Vriend/man heeft een beste vriendin.. hoe gaan jullie er mee om??

Discussie in 'De lounge' gestart door mom23, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ Zwangervan2e: we hebben er al sms contact over gehad... hij wilt totaal geen relatie met haar en houd alleen van haar op een vriendschappelijke manier.....

2. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Daar heb je gelijk in. je wete het nooit, maar er zit wel een groot verschil tussen 4,5 maanden en 20 jr.

En idd, voor hun gevoel kan dat allemaal zijn, maar zij komt net pas aanwaaien en eist best veel al, terwijl ze zelf geen moeite doet om deze beste vriendin te leren kennen. Ze laat het allemaal afhangen van dr vriendje.
    Opmerkingen op msn/ping/whatsapp kunnen zo uit hun verband getrokken worden als je een persoon niet kent.

3. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ Foxy: hoezo laat ik het afhangen van mijn vriendje: Heb al een aantal keer gevraagd of hij haar uitnodigd (heb zelf geen contact met haar dus kan het moeilijk zelf vragen) maar steeds komt er bij haar wat tussen...
    En ik gaf ook al aan dat opmerkingen moeilijk te beoordelen zijn op msn of wat dan ook, en dat ik dat pas kan 'zien' als ze langskomt.
    en ik eis niks! heb alleen gevraagd of hij op zijn opmerkingen wilt letten

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb t er net met me man nog even over gehad en hij heeft nog nooit gezegd ik hou van haar daar ben ik zijn vrouw voor hij heeft wel een fijn gevoel bij haar een warm gevoel ze vinden elkaar lief als vrienden

5. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Dit is precies wat ik ook denk!

Mijn vriend heeft wel goede vriendinnen, maar geen waar hij 15 minuten mee aan het sms-en is en geen waar hij zegt van te houden, en dat het geen goed idee zou zijn om een relatie te beginnen.

Ik zou hem vragen waarom hij dat geen goed idee zou vinden?? Misshcien zijn er wel punten aan haar waarom hij zowiezo geen relatie met haar kan hebben, dan wordt het wat anders.

Wat ook lastig is aan deze situatie is dat je je vriend nog niet zo lang kent. Anders zou je al wat meer zekerheid hebben over hoe het tussen jullie zit. En als er zoiets gebeurd als nu, wordt je eerder onzeker, tenminste, dat zou ik wel hebben. Dus ik zou het er eens goed over hebben met je vriend.

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Mom23: ik vind echt dat je aan je vriend moet vertellen hoe dwars al die opmerkingen jouw zitten! En hij moet jou serieus nemen. Het is niet meer dan normaal in een relatie dan dat hij zich ook in jouw standpunt probeert in te leven (zelfs als hij zelf nooit jaloers zou kunnen zijn) en jou in ieder geval een beetje tegemoet komt (niet meer van die rare opmerkingen maken/ jou aan haar voorstellen, etc.).

Persoonlijk zou ik hier overigens zeer slecht tegen kunnen en strontjaloers worden (maar dat ben ik vrij snel, hihi). Gelukkig is Nanaman een echte "mannen-man", die geen diepe vriendschappen onderhoudt met vrouwen ;) (wel een aantal meer oppervlakkige, maar dat vind ik prima).

7. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik zou hier niet tegen kunnen. En zeker omdat hun elkaar al 10 jaar kennen en je haar nog nooit hebt gezien.
    Zelf zou ik het hele boeltje niet vertrouwen..
    Sorry maar dat is mijn mening!;)

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Dit zou ook niets voor mij zijn hoor! dat je man een goeie vriendin heeft oke.... maar (in mijn geval) ben ik toch wel zijn "beste" vriendin.... en mannen zijn echt dom soms he.... snappen ze dat dan niet, dan als ze zeggen ik hou van haar, vriendschappelijk... dat hun vrouwen zich daar niet goed bij voelen??? :S

van zo'n opmerking zou ik echt verdrietig worden! ik zou haar toch echt eens uitnodigen. desnoods vis je haar nummer uit zijn telefoon en sms je zelf, van hey, ik ben de vriendin van... ik heb al veel over je gehoord en weet dat je belangrijk voor hem bent blabla, zou je graag eens leren kennen ofzo :D besef wel dat als j dit doet... ze elkaar waarschijnlijk vaker gaan zien en je het zo wel aan kan wakkeren...

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Ik snap dat die opmerking verwarrend kan zijn. Maar persoonlijk zou ik niets of iemand tussen een bijzondere vriendschap in willen hebben. Zeker ook omdat het uit eindelijk ook erg anders kan lopen, zoals in mijn geval...

En dat heeft mijn ogen wel geopend dat als er een bijzondere vriendschap is, dan moet je dat niet opgeven.

Mijn man heeft vroeger ook een vriendinnetje gehad en hier had hij ook een bijzondere band mee, en dit is uit eindelijk ook uitgebloeid tot een relatie. Helaas is dat meisje tijdens hun relatie overleden...
    Zij had zo'n indruk om hem gemaakt en hij heeft ook wel eens gezegd in onze relatie, als zij niet was overleden, dan denk ik dat wij nog steeds bij elkaar waren geweest.

Ik heb deze opmerking nooit als vervelend gezien. Hij had blijkbaar een mooie en bijzondere band/relatie met haar, maar dat wil absoluut niet zeggen dat wij dat niet hebben en dat hij niet van mij houdt.
    Er was gewoon iets bijzonder tussen hun, en dat had ik met mijn maatje ook...

10. Daar ben ik het wel mee eens. Ik mag toch hopen dat we hier allemaal zo volwassen zijn dat we niet meer aan een relatie beginnen als we niet het gevoel hebben dat er ook toekomst in zit. Als ik van tevoren al niet duidelijk het gevoel heb dat het een 'blijvertje' -afgrijselijk woord- is, begin ik er niet eens aan.

En daarnaast; er wordt wel gezegd dat hij die vriendin al veel langer kent, en TS nog maar kort, maar ik vind toch echt dat je meer rekening moet houden met degene waarmee je een relatie hebt, dan met een 'gewone' vriendin. Een gezin en toekomst bouw je op met de eerste, met de 2e kun je het leuk hebben, maar daar is niet de rest van je leven van afhankelijk als het om een gezin gaat. En nee; je weet niet of je altijd samen blijft, maar je weet ook niet of een vriendschap eeuwig duurt.

11. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Dank jullie voor de reacties...... ga zi richting huis (nu nog op het werk) dan zal hij er vast wel over beginnen! Ik houd jullie op de hoogte ;)

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mijn vriend heeft op werk een maatje, waar hij onwijs mee kan lachen.
    Hij ziet haar als zijn kleine zusje en sport samen met haar.
    Ik heb mezelf er eerst van moeten verzekeren dat er voor haar ook verder niets achter zat, voor ik het kon accepteren. Mijn vriend vond dat ook logisch en zou nooit contact met haar houden als ik me daar echt niet fijn bij zou voelen.

Ik begrijp wel dat je er moeite mee hebt, zeker omdat je haar nog nooit gezien hebt. Ik zou me ook naar voelen over dat zinnetje met ´houden van´ erin, maar aan de andere kant heb ik ook vrienden waar ik van houd. Maar een relatie met hen beginnen, daar zou ik echt niet aan moeten denken haha! Misschien moet je dus aan je vriend vragen in wat voor opzicht hij van zijn beste vriendin houdt. Ik houd van mijn vriend als geliefde, hij is mijn alles, het is heel een ander soort houden van als dat ik van mijn vrienden houd.

13. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb zelf een beste vriend. Maar ik denk dat het bij ons anders ligt. Soms gaan we met zijn 4en op stap (dus met partners), maar vaak ook samen. We whats appen de hele dag door. Hij is echt mijn maatje. Wij knuffelen ook wat af. Maar ook als de parnters erbij zijn. We hebben niks te verbergen Hij is mij dierbaar en dat laat ik graag blijken. En andersom ook.
    Ik zou er persoonlijk niet tegen kunnen als mijn`vriend mij deze vriendschap niet zou gunnen. Ik denk zolang hij open is naar jou dat je je geen zorgen hoeft te maken. Als er iets zou zijn, dan zou hij het juist verbergen, lijkt mij.

14. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Nou meis is ben benieuwd hoe t nu is

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik heb een goede vriend en mijn vriend een goede vriendin. Hij kan goed opschieten met mijn goede vriend en ik met zijn goede vriendin. Helemaal geen problemen mee. Als hij haar wil bezoeken zonder mij dan zou ik er niets achter zoeken, maar we gaan altijd iets met z'n allen doen eigenlijk. Vertrouwen in elkaar is goed, maar begrijp dat als je elkaar pas 4,5 maand kent dit wel heel lastig is.

16. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Hmm, een gevoelig onderwerp voor mij.

Ik was zelf een beste vriendin. Leerde hem kennen toen ik 14 was, direct een super klik. Altij veel contact,en gezelligheid, en idd ook het vrienschappelijke houden van, absoluut!!!
    Toen ik ging studeren werd het contact war minder, maar wel veel. Konden ook hele avonden sms-en. Iedereen dacht altijd dat we wel een relatie zouden krijgen, wij wisten dat dat nooit zou gebeuren.

Ik kreeg een vriend, niets aan de hand.
    Tot hij twee jaar geleden een vriendin kreeg. Verschrikkelijk jaloers. Hij koos voor haar (logisch), het contact wer minder, en ondertussen ben ik dankzij haar misplaatste jaloezie mijn beste vriend kwijt.....

Niet alles is wat het lijkt wil ik je maar even meegeven.

17. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Hoe is het nu.. Ben wel benieuwd.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mijn vriend heeft ook een beste vriendin. Zij heeft ook een vriend. Gelukkig totaal niet op sexueel vlak.
    Ik vertrouw ze volledig. Ik ken haar en ga leuk met haar om ook al is ze niet echt mijn type qua vriendin. Daarom laat ik hem ook wel vaak alleen gaan.
    Kan ik mijn eigen ding doen thuis en kunnen hun bijkletsen.
    Ze ondernemen ook vaak dingen samen wat ik prima vind. Hij verteld haar ook echt héél veel, maar ook dat vind ik geen probleem. Zij neemt het vaak voor mij op als hij moppert over mij Haha..

19. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    gaat het wel meis?

je zal natuurlijk ook wel aan het werk zijn maar hoop dat t een beetje opgelost is voor je

20. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Hey meiden, alles gaat super. We hebben het erover gehad en het is zeker niet zoals het overkwam op mij. Hij houd echt puur vriendschappelijk van haar. Hij houdt megaveel van mij en ik ben alles voor hem. Hij zou ook totaal geen relatie met haar willen. We gaan snel een keer met haar afspreken zodat ik haar ook kan leren kennen. Hij gaf aan dat hij voortaan beter zal opletten hoe hij iets zegt zodat ik het niet meer verkeerd kan oppakken. Alles dus weer super tussen ons!!!

Deel Deze Pagina