vriend niet bij verjaardag zoontje

Discussie in 'De lounge' gestart door Eppo82, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik snap je gevoel trouwens wel hoor ;) staat er misschien een beetje bot

2. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Ik ben een van de weinigen die je gevoel helemaal begrijpt zo te zien... Ik zou het ook echt niet prettig vinden en er ook echt boos om worden hoor.

Het is toch je kind, je alles... ik kan niet begrijpen dat je daar iets boven kunt verkiezen, helemaal niet als je vaker zulke leuke uitjes hebt. En tsjah las vegas... en gratis klinkt natuurlijk mooi maar niet ipv mijn kindje zijn verjaardag. Zou er dan ook niet vrolijk van worden om al het bezoek alleen te ontvangen.
    Daarbij ben ik van mening dat een kindje van 3 echt wel mee zal krijgen of papa er wel of niet is.

Nu is er bij ons ook altijd een feest van gemaakt en een belangrijk iets, zo deden wij altijd de avond van te voren met zijn allen versieren, in de ochtend gezamelijk ontbijten en cadeautjes geven en in de middag bezoek. Ook deden we het altijd op de verjaardag zelf.

Maargoed, zo te zien zijn hier de meningen over verdeeld. Ik zou inderdaad eens een goed gesprek met je man gaan voeren en alle opgekropte dingen eruit gooien zodat je je ei kwijt bent en jullie elkaar beter kunnen gaan begrijpen. Succes ermee.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.093
    113
    Nee, las vegas trekt mij niet :)
    Ik heb er even over nagedacht en wat mij verdrietig maakt is dat hij liever dingen voor zichzelf doet dan met mij of met het gezin.
    Vaak heeft hij geen zin om in het weekend dingen te ondernemen met het gezin (speeltuin, wandelen, zwemmen, noem maar op), het liefst heeft ie dat ik de kindjes meeneem naar mn ouders zodat hij 'rust' heeft. Ik moet altijd 'zeuren' om een keer uit eten te gaan of naar de bios, etc. Maar als hij zelf iets leuk vind, hij gaat bijv veel naar dance-feesten, bijv awakenings ofzo, dan kan hij daar helemaal naar toe leven.
    We gaan in juni bijv op vakantie met ons gezinnetje en als ik zeg: goh ik kan niet wachten, zegt hij: nou ik heb helemaal nog geen zin. Het is nog zo ver weg... Maar voor het feestje na die vakantie heeft ie alles al geregeld.
    Maar goed, het is duidelijk dat ik hier voor mezelf iets mee moet.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.093
    113
    En daarom doet het mij zeer dat ie weer iets voor zichzelf (hoe leuk ook) boven iets met het gezin plaatst.
    Maar waarschijnlijk moet ik het anders zien. Weet alleen nog niet hoe :p

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.093
    113
    Hij was erbij hoor, bij het uitnodigen ;)
    Maar het klopt, het is mijn eigen gevoel.
    Daarom heb ik het ook hier voorgelegd. Andere mensen (die jou niet persoonlijk kennen) kijken er toch weer anders naar.

6. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Tja, dat hij vaker zijn eigen plezier boven dat van jou en het gezin plaatst, dat wist ik natuurlijk niet. Komt behoorlijk egoistisch over... Hoe oud is hij? Hij zal zich toch moeten realiseren dat hij niet meer het leven van een 18 jarige kan leiden nu hij de verantwoording over een kind heeft. En dat had hij zich al moeten bedenken voor jullie aan kinderen wilden beginnen. Ik zou proberen hier een gesprek over aan te gaan.

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik denk niet dat je het zo zwart-wit moet zien. Hij kiest voor dat, dus dan is dat belangrijker voor hem dan zijn gezin. Als puntje bij paaltje komt dan zal over het algmeen uiteraard jij en kinderen op de eerste plek komen.

Het is geen kwestie van kiezen, maar van plannen. Zo'n trip verschuif je niet even, een verjaardag wel in dit geval.
    Ik heb onverhoopt ons trouwen op datum geprikt van verjaardag van één van onze nichtjes. Die wordt dan 2 jaar, ook maar één keer. Gelukkig doet mijn broer en schoonzus daar niet moeilijk over en vieren ze verjaardag van nichtje een week eerder :D

8. Ik zou het dus ook écht niet pikken. Niet zozeer omdat het al gepland is en je mensen hebt uitgenodigd, maar je wilt de verjaardag van je eigen zoon toch niet missen?

Argumenten als 'hij snapt het nu toch nog niet' vind ik zo ontzettend slap, ik zou er écht niet blij mee zijn en dat ook goed duidelijk maken!

9. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    mee eens!

10. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik zou het ook zeker niet leuk vinden maar hij kan naar las vegas. Die kans zou ik hem ook wel willen geven.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als mijn man vanuit zijn werk, betaald naar Las Vegas zou kunnen gaan...
    dan zou alles daarvoor opzij gezet worden, dat is echt zijn grote droom.
    En ik zou hem ook laten gaan, ook al is een van de meiden jarig, zo'n kans zouden wij hier niet zo vaak krijgen, dat zou ik hem niet ontnemen. Verjaardag zou ik denk ik op andere dag vieren voor Familie, en op de dag zelf leuke dingen met ze doen.

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ben het met je eens, ik ga niet zeggen dat het me helemaal niks uit zou maken. Maar ik zou mijn man echt wel laten gaan, en de verjaardag een paar dagen verschuiven hoor. Bovendien, het is vroeg zat om iedereen op de hoogte te stellen van de nieuwe feestdatum :).

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou er absoluut niet blij mee zijn &zou dat laten merken ook. &nee ik zou niet willen dat hij ging. Hij zou ook niet willen dat ik ging, dus dat is wederzijds.

14. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Daar heb je wel een goed punt.

Ts, als het bij jullie andersom was,mocht jij dan ook?
    Tuurlijk zou jezelf wss geeneens gaan omdat je zoontje dan jarig is.

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

als ik het zo lees, is dit echt een druppel...
    het komt over alsof je moet smeken om aandacht, en kwaliteit voor je gezin...
    dat is een heel naar gevoel, ik denk dat als je dit niet goed kan zeggen tegen hem je het misschien kan opschrijven...dat het je verdrietig maakt dat hij de lolbroek buiten de deur is...maar jullie die "lol" ook met hem willen hebben.
    succes en keep your head up

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Amen!

17. MamavanF

MamavanF Actief lid

4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik zou het ook niet leuk vinden. Mijn vriend ( niet de echte papa trouwens) had die dag ook al iets gepland maar heeft het gelukkig afgezegd om bij de 2e verjaardag van mijn dochtertje te zijn. Als hij dat niet had gedaan was ik echt enorm boos geworden. Ik zou me alleen al kapot schamen om de afkeurende blikken van mn familie als k zou vertellen dat mn vriend een feest o.i.d. belangrijker vond. Ik vind dat ie dan maar een andere x moet gaan, helaas.

18. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ben heel makkelijk daarin hoor van miuj mag hij gaan maar dan moet hij genoeg spullen meenemen want hij komt er dus niet meer in.

19. bamaca

bamaca Lid

2 nov 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na je latere berichten is het wel duidelijk dat het "probleem" iets dieper ligt.
    Las vegas was een beetje de druppel...
    Ws als het om een ander uitje was gegaan dan waren de reacties veel begrijpender geweest denk ik.
    Denk toch dat je je gevoel met je vriend moet bespreken, want hier word jezelf ook gek van.
    Mijn man is heel veel weg, maar dat ben ik gewend en is voor zijn werk. Maar dat nemmt niet weg dat ik er ook af en toe van baal hoor (zacht uitgedrukt ;))
    Alleen omdat het nu om een uitje gaat naar Las vegas denken veel mensen...ja gun hem dat...
    Hoop dat je er samen met je vriend kan uitkomen, want gekoof me van een reactie als " ik heb nog geen zin in de vakantie want dat is nog zover weg" maar wel zin hebben in het feest daarna krijg ik ook dit gevoel

:D:D:D

Succes

20. NatasjaM

NatasjaM Actief lid

31 jan 2011
    339
    0
    0
    NB
    Amen!

En toch zeker zoals ik voorgaande berichten heb gelezen.

Ik vind het niet kunnen, en zeker niet als het vaker gebeurd of het nou las vegas is of om de hoek, so what... het gaat om zijn intentie en die is niet zo heel juist als ik het goed gelezen heb.

Deel Deze Pagina