsjes van vanmiddag, weet ik dat het gewoon goed zit!
Mijn man had vroeger een beste vriendin en daar kreeg hij toen ruzie mee. Laatst kwamen ze elkaar tegen en was het weer als vanouds. Zij wil nu samen met hem gaan lunchen om weer eens gezellig bij te kletsen. Ze heeft een vriend en een dochtertje dus denk niet dat ze er iets mee bedoeld maar toch zit het me niet lekker. Ik ben gewoon bang dat ze het te leuk krijgen ofzo. Maar als ik eerlijk ben vind ik het niet erg dat een man een vrouw als beste vriendin kan hebben,dat is toch niet zo raar? @ ts: Aangezien je man er zo open en eerlijk over is zou ik me er niet te druk om maken,wat je kan doen is haar uitnodigen om een keer te komen eten gezellig. Onder het mom van "leer ik ook de beste vriendin van mijn man kennen". dan merk je vanzelf hoe zij erover denkt.
Ik heb ook een mannelijke beste vriend en zijn huidige vriendin is gewoon op mij afgestapt om kennis met mij te maken. Zijn vorige vriendinnen vonden het wel heel vervelend dat wij zo close waren (ken hem al 12 jr), dus ik kon het wel waarderen dat zijn huidige vriendin gewoon mij opzocht en ik heb haar ook gewoon duidelijk gemaakt dat mijn beste vriend eerder een soort broertje is en dus geen liefdesmogelijkheden zijn en zij zich dus geen zorgen hoeft te maken. Ik sms/ping ook vaak met hem. Plus....waarom moet de beste vriendin langskomen om kennis te maken? 4.5 maand een relatie hebben is in mijn ogen nogal pril en ik zou als beste vriendin dan ook niet echt moeite doen om kennis te gaan maken met een nieuwe vriendin. Laat die gast maar eerst duidelijk zien dat de vriendin een blijvertje is en dan zie ik wel weer verder.
@mamamadelon: nee een man kan zeker een vrouw als beste vriendin hebben. Gaat ook meer om de opmerkingen die gemaakt worden.............
@ Foxy: Ze wilde al eerder langskomen maar is er niet van gekomen. Ik denk dat ze wel weet dat ik een blijvertje ben aangezien die dat al tegen haar gezegd heeft.......
Met alle respect. je kent hem pas 4,5 maand en dan kan je niet echt weten of iemand een blijvertje is. Je kan het misschien wel denken en willen, maar als buitenstaander (beste vriendin in dit geval) kan je beter afwachten en kijken waar het op uitloopt. Waarom anders energie steken in een vriendin die er over een maand misschien toch niet meer is? Als je echt zo onzeker bent, kan je zelf ook een keer met haar afspreken. Leer je haar zelf kennen en kijk je of jullie een vriendschap kunnen opbouwen. Vergeet niet...jij bent net aan komen waaien, zij is er al jaren.
@ Foxy; of zij mij nou kent of niet.... als je weet dat je beste vriend een vriendin heeft maak je niet van die opmerkingen.............
Heb alleen de eerste 3 pagina's gelezen, dus misschien niet alle opmerkingen gelezen, maar misschien is dat normaal voor haar of voor hun doen? Daarom, oordeel niet te snel en zoek desnoods zelf ook contact met haar. Bel haar op en vraag dr om te komen eten ofzo. Want blijkbaar hoort zij wel bij zijn pakket.
Dan weet je het nooit of je een blijvertje bent of niet.. dan weet je dat na 20 jaar ook eigenlijk niet zeker Niemand kan in de toekomst kijken. Voor hun gevoel zijn ze elkaars blijvertjes, dat moet je hebben toch, dan zit het goed.
@ Foxy, Ja weet niet of dat normaal is want heb ze nooit samen gezien.... en nogmaals dat ze contact hebben is uiteraard helemaal prima... Alleen dat vriendlief gister zei: We hebben geen relatie om onze vriendschap niet op het spel te zetten, maar ik hou wel van haar... dat viel verkeerd bij me
@Corina83; dat vind ik ook, je bent nooi zeker. Ben 10 jaar met mijn ex geweest.................... Zoiezo als zijn beste vriendin, hoort ze toch ook zijn vriendin te "kennen"
zolang ze dik en lelijk is vind ik het niet erg hahaha nee grapje ik zou het bij mijn man niet erg vinden ik ken hem 10 jaar en zou het dus prima vinden maar goed in jou geval kan ik me wel voorstellen dat je het moeilijk vind ik zou er toch met hem over praten hoor1 zodat hij je gerust kan stellen ( of niet) maar dan weet je denk ik ook genoeg toch? ik vind hjet toch raar klinken!