Hier zitten de spoed en de verloskamers niet eens bij elkaar in de buurt. Ze zitten allebei op een andere vestiging (paar honderd meter van elkaar verwijderd). Dus je moet je hier bij de goede vestiging melden.
en er staan geen bordjes? ik gebruik altijd gewoon mijn hollandse en nuchtere verstand hoor is 99% van het werk...
Ehm miss is niet iedereen zoals jij en zijn we allemaal verschillend... niet iedereen kan dat altijd en zeker niet altijd wanneer het moet he
Jaaa je vent moet gewoon mee toch...! Wij zijn gisteravond geweest hier in t ziekenhuis, en voornamelijk om gewoon een beetje een idee te hebben hoe der verloskamers er hier uitzien en dat je metreen wat dingen weet (de weg naar de verloskamers, waar je je auto mag neerzetten waar je aan een rolstoel komt etc dat je man dat straks niet in zijn haast moet gaan zoeken en niet vindt enzo) Bovendioen hadden ze ook wat nuttige info over pijnbestrijding....!
ik vind het wel grappig de enige afwijkende reactie komt weer van....tadaaa...camuh... ze wil niet in contakt komen met andere zwangeren. dat wordt nog best lastig. zeker op een zwangerschapsforum. om het over die keizersnee onzin nog meer helemaal niet te hebben.( of je daar iets over de te zeggen hebt ...) affijn laat je niet van de wijs brengen meid! doe wat jij prettig vind laat je man doen wat hij prettig vind. pushen lijkt me geen goed plan krijg je alleen maar scheven gezichten en verwijten van later. neem gewoon lekker je moeder mee zou ik zeggen. je hebt niks aan een man die zijn "plicht" 2 uur lang uit zitten zitten daar.
nee inderdaad, ze laten in NL in ieder geval eerder de boel eerst flink uit de hand lopen dan dat ze een KS doen, dat is ook de ervaring van meiden om me heen, artsen hebben eerder een "ach zal wel loslopen" houding.
Ik wil wel eens weten waarom ze niet met andere zwangeren in aanraking wil komen. En ach als je nou alleen naar die avond moet om te weten waar de spoedeisende hulp is, dan zou ik er gewoon een keer langsrijden. Dan weet je het ook!
Mijn man is ook meegeweest en eigenlijk was 99% er met hun partner. Wij vonden het erg interessant. Mijn man dus ook . Een deel van de info kende we al wel, omdat we al een eerdere avond hadden gehad, maar de info omtrent wat ze doen wanneer het dus niet vanzelf gaat, was toch wel erg prettig. Ik ben in het ziekenhuis bevallen en ons kindje werd aangesloten op de monitor, maar hoe dat dus werkte (met een 'draadje' wat op het hoofdje vastgezet wordt -in het huidje) hadden we dus al bij de info avond gezien. En ook wat ons te wachten stond bij een eventuele bevalling met vaccuum pomp. Wij vonden het beiden prettig om ook hierop goed voorbereid te zijn. En of het saai is of niet, zal ook wel afhangen van de sprekers ter plekke. Hier was het niet saai, alleen het gedeelte over de kraamzorg, omdat we dat al eens exact hetzelfde (filmpje) gezien hadden.
Je vriend heeft natuurlijk wat aan info over de bealling.hij is er toch ook bij? Er komt best veel emotie en alles bij kijken en het is juis handig denk ik dat de mannen dat ook meekrijgen. lees dat de info avonden niet voor iedereen even boeiend was. hahaha. dus hoop dat jij niet 2 uur voor niks daar zit.
Lijkt me nogal lastig: als je zelf zwanger bent maar geen contact wil hebben met zwangeren. Hoe doe je dat dan als je in de spiegel kijkt ofzo?
haha je kan het ook wel heel letterlijk nemen, misschien wil ze niet teveel medisch enzo met haar zwangerschap bezig zijn maar gewoon onbevangen dat kan ik wel redelijk snappen, ik vind niet dat je perse ALLES moet weten, bevallen is toch een kwestie van loslaten, luisteren en rustig blijven en vooral niet eigenwijs zijn. dus wat dat betreft heb je de info niet allemaal nodig eigenlijk het kan ook tegen je werken.. (misschien dat ze het zo bedoeld?)