Hoi meiden, Ik wil voor het eerst zelf (Hollandse)kippensoep maken, maar heb geen flauw idee hoe ik dit doe en wat ik nodig heb... (ik ben niet zo'n held in koken). Wie wil mij hiermee helpen?! Thnx!!
Ik zet een pan met water op en gooi er een paar kippenpoten in en wat bouillon blokjes en die kook ik een uur zodat je het vlees zo van de botten valt. Dan doe ik er een grote zak soepgroenten in en vermicelli. Erg makkelijk en lekker!
Ik koop 2 grote kippenpoten. Die zet ik een hele tijd op met zoveel water dat ze goed onderwater liggen in de pan. Als de kip gaar is haal ik hem er uit, haal het vlees van de poten af en snij het fijn. Daarna doe ik het vlees weer terug in de pan en doe er een zakje soepgroente bij en laat het weer even koken. Als het wat flauw is doe ik er ook wel eens een zakje kippensoep van bijv Honig bij, je kan er evt ook kippenbouillontabeletten door doen. Eet smakelijk!
Ik maak het zo: Een hele kip in een grote pan met water. Koken. Doe daar bij: een hele ui wortel zout Dat lekker laten koken. Daarna zefen en de kip het vlees afhalen. Dan houd je de bouillion over. Het vlees in stukjes bij de bouillon en dan kun je er nog vermicelli in doen of eventueel soepgroente. Dan nog heel even koken.
grote pan met water (3 liter) de benodigde kippenbouillonblokjes erbij, pakje soepgroenten en zelf doe ik er winterpeen bij en champignons en gesneden kipfilet (is lekker en snel klaar) en natuurlijk zelf nog wat kruiden, maggi enz. op het laatst nog wat vermicelli erdoorheen en even later is het alweer klaar!
Eerst zelf bouillon maken: 2 of 3 kippenbouten (die grote) in een pan met water doen. Hierbij doe je wat in stukken gesneden winterwortel, ringetjes prei, gesnipperde ui, takjes peterselie, selderij en tijm, laurierblad en gekneusde peperkorrels. Dit breng je aan de kook, 2 uurtjes laten trekken. Vervolgens kippenbouten uit de pan halen en op een bord leggen. Bouillon zeven in fijne zeef of theedoek in vergiet doen en hierdoor heen zeven. Vocht terug in pan, groente kan weg. Evt. vet afscheppen van de bouillon. Kippenbouten ontdoen van vlees en vlees in kleine draadjes terug doen in de bouillon. Bouillon op smaak brengen met peper en zout. Daarna kun je evt. naar wens nog weer groenten en/of vermicelli toevoegen. Kost even tijd maar is zo lekker! Veel lekkerder dan kant en klare soep of uit een pakje/potje.
Komt ie: nodig: 1 soepkip of 3 bouten 6 kipbouillonblokjes 1 kruidenbuiltje voor kippensoep (honig) 1 doosje mixsoep voor kippensoep ( honig) 2 kleine preien vermicelli en 2,5 liter water breng het water aan de kook en doe er het vlees, de bouillonblokjes en het kruidenbuiltje in. Laat dit ongeveer 3 uur zachtjes koken. Ik doe dit altijd de dag tevoren. Pluk het vlees van de botten, doe dit terug in de pan, het builtje eruit halen. Zet de pan weer op het vuur en breng alles aan de kook. Voeg het pakje mixsoep toe en de in ringen gesneden prei en de vermicelli. laat nog een kwartier zacht koken. Eetze!
Geen idee, ik koop altijd zo'n pakje van Knorr, 1,5 liter water erbij, kippie kippie zachtjes sudderen, groente erbij en vermicelli en klaar is kim haha! Ik lees even mee, wil het ook een keer echt proberen!
Grote pan water, flink wat kippen poten laten trekken (paar uur) kipbouillonblokjes, lente ui en vermicelli. heerlijk!
Misschien een stomme vraag, maar kan je ook kip karbonades gebruiken? Ik zie namelijk dat deze in de aanbieding zijn lol
Ik heb het toevallig dit weekeinde gemaakt. Had een grote kip gekocht. Eerst een ui gefruit met flink wat knoflook, daarbij de kip en deze even aangebraden. Toen flink wat water erbij en een laurierblaadje. Na een paar uur heb ik de kip eruit gehaald en het vlees eraf gehaald (wat al los zat/er af viel). Ik heb er 3 bouillonblokjes (normaal voor 1,5 liter water, er zat 3 liter in de pan) bijgedaan, een zakje soepgroente en een beetje vermicelli. Hij was erg lekker!!! (o ja, heb de kip grotendeels weer terug in de soep gedaan)
Ik zet altijd eerst een pan met kippenbouillon op, zodra dit lekker kookt voeg ik kippenvleugeltjes toe en zet de pan op laag vuur. Zodra de kippenvleugeltjes een beetje gaar zijn voeg ik aardappels toe en wortel en mais of pompoen. Ca. 15 minuten later voeg ik soepgroenten toe en wanneer alles bijna gaar is voeg ik nog wat vermecelli toe. (is kippensoep op zijn antiliaans, meer een maaltijdsoep maar erg lekker!)
Grote pan met water, kipbouillonblokjes erin naar smaak, 2 a 3 kippebouten. Anderhalf a 2uur zachtjes op het vuur, zodat het water lekker vet wordt en de kip goed mals. Kip eruit halen en plukken oja en het velletje eraf halen . Kipstukjes weer terug in de pan, soepgroenten erbij, pakje van knorr evt vermicelli en dit nog even doorkoken. Eet smakelijk
Oei, krijg spontaan zin in kippensoep! Erg lekker en gezond, vooral nu de griep momenteel rondwaart. Eet smakelijk allemaal!
ok hier komt mijn recept, maar ik moet toegeven dat ik geen keukenprinses ben, was het maar waar. pan water koken, kip erin. laten koken tot vlees ervanaf valt. dan pakje kippensoepmix van bv honig. dan voeg ik nog toe prei, slauitje en mais en koken maar. heerlijk met een stokbroodje met kruidenboter!! krijg er nu al zin in! persoonlijk vind ik vooral de mais erg lekker in de soep! succes, joyce