Hallo, heeft hier iemand ook een man/vriend die zn sperma niet wilt laten testen? Meneer beschuldigde mij er gister van dat het door mij komt dat ik nog niet zwanger ben. omdat het eerder aan mij zal liggen dan aan zichzelf (egotripper). hoe zijn jullie daar mee omgegaan dat je vriend/man zich niet wilt laten testen maarja, je wilt wat samen of je wilt het niet he..
Ik denk dat de meeste mannen vinden dat het niet aan hun ligt. Althans dat hopen ze. Maar de meeste mannen zullen het niet zeggen.... Misschien is hij juist bang is voor de uitslag. Als het aan hem ligt word er meteen een stempel op je gedrukt. JIJ BENT DE SCHULDIGE. Het lijkt me een moeilijke situatie maar ik zou het er nog eens met hem over hebben. En het is toch ook zo dat je het thuis mag doen? Dus kan jij er ook gewoon bij zijn. En als jullie het samen echt heel graag willen zal hij toch ook z'n steentje bij moeten dragen wat betreft de onderzoeken. En heb jij zelf al testen gehad of iets dergelijks? Misschien kunnen jullie dat tegelijk laten doen?
Wat gemeen om zoiets te zeggen en wat egoistisch van je vriend. Het kan net zo goed ook aan hem liggen. Bovendien zie ik dat jullie in maand 10 zitten? Dat hoeft nog niks te zeggen hoor. Misschien is er met jullie beiden wel niks aan de hand en gaat het gauw raak zijn binnenkort. Maar ik zou wel naar de huisarts gaan als het na 1 jaar nog niet raak is, als ik jullie was. Of lopen jullie al bij de gyn? Want als je bij de gyn loopt dan zullen ze standaard ook op een gegeven moment zijn zaad gaan testen. Dat is bij mijn mannetje ook gebeurd, 2x. Sterkte!
hoi beide, nee ik heb nog geen onderzoeken gehad, maar ben wel aan het informeren, de wachttijd in de vu amsterdam duurt 7weken, ik durf alleen niet te bellen. vind het zo'n raar idee om naja goed, iig, dat zei ik dus ook tegen hem dat je het niet daar hoef te doen maar dat het ook gewoon thuis kan, dus het gevolg, JIJ laat je maar eerst onderzoeken en dan ik. dus het is een beetje moeilijk..
Ik heb hier geen ervaring mee, maar vind het wel gemeen dat hij zoiets zegt. Mijn vriend vond het geen probleem om zich te laten testen. Ik heb mezelf ook laten testen. Sterkte met de situatie!
Ik kan me goed voorstellen dat dit voor een man een hele grote stap is en dat hij dit anders beleefd dan een vrouw. Als hij nog niet toe is aan onderzoeken (en stap 1 is toch echt zaadonderzoek en volgens mij doen ze het echt niet andersom dat ze eerst jou gaan onderzoeken), dan kun je hem niet dwingen. Het enige wat je kan doen is er op een rustige manier over praten en vertellen hoe jij dit beleefd. Toch vind ik het absoluut niet kunnen dat hij dit op deze manier bij jou neerlegt. Het gaat helemaal niet om wie er wel en niet schuldig is, want je hebt samen een wens en als dat niet wil lukken vanwege een medische reden kun je daar niks aan doen. Ik vind het echt een rotopmerking! Wat je eventueel nog kunt voorstellen is om het 'samen' te doen. Via de huisarts kun je een afspraak maken voor het eerste zaadonderzoek. Jij kan deze afspraak maken, jij kan het potje ophalen en later ook wegbrengen. Het enige wat hij dan moet doen is thuis het potje vullen en daarbij kun jij hem nog een 'handje' helpen. Veel succes ermee!
ik heb het ooit met mijn ex meegemaakt, de aspraak stond al maar moest hem afzeggen meneer wilde opeens niet meer. Uitleg gaf en niet hij wilde gewoon niet de molen in....een aantal mnd later werd opeens duidelijk waarom: hij bleek al tijden te rotzooien met een ander.........
wat een rotstreek mamavanluca! Ik zou absoluut geen thuistest aanraden.je hoort veel dat er valse uitslagen uitkomen.dalijk zegt ie dat je sperma goed is terwijl het super slecht is of andersom.daar zit je niet op te wachten! Bij de huisarts kun je gewoon een potje halen en(bijvoorbeeld) de volgende dag terugbrengen op afgesproken tijd. kan je man/vriend het gewoon thuis doen. Mannen die zichzelf niet willen laten testen vind ik echt zo egoistisch..had het met iemand anders op een topic al over.. Als man wil je toch ook weten waar je aan toe bent.en je wilt toch graag kindjes met je vrouw/vriendin. Als mijn vriend zo zou reageren zou ik me sterk afvragen hoe graag hij het wilt en hoe veel ie van me houdt. je doet dit samen en als vrouw moet je al elke keer HELAAS ongi worden en ben je een maand lang bezig met zogenaamde kwaaltjes en jezelf druk maken etc etc.. en dan nog weigeren als man..dat schiet mij in het verkeerde keelgat. xxx voor jullie meiden.
Oorzaken van vruchtbaarheidsproblemen De meest voorkomende vruchtbaarheidsproblemen zijn cyclusstoornissen, afgesloten eileiders en zwak zaad. Minder vaak ontbreken de zaadcellen totaal, is de wisselwerking tussen zaad en baarmoederhalsslijm gestoord of heeft één van de partners een aangeboren afwijking. De oorzaak van vruchtbaarheidsproblemen ligt in 30 procent van de gevallen bij de vrouw, in 30 procent van de gevallen bij de man, en in 30 procent van de gevallen bij beiden. In 10 procent van de gevallen wordt de oorzaak nooit duidelijk. Die laatste conclusie mag pas getrokken worden als er na drie jaar proberen nog geen zwangerschap is opgetreden, en als alle onderzoeken achter de rug zijn. bron: erfocentrum
Wat een nare opmerking van hem, pff mijn vriend haalt het al niet in zijn hoofd om zoiets te bedenken laat staan te zeggen... Maar ik zou inderdaad gewoon eens samen naar de huisarts gaan en eens een gesprek aan gaan wat er allemaal komt kijken bij een vruchtbaarheidsonderzoek enz. zodat jullie allebij duidelijkheid hebben hoe en wat er bij komt kijken en wat er allemaal gaat gebeuren wil het niet vanzelf gaan. Maar ik zou hem wel duidelijk maken dat dit soort opmerkingen zeer kunnen doen omdat hij jou dus al beschuldigt van iets waar jullie allebij gewoon niets aan kunnen doen. Succes hoop dat het toch snel spontaan raak is.
nou das nie lief van hem.. zou gewoon zeggen dat je het beste samen kunt gaan testen en dat er geen ' schuldige' zal zijn maar een oorzaak gevonden zou kunnen worden, bij wie het dan ook is.. en hem duideiljk proberen te maken dat ook al zou het aan hem liggen dat hij er niks aan kan doen maar JULLIE daar samen mee geholpen kunnen worden., daarbij kan het ook een combinatie zijn dus beter samen testen.. (maar ik heb makkelijk praten als buitenstaander) het is toch die eeuwige trots bij mannen en daar moet je voorzichtig mee om gaan want het zijn en blijven mannen
Alles wat ik wilde zeggen is al gezegt hierboven maar als hij zo overtuigt is dat het niet aan hem ligt hoeft hij ook niet bang te zijn om zich te laten testen. Succes ermee en hopelijk komen jullie eruit want dit vreet wel energie denk ik.
mijn man heeft een tets laten doen en nu de uitslag goed is geeft het hem juist zekerheid en dat is prettig. nu kunnen wij niets anders dan klussen, hopen en wachten. sterkte met je man en nu maar hopen dat hij zijn trots laat gaan voor jullie grote droom.
Zo werkt dat niet hoor! Ze gaan altijd eerst het zaad van de man testen, omdat dit een zeer eenvoudig en gemakkelijk onderzoek is. Ik neem aan dat je vriend net zo graag een kindje wil als jij? Waarschijnlijk moet hij over een bepaalde drempel heen. Misschien is hij erg bang dat er iets mis is met zijn zaad (toch de trots van een man) en dat hij daarom alles op jou afschuift. Misschien moeten jullie anders eerst samen een gesprek aangaan met de gynaecoloog. Wellicht dat deze jouw vriend aan het verstand kan peuteren dat toch echt zijn zaad onderzocht moet worden. Misschien dat hij beter wil luisteren naar een arts?
nah, hij is vrijwel zeker van zijn zaak dat het aan mij ligt, en beschuldigd mij daardan ook van. zo van " ja jij word toch niet zwanger" .. zo asjeblieft.. daar mag ik het mee doen! ik ga vanmiddag langs de appotheek en ik haal gewoon een potje. ik zet hem gewoon voor het blok. :-D
De onderzoek voor een vrouw zijn veel meer omvattend dat de onderzoeken die worden gedaan bij een man bij infertiliteit. Bij de vrouw wordt er een HSG gedaan (toch niet pijnloos...) en er wordt zelfs (mits dat nodig is) een kijkoperatie gedaan. Als je allebei een kinderwens hebt, dan is het laten onderzoek van de kwaliteit van het sperma toch het minste wat een man kan doen in mijn opinie. Wel heel vervelend dat de zwarte piet je zo wordt toegespeeld. Hopelijk komen jullie er samen uit.
best erg dat ie het ook zo erg verwoord. beetje gekke vraag maar weet je wel zeker dat hij echt een kindje wilt..hij reageert wel heel heftig..
Je moet eerst wel een afspraak bij de huisarts maken, hoor. Je kunt niet zomaar een potje halen en dat inleveren. Dat gaat allemaal via doorverwijzingen. Naar de huisarts kun je als je een jaar bezig bent, geef het nog even twee maanden de tijd. Wie weet lukt het spontaan nog!
kijk het is zeker dat ik het meer wil dan hem. ik zit op 100% hij 70%. hij vind het leuk als het er is. maar er moeite voordoen ho maar.