vriend onthoudt geboortedatum kids niet?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Gelukje7, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Geeez, dat dit man-eigen zou zijn vind ik wel een beetje seksistisch ;). Waarom zou een betrokken papa de verjaardag van zn eigen kinderen niet kunnen onthouden en een betrokken mama wel? Zo moeilijk is het toch niet om een aantal data te onthouden (tenzij je 15 kinderen hebt misschien...).

Ik zou not amused zijn als mijn man de verjaardagen van de kinderen niet zou kunnen onthouden en dat zou omgekeerd ook het geval zijn.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.262
    36.099
    113
    Bizar lijkt mij dan weer wat overtrokken. Mijn man weet het wel, maar mijn vader wist het van ons nooit zo uit zijn hoofd, maar mijn vader was en is op andere, veel belangrijkere dingen, heel erg betrokken en een fantastische vader en opa.

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.882
    5.174
    113
    Home
    mijn man heeft daar geen problemen mee
    nu hebben onze beide kinderen ook makkelijke datums met dezelfde nummers

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier gelukkig ook geen herkenning. Vriend weet gelukkig wel de geboortedatum van zoon. Ik vind het eerlijk gezegd ook ietwat raar als je dat niet weet (of ben ik daar de enige in?)

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou me er niet zo druk om maken. Je weet zelf wel of iemand een leuke betrokken vader is, dat hangt niet af van het even niet precies weten van de datum.

Mijn vader belde me van de week nog om even te helpen bij het invullen van de kalender. Ouders zijn gescheiden en mijn moeder regelde dat soort dingen altijd. Dus hij wist niet alle data maar wil ze niet vergeten. Dat is toch voldoende.

Mijn man weet de data wel maar struikelt eerst altijd even over het geboortejaar, tsja. Hij is de leukste vader die er is.

6. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Mijn vriend vergeet niet zozeer de datum, maar wel hoe oud ze dan zijn ("zo oud alweer....time flies!"). Hij komt dan ook altijd overal te laat en denkt dat hij zelf 25 is, haha ;)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.806
    19.050
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man weet dat ook wel. Ik vind het ook een beetje raar om dat 'man eigen' te noemen. Het heeft alles te maken met interesse. Als je als man het kenteken van je auto kunt onthouden of het telefoonnummer van de plaatselijke shoarmalijn, kun je ook de geboortedatum van je kinderen onthouden. En als vrouw natuurlijk net zo.
    Mijn werkgeheugen is trouwens wat minder sterk. Dus ik zal vaak net iets meer tijd nodig hebben om de juiste datum te noemen dan mijn man.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind het wel een beetje vreemd hoor. :)

Mijn man weet de geboortedata en tijden, hun kleding- en schoenmaat, hun klassen, wanneer ze dingen hebben Zoals vrije dagen en feestjes, hun lievelingseten/kleuren/dieren etc.
    Hij weet het eigenlijk beter dan ik..

9. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Ik vind het behoorlijk belachelijk als een man dat niet zou weten. Iemand anders schreef het al, het heeft te maken met interesse.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.806
    19.050
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man weet de kleding en schoenmaat niet. Dat komt puur omdat ik die dingen regel. (Kopen en wassen) Als mijn man de was opruimt, liggen er ook geregeld sokken in de verkeerde kast. Vrije dagen en andere afspraken staan gewoon op de kalender, dus die weten we allebei. En we vergeten ook allebei wel eens iets.
    Die andere dingen weten we allebei even goed (kleuren, dieren, eten etc.) Ook de naam van de juf, welke klas etc weten we ook gewoon allebei. Dat vind ik zo raar als ouders dat niet weten. Het geeft mij echt zo'n gevoel van desinteresse, echt sneu voor een kind. Je weet toch waar je jouw kind 5 dagen in de week achterlaat?
    Ik ben juf en maak het best wel mee dat vader of moeder belt om een kind ziek te melden. Wij hebben best een grote school en ik sta in de bovenbouw; ik ken niet alle kinderen. Dus ik vraag altijd in welke klas het kind zit. Dan komt het dus echt voor dat ouders niet eens het leerjaar van hun kind weten (uh... groep 4 of 5 denk ik). Laat staan de naam van de juf. Kijk dat niet iedere ouder weet of een kind in de a of b klas zit, kan ik snappen. Maar dan weet je toch wel "groep 4 van juf X". Ik kan er met mijn pet niet bij als mensen dat niet eens weten.

Maar goed, dit gaat een beetje offtopic. Al is het hetzelfde idee. Even afgezien van mensen die een hersenaandoening of neurologische aandoening hebben, geldt voor al dit soort dingen volgens mij gewoon: als het je interesseert, weet je het. Als je het niet weet, vind het het blijkbaar niet de moeite van het onthouden waard.
    Volgens mij vinden vrijwel alle kinderen hun verjaardag erg belangrijk. En als het voor je kind belangrijk is, zou het voor jou ook belangrijk genoeg moeten zijn om te onthouden. Ik wil mensen niet meteen tot slecht ouder bestempelen als ze de geboortedatum van hun kind niet kennen. Er is heel wat meer voor nodig om een goede ouder te zijn en als ze liefdevol voor hun kind zorgen en belangstelling tonen voor hun kind, is een geboortedatum bijzaak. Maar als iemand de geboortedatum of naam van de juf niet weet, kan dat voor mij wel een signaal zijn waardoor ik meer wil weten om te zien of andere dingen wel op orde zijn. Dus of het alleen dat ene is wat een ouder niet weet of dat er sprake is van een vorm van verwaarlozing door een gebrek aan belangstelling.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man weet ze wel hoor. Ik vergeet zelf steeds de geboortedatum van onze jongste zoon :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh schoenmaat vergeet ik vaak, dat verandert ook nogn dat houd ik soms niet meer bij ;). Kledingmaat weet ik wel, maar ze overlappen elkaar nu en de ene 128 is voor mijn oudste, de andere voor mijn jongste, haal dat nog wel eens door elkaar, maar goed daar komt mijn oudste dan wel mee ;)

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee dat vind ik niet. Met interesse in data misschien. Mijn man weet bijna geen enkele datum, zelfs zijn eigen geboortedatum vraagt hij na bij mij :cool: . Hij is 100% geïnteresseerd in onze meiden en een geweldige vader maar datums daar heeft hij gewoon niks mee. Het kan mij eerlijk gezegd ook niet veel schelen, we maken er weleens een grapje over en dat is dat. Beetje overtrokken reacties hier.

14. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Wat de één overtrokken vind,vind de ander een gebrek aan betrokkenheid en/of een goedwerkend geheugen;)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.262
    36.099
    113
    Ja, dat vind ik dus ook. En sommige mensen onthouden alle data (ben er zelf zo een, ik weet nog wanneer de kinderen van mijn basisschool jarig waren) en anderen hebben dat minder.

16. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Nou, ik ook. Wat een extreme reacties komen er voorbij.

17. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Wow, als je die laatste zin meent, zullen er wel veel gezinnen ondervraagd zijn denk ik aan de reacties hierboven te lezen. Ik persoonlijk zou toch echt met mijn mond vol tanden staan als een juf vraagt of er verwaarlozing thuis is omdat mijn vriend niet altijd op de juiste geboortedatum komt. En dan formuleer ik het nog netjes :)

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Haha, ik moet er eigenlijk om lachen. Wat een waanzin.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad, ik weet zelf ook nog verjaardagen en telefoonnummers van 20 jaar geleden :). Mijn man weet zijn eigen telefoonnummer niets eens :cool:

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Betrokkenheid en een goedwerkend geheugen gaan gelukkig niet samen met het wel of niet kunnen onthouden van datums :cool:

Deel Deze Pagina