Ik wilde toch graag eens een vraag stellen. Hopelijk vind ik er wat duidelijkheid in. Doormiddel van kruidvat ovutesten vond ik afgelopen maand en de maand ervoor 3 posi dagen. Dat liep beide gelijk op dag 15, 16 en 17. Toch had ik een cyclus van 30 en 35. Ik begrijp even niet hoe dat kan. Is daar iets over te zeggen, of het elke keer zomaar wat anders?
Ik heb precies dezelfde vraag. Dus kijk even met je mee! Heb op dag 13, 14, 15 en 16 een posi ovu test gehad. Ga er dus nu vanuit dat ik deze week mijn ongi moet krijgen. Rond dag 28. Vraag me hetzelfde als jou af, of dit wel moet betekenen dat als je op de helft posi test je dan een cyclus hebt van ong 28 dagen????
hoi,, ik heb een korte cyclus van 25 a 27 dagen, en heb de ei op dag 12 a 13, en je bent vaak drie dagen daarvoor het meest vruchtbaarst vooral precies de dag ervoor. beetje naar je lichaam luisteren niet iedereen heeft standaard zijn ei op dag 14. xjes bolly
Ik hoor steeds vaker dat die KV ovutesten zo lang achter elkaar positief zijn, 1 of 2 dagen een positieve ovutest in naar mijn idee normaal. ( dus geen 3 of 4 dagen) Ik gebruik de testen van Mat-care, zijn ook veel goedkoper dan die van de kruitvat. Het is afhankelijk van je LF hoe lang je cyclus is. Die van mij is tot nu toe ( dat ik weet) 13 dagen, dus dag 14 na mij word ik ongesteld. Ik heb een cyclus van 27 dagen gehad, toen was mij eisprong op dag 14. Op dag 16 mijn eisprong was dus 29 dagen cyclus etc.... Maar dat verschilt dus bij iedereen....
Ik gebruik geen ovutesten, maar hou m'n temp wel bij.. Ronde 5: ei: 54 LF: 8 Ronde 6: ei: 19 LF: 11 (Etos multi zwanger worden) Ronde 7: ei: 17 LF: 13 (Etos) Ronde 8: ei: 72 LF: 13 Ronde 9: ei: 21 LF: 13 (Etos) Ronde 10: ei: 17 LF: 12 (Etos) Dus ja, de fase voor m'n ei kan ik niet echt iets van zeggen, dat wisselt heel erg. LF is rond 11-13 dagen. Heb trouwens idd veel slechte verhalen gehoord over de KV ovutesten, dat ze echt veel te lang positief aangeven enzo. Matcare en Sensitest schijnen veel beter te zijn, en max 1 of 2 dagen posi te geven. Groetjes!
hallo, Even een stomme vraag misschien, maar ik heb dit weekend een positiee ovutest gehad, gisteren was ie nog wel donker maar niet zo donker als de controle streep en vandaag was ie bijna niet te zien. Betekend dit dat ik in het weekend mijn ei heb gehad of nu binnen 24 uur? Waren namelijk een weekendje met andere in een huisje dus hebben niet kunnen klussen. Gisteravond weer wel geklust. Zijn mijn kansen deze maand nu verkeken? Hoop van niet. Vrijdag zaterdag en zondag ook witverlies gehad. Groetjes Lies
Hoi Lies, Wanneer had je een positieve ovutest? Want normaal springt je ei binnen 24-48 uur na een posi (dus teststreep donkerder dan C-streep). Dus als je vrijdag posi had, was zaterdag of zondag; zaterdag posi, zondag of maandag; zondag posi, maandag of vandaag. De kans is misschien wel iets kleiner dat het deze maand raak is, maar het is echt nog wel mogelijk!
Maar ik had dus 3 dagen een positieve ovulatietest. Hoe bekijk je dat dan? Neem je dag 1 of toch dag 3? En is de eerste helft altijd varierend en de 2de helft bijna altijd even lang, of kan dat ook omgedraaid (aan de hand van de ovutesten en mijn week overtijd, zou dat bij mij omgedraaid zijn, maar ik weet niet of dat juist is)
waarschijnlijk had ik zondag een positieve. Vrijdag voordag we gingen nog getest maar negatief, zaterdag en zondag niet getets, maandag wel weer maar toen was ie donker maar niet donker genoeg dus waarschijnlijk dus zondag echt positief getest. dat betekend dus dat ik gister of vandaag mijn ei kan verwachten en dat we toch nog wel een kansje maken deze maand gelukkig. Misschien vanavond ook nog even klussen hihihi voor de zekerheid. Tinky Winky volgens mij zijn beide fases variabel. je ei komt ongeveer in het midden en daarna word je tussen 10 en 14 dagen ongesteld. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Welke dag je vanuit moet gaat wbt de posi ovutest, zou het eigenlijk niet echt weten, want voor zover ik weet hoort zo'n ding niet zoveel dagen positief aan te geven.. Gebruik anders ff de zoekfunctie, en dan kom je veel meer topics over ovutesten tegen, en die meiden kunnen je daar wel meer over vertellen dan ik Normaalgesproken is de 2e fase (Luteale Fase) van je cyclus een bepaald aantal dagen. Hier kan een keer een dag of een paar dagen schommeling tussen zitten, maar dit komt niet vaak voor. Geloof dat een normale LF tussen 10-18 dagen is (kan me vergissen, maar zoiets was het). De 1e fase (Folliculaire Fase) kan wel heel erg schommelen in lengte, maar als je een regelmatige cyclus hebt, zou er niet veel verschil in zitten. Maar misschien is het een idee om 1 of een paar rondes te gaan tempen, want dan krijg je veel meer inzicht in je cyclus, en als je er ook nog ovutesten naast gebruikt, dan kun je duidelijk zien hoeveel tijd er tussen je positieve ovutest en je eisprong zit.. Liefs!