Pffff dat is ook wel een afknapper zeg. Ik vind het zo spannend om te horen wat we krijgen. Ik denk dat ik heel verdrietig zou zijn als mijn vriend zo zou reageren! Hoop dat hij wel bij draait ( denk het wel hoor!!!!!) Koop anders zo'n cute t-shirt met daarop: Daddy's little girl ofzo, kan hij vast wat wennen. Gr. debby
Wij wouden weten bij de 20 wkn echo wat het werd... mijn vriend zei de dagen ervoor... ik hoop op een jongen maar dan zal je net zien dat het een meid is... ik daarintegen dacht dat het een knulletje zou zijn en daar hoopte ik ook wel een beetje op. ik ben niet zo'n prullenmeisje met een strikje hier en barbie daar... ik was altijd een bomenklimmer... en jah hoor bij de echo werd het een Jongen hartstikke duidelijk... mijn vriend sprong letterlijk een gat in de lucht... en zat de hele dag te fluiten... ik vroeg nog zou je ook zo blij zijn als het een meid was... toen zei hij van niet... omdat hij dan gelijk wil verhuizen... want hij zegt dat hij het eng vind om een meid te hebben... vooral in amsterdam
Mijn vriend had dus stiekem op een meid gehoopt, maar we krijgen een jongen! Het is ook heel vaak zo dat meisjes meer naar de papa toe trekken en jongens naar de mama. Maar als jullie meisie er uit is zullen ze idd hoogst waarschijnlijk niet bij elkaar weg te houden zijn
Sorry hoor, maar ik vind de reactie van jouw vriend echt belachelijk. Ten eerste is het jullie kindje! Hij was erbij toen het "gemaakt"werd. Ten tweede vind ik het stom dat hij eerst niets tegen jou zegt, alsof jij er iets aan kan doen. Een kindje krijgen is een wonder, en als het gezond is helemaal! Dat is het belangrijkste toch? En dat hij niet weet hoe hij ermee om moet gaan, dat loopt vanzelf wel los. Hij kan toch ook met jou omgaan? Een baby is een baby of het nou een jongen of een meisje is. Sorry begrijp me niet verkeerd maar ik vind het erg sneu voor jou. Een kindje krijgen doe je samen. Dus hij moet maar eens lief tegen jou en je buikje doen!
Ik geloof nooit dat jou vriend bewust boos op jou is!!!! Zoals ik al eerder heb beschreven mijn vriend zou ook teleurgesteld zijn. Soms duurt het gewoon even voor iemand over de schrik heen is. Jeetje zeg het is voor die mannen niet zomaar ff iets hoor. Wij vrouwen zijn al 20 weken bewust met ons lijf bezig, die mannen moeten het allemaal maar geloven en worden geacht meteen enthousiast te reageren op alles. Een teleurgestelde reaktie betekend niet dat ze ineens niet meer willen!!!!!!!!!
Beetje vervelende reactie.. Maar hij moet gewoon aan het idee wennen denk ik.. De man bepaald nog altijd wat voor geslacht het wordt, dus moet ie bij zichzelf te rade gaan.. Wij hadden alle 2 ook een voorgevoel wat het ging worden, ik voelde dat we een meisje kregen, mijn man dacht dat het een jongen werd. We hebben altijd gezegt, zolang het maar gezond is.. maar er is toch altijd een stille hoop op een bepaald geslacht. Mijn man had ook liever al eerste een jongen gehad (ik liever een meisje, heb een goede band met mijn moeder, hoop dit later zelf ook zo te krijgen) Maar het vreemde was, we hadden alleen maar meisjes namen in het hoofd, en altijd keken we bij het roze spul. Toen we wisten dat het een meisje was.. was mijn man meteen blij, ik ook natuurlijk.. Ten eerste hadden we gezien dat alles goed ging, dat was het belangrijkste.. In de auto terug heeft hij nog 1 keer gezegt dat hij toch had gehoopt dat het een jongen zou zijn.. Maar nu is hij heel lief tegen mijn buik, en spreekt de buik al met haar toekomstige naam aan.. Echt waar, hij moet gewoon wennen, praat erover.. maak het bespreekbaar.. als hij in zijn schulp kruipt, kan dat nog wel eens lang duren voordat hij veranderd! Begrijp ook zijn kant.. Succes! Groetjes Kalush
bij mij ging het precies hetzelfde als andrea!!!!.... En je moet die 2 nu samen zien...2 handen op een buik.... fay
enne, het zaad van de man bepaald het geslacht!!! .... Ik zei altijd tegen mijn man, jou zaad bepaald wat het word!!!... fay
Dat hij even moet omschakelen OK. Maar zo'n reactie moet echt niet kunnen. Ik hoop dat hij snel bijtrekt. Sterkte!
Ik zou hem niet zo snel 'veroordelen' , hij was waarschijnlijk gewoon even teleurgesteld en moet aan het idee wennen. Komt vast wel goed, de een gaat beter met teleurstelling om dan de ander!
Ik denk ook dat ie wel bij draait maar daar heb jij op dit moment niks aan meid! Ik hoop dat jullie snel samen van de zwangerschap kunnen genieten
Bedankt Damens en jullie hadden gelijk hij is bij gedraaid hij kwam vanmiddag uit zen werk met 3 houten bordjes van disney Die had die zen collega voor hem laten maken Hij geeft toe dat die wel heel bot reageerde hij wist even niet hoe die er mee om moest gaan. Ik moet voortaam maar niet zo flippen gelijk hahahah.
Wat ik eigenlijk niet begrijp is, waarom de mannen dit afreageren op de vrouw. Dit is toch niet onze schuld als het nou een jongen of meisje wordt. Zij leveren toch dat chromosoom aan, niet wij. Dus als ze ergens boos op moeten zijn, is het op hun zelf. Maar misschien is het dat ook wel, een soort van falen dat ze geen 'stamhouder' hebben geproduceerd. Misschien dat ik nu een stuk tekst van iemand overneem, maar ik heb alleen maar blad 1 gelezen. Channie veel suc6 met je mannetje.
ik begrijp de reactie van jouw vriend niet zo goed, ik zou denken wees blij dat het gezond is en wat maakt het uit een jongen of een meisje. Er zijn veel mensen die niet vanzelf zwanger kunnen worden en die zouden erg blij zijn als ze zwanger zouden zijn!!!!!!
[quote="Channie"Ik moet voortaam maar niet zo flippen gelijk hahahah.[/quote] Nee, hij moet voortaan niet zo flippen! Wel fijn dat hij nu is bijgedraaid. Ik zou hem nog wel even vertellen hoe jij je voelde en vragen of hij volgende keer dan maar niks zegt of er op een andere manier mee omgaat, in plaats van die botte opmerkingen.
Mee eens Daphne ! Een meisje dat ik ken heeft met de 20 weken-echo te horen gekregen dat haar kindje Syndroom van Down heeft. Dat is pas shocking ! Niet of het een jongen of een meisje wordt ! Dat maakt toch niets uit ! Groetjes, Nikki F
ik vind dit echt niet kunnen, ten eerste weet iedereen dat het of een jongen of een meisje word, maar bovenal denk ik dat je toch na zo`n echo blij mag zijn dat het gezond is? (ik neem aan dat alles goed was op de echo?) en ik vind het een kinderachtige reaktie. mijn man wou ook altijd alleen maar zoontjes, maar toen we hoorden dat het een dochter werd, heeft die nooit zo gereageerd. hij is dankbaar voor het feit dat die vader word. en zijn dochter is zijn oogappel. maar goed, gelukkig is die nu bijgedraaid, en beseft die vast zelf ook wel dat dit een beetje raar was. verder wens ik jullie een fijne zwangerschap!
Sorry, maar ik kan dus ook echt met mijn verstand niet bij die reaktie van je vriend! Ik vind het niet normaal. Dat ie blij is dat ie vader KAN worden! Jullie hebben er tenslotte ook wel ff op moeten wachten. Ik vind het echt niet gek dat je op zijn reaktie bent gaan flippen. Had ik ook zeker weten gedaan! Gelukkig is ie naar jou toe nu bijgedraaid. Fijn vervolg van je zwangerschap!