Hoi meiden, Ik wil voor het eerst zelf (Hollandse)kippensoep maken, maar heb geen flauw idee hoe ik dit doe en wat ik nodig heb... (ik ben niet zo'n held in koken). Wie wil mij hiermee helpen?! Thnx!!
Ik zet een pan met water op en gooi er een paar kippenpoten in en wat bouillon blokjes en die kook ik een uur zodat je het vlees zo van de botten valt. Dan doe ik er een grote zak soepgroenten in en vermicelli. Erg makkelijk en lekker!
Ik koop 2 grote kippenpoten. Die zet ik een hele tijd op met zoveel water dat ze goed onderwater liggen in de pan. Als de kip gaar is haal ik hem er uit, haal het vlees van de poten af en snij het fijn. Daarna doe ik het vlees weer terug in de pan en doe er een zakje soepgroente bij en laat het weer even koken. Als het wat flauw is doe ik er ook wel eens een zakje kippensoep van bijv Honig bij, je kan er evt ook kippenbouillontabeletten door doen. Eet smakelijk!
Ik maak het zo: Een hele kip in een grote pan met water. Koken. Doe daar bij: een hele ui wortel zout Dat lekker laten koken. Daarna zefen en de kip het vlees afhalen. Dan houd je de bouillion over. Het vlees in stukjes bij de bouillon en dan kun je er nog vermicelli in doen of eventueel soepgroente. Dan nog heel even koken.
grote pan met water (3 liter) de benodigde kippenbouillonblokjes erbij, pakje soepgroenten en zelf doe ik er winterpeen bij en champignons en gesneden kipfilet (is lekker en snel klaar) en natuurlijk zelf nog wat kruiden, maggi enz. op het laatst nog wat vermicelli erdoorheen en even later is het alweer klaar!