IUI in eigen cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jalena, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalena

    Jalena Actief lid

    6 feb 2007
    109
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik kom me hier ook maar eens melden. Wij hebben een dochter van 2 1/2 jaar en zijn al ruim een jaar bezig voor de tweede. (dit is inmiddels ronde 18)
    Vorige maand heb ik het beruchte HSG-onderzoek gehad en daar is ook niets uitgekomen. Nu nog een bloedtest en opnieuw een sperma-onderzoek en dan wil de gyn. een proef-IUI doen in mijn eigen cyclus, dus zonder hormonen. Dit omdat ik een regelmatige cyclus heb. Gezien mijn leeftijd wil hij niet langer wachten, waar ik op zich natuurlijk heel blij mee ben. Maar het is ook een dubbel gevoel, want aan de andere kant vind ik het erg jammer dat ons niet zo gelukt is. Bij nr. 1 was het in de vierde ronde al raak. Zo zie je maar...
    Zijn er hier meer mensen die IUI doen/hebben gedaan zonder hormonen te spuiten of slikken?

    groetjes, Jalena
     
  2. Jalena

    Jalena Actief lid

    6 feb 2007
    109
    0
    0
    dit is natuurlijk ronde achttien, weet niet waarom het er zo kwam te staan.
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Je zou eens in het iui-topic kunnen kijken. Heel veel succes!
     
  4. Sonnetje

    Sonnetje Bekend lid

    5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Heel veel suc6
     
  5. mirjam1970

    mirjam1970 Bekend lid

    5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi,
    Even kort een reactie op je berichtje. Wij hebben eind juni IUI in eigen cyclus gedaan, de bedoeling was dat wij IUI met hormonen zouden gaan doen maar dit ging niet door omdat ik een poliep in mijn baarmoeder heb en omdat ik cysten had. Wij waren net klaar met een heel aantal onderzoeken waaruit was gekomen dat mijn man zwakker zaad heeft en bij mij was er een lichte vorm van endometriose geconstateerd tijdens de kijkoperatie maar die hebben ze weggebrand. Omwille dat mijn man zwakker zaad heeft was er eerst gezegd dat IVF enige optie was maar er zijn toen meerdere opzwemtesten gedaan waaruit bleek dat zijn zaad toch sterk wisselend was en hij toch voor IUI in aanmerking kwam.
    Bijna 14 dagen geleden hebben wij dan IUI in eigen cyclus gedaan waar de kwaliteit van het zaad goed was, we zullen dit weekend weten of de IUI gelukt is. Ik heb op mijn derde, vijfde en negende dag een inwendige echo gehad en op die van de negende dag zagen ze dat ik een mooi ei had waar er toen besloten is om voor IUI in eigen cyclus te gaan. Aan de hand van ovu-testen moest ik dan mijn piek bepalen en de dag erna doen ze de IUI.
    Wens je verder veel succes toe en moet je nog vragen hebben dan hoor ik die graag van je!
    groeten Mirjam
     
  6. elle

    elle Actief lid

    Ik ga in september waarschijnlijk voor hetzelfde traject. We zijn dan twee jaar bezig en ze weten niet hoe het kan, want alles lijkt in orde te zijn.
    Succes Jalena en Mirjam!
     
  7. Niet meer actief

    Bij ons ook onverklaarbaar, alles is goed, zaad is supergoed! Ik zit nu in de laatste week, heb ook net IUI achter de rug ( de eerste )..

    Wij doen IUI met hormonen, dat verhoogt geloof ik de kans op nog betere eitjes en meer eitjes.
     
  8. Jalena

    Jalena Actief lid

    6 feb 2007
    109
    0
    0
    Dankjewel voor jullie reacties! Ik zal vast nog wel vragen krijgen, maar wij moeten dus nog helemaal beginnen. Zoals gezegd nog een sperma- en bloedonderzoek en dan een proef-IUI.
    Ik heb al her en der rondgeneusd op het net en ook hier natuurlijk dus weet wel ongeveer wat ons te wachten staat.
    Voor iedereen in hetzelfde schuitje: heel veel succes!
    groetjes, Jalena
     
  9. mandy80

    mandy80 Actief lid

    2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

    ik doe de IUI ook in eigencyclus. Neem alleen wel pregnyl voor de eisprong zodat ze zeker weten dat 'ie' binnen 36 uur valt.
    Volgende week mag ik alweer voor mijn 10de IUI

    s6!

    groetjes mandy
     
  10. Jalena

    Jalena Actief lid

    6 feb 2007
    109
    0
    0
    Ik lees vaker dat er pregnyl toegediend wordt, is dat eigenlijk standaard, of kan het ook zonder?
     
  11. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Pregnyl is idd standaard. Anders loop je het risico dat je op het verkeerde moment de inseminatie hebt. Zonde van de zwemmers en je ei.

    ik heb 1 IUI gehad in eigen cyclus. Aan mijn banner zie je het resultaat.
    Je bent er echter veel vlotter bij als mij. Ik raakte in ronde 50 zwanger.
    Een vriendin van mij is zwanger geworden bij haar 2e IUI in eigen cyclus.

    Heel veel succes en als je vragen hebt, gewoon stellen!
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Er zijn hier toch meiden die geen pregnyl krijgen , maar met ovulatie testen werken.
     
  13. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    oh, dat weet ik niet. Heb gelukkig niet zo lang in de MMM gezeten.
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    gelukkig niet :D

    little hope bijvoorbeeld, zij heeft ovutesten gebruikt, zodra die dan positief is moet je bellen en heb je de dag erna de IUI.
     
  15. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.016
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Toch lijkt mij zo een pregnylspuit beter omdat je dan voor je gevoel misschien meer zekerheid hebt. Ik ben sowieso al heel onzeker en zou dan misschien denken dat die ovu test niet klopt.

    alle iui dames heel veel succes en hopelijk zijn jullie snel zwanger. Waarschijnlijk krijgen wij (als ik nu met de laatste 2 rondes clomid niet zwanger raak) ook iui, hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen.

    gr vruchtje
     
  16. Jalena

    Jalena Actief lid

    6 feb 2007
    109
    0
    0
    Nou, ik ben heel benieuwd of ik het ook ga krijgen (de pregnyl dus) Eerst woensdag weer naar de gyn. voor meer uitslagen, info en planning. Ik vind het wel erg spannend moet ik zeggen. Het zal zo alleen nog maar moeilijker worden er niet te veel aan te denken vrees ik...
     
  17. mandy80

    mandy80 Actief lid

    2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

    ik krijg in eigen cyclus wel gewoon pregnyl voor geschreven.
    anders vraag je er toch om?

    liefs mandy
     
  18. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    IK heb ook niets gespoten of gesnoven hoor, alleen wij hadden gewoon zo weinig zwemmers dat we na 2x iui besloten te stoppen...nu icsi in oktober...ik kan me daar maar niet bij neerleggen!
     
  19. Jalena

    Jalena Actief lid

    6 feb 2007
    109
    0
    0
    We zijn net naar de gyn. geweest en de bloeduitslagen bij mij waren goed en het sperma was veel beter dan een paar maand geleden. Nu gaan we op naar de eerste IUI (hopen dat ik niet op zaterdag posi ovulatietest heb, want op zondag wordt (nog) niet geïnsemineerd).
    Spannend allemaal!

    Iedereen veel succes, en ja het is moeilijk te accepteren dat je 'hulp' nodig hebt, maar we weten waar we het voor doen, toch?
     

Deel Deze Pagina