Goedenavond meiden! Wij zijn op zoek naar wat ervaring En ik zie door de yogamatjes het bos niet meer.... Ik ben inmiddels 26 weken zwanger van ons 1e kindje, en doordat de cursus zwangerschapsyoga waarvoor ik me had opgegeven niet doorgaat moest ik op zoek naar wat anders. We hebben nu 3 opties. En ik heb gééén idee wat het beste/handigste/leukste is. Bart vind het leuk om actief bij de 'voorbereiding' betrokken te worden maar vindt het ook helemaal goed als ik alleen op een pufclubje ga. Eigenlijk wat ik het prettigst vind. Ik heb het liefst wel dat hij er ook bij betrokken wordt zodat er iemand het hoofd koel houdt tijdens de bevalling Dus graag jullie meningen/ervaringen. Welke van de 3 vonden jullie het leukst/best? -Zwangerschapsyoga -Samen Bevallen -Bewust Bevallen Wij zijn overigens allebei niet zo van het zweverige dus gewoon praktische, duidelijke voorbereiding het liefst. Alvast bedankt!! Liefs Lara
Samen bevallen vind ik een absolute aanrader! Die andere twee heb ik niet gevolgd, maar met Samen bevallen heb ik een hele positieve ervaring. Je volgt alle bijeenkomsten samen met man/vriend en daarbij nog 3 andere stellen. Samen bevallen geeft kennis en praktische informatie en daarnaast ontspanningsoefeningen. Ik had het niet willen missen tijdens onze eerste zwangerschap, op deze manier bereid je je samen voor op de bevalling en op je kindje.
Anders, namelijk: Gewoon veel gelezen. O.a Veilig bevallen. Daar heb ik het meeste aan gehad. Maar kan me wel voorstellen dat mensen het leuk vinden om wel een cursus te volgen, alleen is het niks voor mij/ ons. Ook deze zwangerschap de boeken er weer bij gepakt.
Wij hebben bij de eerste ook samen bevallen gedaan. Echt heel erg leuk. Vooral dat je het echt samen kunt doen. Dit keer ga ik voor gym of yoga.
Heej meiden, Bedankt voor de reacties! De cursus Samen Bevallen lijkt me inderdaad leuk, vooral omdat het ons 1e kindje is (bij een 2e zou ik eerder voor yoga gaan denk ik) en écht níemand in onze omgeving al kinderen heeft... Dus behalve hier op het forum heb ik ook geen ervaringsdeskundigen in de buurt Mijn man is alleen een beetje bang dat het te tuttelig en zweverig is... Maar volgens mij valt dat wel mee toch?? Ik kan ook kiezen voor de privécursus Samen Bevallen, misschien dat dat anders een optie is.... Pfffff lastig!!! Meiden nogmaals bedankt voor jullie reacties! Liefs Lara
Samenbevallen is juist niet zweverig. Dat is eigenlijk juist een hele goede cursus met een man erbij. Erg praktisch.
Hier ook goede ervaringen met Samen Bevallen . Het was absoluut niet zweverig, en het voordeel was dat we er echt samen mee bezig waren. Ook de mannen kregen heel veel tips. Deze keer doe ik yoga, maar hiermee had ik het de eerste keer niet gered. We krijgen hier geen uitleg over wat er precies in je lijf gebeurt, al is het wel afhankelijk van de yogadocent. Samen bevallen volgen we nu ook (vervolgcursus) en dat werkt wel goed om er weer in te komen samen
Wij hebben ook samen bevallen gedaan en het is echt absoluut niet zweverig maar juist heel praktisch. Ik vond het oo fijn om samen te gaan, aangezsien het mij wel handig leek als mijn man wist wat er ging komen. Hij weet nu alles over ontsluiting, verstrijken van de baarmoedermond etc. En, niet geheel onbelangrijk, hij leert jou ook nog eens masseren .
Ik doe momenteel de yoga met mijn vriend. We hebben er ook bewust voor gekozen om het samen te doen omdat we een moeilijke tijd hebben gehad (qua zwangerschappen) en we willen dit nu ook samen mee maken. De vrouw van de yoga vond het helemaal geweldig, ze zei dat de meeste mannen er niet aan mee deden maar dat ze het wel aanmoedigde. Ik betaal 7 euro voor een les en mijn vriend 3 euro. Er zijn ook partneravonden waarin hij dan echt betrokken wordt, de andere lessen is hij er gewoon voor mij bij en doet hij ook echt mee met het puffen enzo....wel grappig om te zien.
Ik heb gestemd op zwangerschapyoga, heb ik bij Eva ook gedaan en ga ik nu weer doen. Het leek mij in eerste instantie veel te zweverig, maar de cursus bewust bevallen zou pas beginnen als ik ongeveer 30 weken was tot 40/41 weken. Dat zag ik niet zo zitten, dus ik ben toen toch maar yoga gaan doen. En dat is heel erg goed bevallen gelukkig. Ik moest er wel aan wennen, ik kan niet zo goed 'niets' doen, maar het heeft me heel veel rust gebracht. Er was 1 partneravond waar mijn vriend heel veel aan heeft gehad. Verder heb ik hem ook veel verteld. Maar mijn vriend is verder niet zo heel betrokken ofzo, de zwangerschap is meer iets van mij en het kind is wel echt van ons samen . Tijdens de bevalling van Eva heeft hij het wel helemaal perfect gedaan en daarna nog beter en daar gaat het (vind ik) uiteindelijk om. Nu ga ik weer yoga doen omdat ik het super vond om te doen, echt even een paar uurtjes voor jezelf en de baby. En zeker nu Eva er is wel goed om 1 keer per week even heel bewust van te genieten!
Toch wel veel meiden dus die Samen Bevallen niet zweverig vinden... hmmm het sprak mij ook al wel heel erg aan dus misschien moet het dat dan toch maar worden. Ga het vanavond gelijk bespreken! Nog wel even de twijfel of we dan privécursus gaan doen (3 avonden) of de 'gewone' cursus. Maar daarvan is de laatste les 2 maart... dus dat wordt waarschijnlijk wat krap Niemand trouwens die Bewust Bevallen of Zwangerschapsyoga (via Rivas) hebben gedaan en daar iets over weten? Bedankt alvast weer meiden!!!!!! Liefs Lara