vriend onthoudt geboortedatum kids niet?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Gelukje7, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    haha nou mijn man is ook niet zo'n ster is datums onthouden.
    Kan zelfs de maanden niet in volgorde opnoemen. (kreeg bijles voor andere dingen, toen dit geleerd werd in de klas)
    Dochtertje is 6 maart dit jaar geboren. Maar de datum is hij alweer kwijt.
    ja dat het op de 6e was. maar in welke maand....
    Ach ik neem het hem niet kwalijk. ik weet dat hij het gewoon niet goed kan.

soms krijg ik zelfs de vraag welke maand komt hierna.

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Mijn vriend weet wanneer ik jarig ben en wanneer zijn dochter jarig is (maar als je vraagt op welke dag was dat, hoe groot was ze, hoe zwaar, hoe laat,heeft hij geen idee). Vraag hem wanneer zijn moeder jarig is en dan krijg je een "Eh. Mei?juni?"

Hij is heel selectief met onthouden van dat soort dingen.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Ik vind dat erg raar eerlijk gezegd dat je niet weet wanneer je eigen kind jarig is.
    Dat je data slecht kan onthouden OK maar je eigen dochters.. Weet ie zn eigen verjaardag wel?
    Het is wel een beetje man-eigen. Mijn vriend heeft bijv ook geen idee hoe oud zn zussen zijn ofzo

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Mijn man weet het meestal ook niet. Hij vergist zich ook regelmatig in zijn eigen geboortedatum en leeftijd. :D

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Jammer dat ik geen man heb, anders kon ik het even vragen, haha. Kon het niet laten in plaats daarvan even aan mijn zusje te vragen of haar vriend de verjaardagen van hun kinderen uit zijn hoofd weet. En hij weet ze.

6. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Hier alleen nog maar een kind in de maak, maar ik weet nu al zeker dat mijn vriend die niet zo makkelijk gaat inhouden. Het heeft echt jaren geduurd voordat hij de mijne wist, en die van zijn andere naaste familieleden weet hij ook niet. Dat maakt hem overigens niet minder betrokken (want dat is hij wel), maar data interesseren hem gewoon niet zo. Ik weet ook niet of hij zo uit zijn hoofd weet hoe oud hij zelf is of hoe oud ik ben. ;)

7. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Hier ben ik degene die alle verjaardagen vergeet 🙈

Eerlijk onthou ik maar met moeite de geboorte datum van onze dochter en onze trouwdag. Ik bijv getrouwd op 6 september, omdat september de 9de maand is, denk ik telkens dat we op de 9de getrouwd zijn. Mijn hersenen doen dat met alle data.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn man weet de geboortedatum van onze zoon wel maar mijn vader moet ook echt over onze geboortedata nadenken. Ergens eind november zegt hij meestal over mijn verjaardag. Ik heb trouwens ook wel eens de neiging om de geboortedatum van onze zoon verkeerd te zeggen. Ik noem wel eens de datum dat ik de eerste keer ingeleid ben, terwijl hij toch echt vijf dagen later pas geboren is. 😏

9. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Nu we drie kinderen hebben haalt mijn man nog weleens wat door elkaar. Hij is mijn verjaardag ook al eens vergeten. Heeft hem mooi een paar gouden oorbellen gekost! :D

Verder is het een perfecte vader, dus ik vergeef het hem met liefde. Heeft niets met desinteresse in zijn kinderen of in mij te maken, wel met desinteresse in exacte data.

10. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Mijn vriend haalt de verjaardagen door elkaar, of zit er een paar dagen naast. Nog nooit over wakker gelegen. Hi is ook heel slecht met het onthouden van afspraken, gelukkig heeft hij een agenda, en heb ik een verjaardagskalander op de wc opgehangen zodat hij kan doen alsof hij het weet ;)
    Vraag hem naar meesters en juffen van school en sport en hij weet het hoor, gewoon datums gaat hem niet goed af.

Mijn vader heeft trouwens alles op zijn (werk) computer staan met alarmen in zijn agenda de dag ervoor zodat hij niemand vergeet, de beste man heeft gewoon betere dingen aan zijn hoofd de hele dag dan verjaardagen onthouden.

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn man weet het gelukkig wel. We hebben er nog maar één dus dat scheelt, maar meer zou hij ook wel onthouden. De verjaardagen van de kinderen van broer en zus weet hij ook allemaal.

Maar mijn vader vroeg eerder ook wel eens naar mijn geboortedatum.

12. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn man weet het gelukkig wel. We hebben er nog maar één dus dat scheelt, maar meer zou hij ook wel onthouden. De verjaardagen van de kinderen van broer en zus weet hij ook allemaal.

Maar mijn vader vroeg eerder ook wel eens naar mijn geboortedatum.
    Oh twee keer was wat overdreven.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik werk in een dokters praktijk en als er weleens een vader belt voor zijn kind weet hij 9 van de 10x ook niet de datum of gooi alles door elkaar.
    Komt altijd wel sullig over maar ik heb ook vaak genoeg moeders die het niet weten.
    Nu moet ik zeggen dat ik bij de jongste weleens zeg dat ze van december is ipv augustus maar dat is om omdat mijn andere twee kinderen van december zijn en dat zit er zo ingebakken.
    Mijn man deed me pas versteld staan met het boeken van de vakantie dat die ze alle drie in een keer goed had en zelfs mijn geb datum goed had.

14. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Daarom ben ik 2 x bevallen op een datum wat makkelijk te onthouden is. :D

15. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Kan me echt niet voorstellen dat je dat niet weet:)

Mijn man kan het niet vergeten, hij heeft de voornamen en geboortedatums groot op z'n arm heeft staan haha. Maar voordat dat erop stond wist hij het ook wel.

Ik denk wel dat het ergens man eigen is, zo van mijn vrouw onthoudt dat wel. Beetje zoals in de nacht wakker worden van een huilend kind. Mijn man wordt dus echt niet wakker, maar zodra ik er niet ben dan hoort hij het wel en wordt hij wel wakker ;)

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je overdrijft mijn reactie, zoals ik al schreef: Er is heel wat meer voor nodig om een goede ouder te zijn en als ze liefdevol voor hun kind zorgen en belangstelling tonen voor hun kind, is een geboortedatum bijzaak.

En het beeld van ouders die 'ondervraagd' worden, verzin je zelf. Ik ga niet af op een ouder die de geboortedatum van een kind niet weet. Maar als ik verschillende signalen krijg (geboortedatum niet weten, niet weten in welke klas / bij welke juf een kind zit) dan kan dat wel reden zijn om verder te kijken. Daarbij letten we op heel veel meer dingen. Ziet het kind er goed verzorgd uit? Zijn dingen zoals gymspullen mee, eten en drinken voor in de pauze e.d. over het algemeen goed geregeld? Zit het kind lekker in zijn/haar vel? Hoe is de interactie tussen ouder en kind als het kind gebracht of gehaald wordt etc.

Misschien dat jij dat allemaal erg onnodig vindt. En het zou natuurlijk ook niet nodig moeten zijn. Maar helaas komt verwaarlozing vaak voor en dit is voor kinderen een erg slechte basis. Leerkrachten kunnen signaleren en met ouders in gesprek gaan als het idee bestaat dat het niet goed gaat thuis. Soms blijkt uit zo'n gesprek dat er niks aan de hand is. Soms is er wel iets aan de hand en dan kunnen we hulp inschakelen. Ik vind dat een belangrijke taak. Jij kunt het misschien vervelend vinden als een leerkracht dit soort vragen aan jou stelt. Maar ga er maar vanuit dat we dit niet zomaar doen en dat we van te voren echt wel goed gekeken is. En dat het ook niet is vanuit kwaadwillendheid, maar omdat we het beste willen voor jullie kind.

17. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis

Nee hoor, als er inderdaad meer 'symptomen' zijn zoals die jij opnoemt snap ik het zeker. Er worden inderdaad veel kinderen verwaarloosd en hoe vaak komt in het nieuws dat er zoveel bekend was bij jeugdzorg etc maar dat er niets gedaan werd. Ik snapte alleen de link niet met een geboortedatum niet onthouden en de rest.
    Maar goed, dat heb je nu uitgelegd.

18. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier hetzelfde:p

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik moet altijd even nadenken over de datum van de middelste.
    Op de 4e uitgerekend, dus op de 5e geboren. Geen idee hoe ik dat zo heb eigenlijk.
    Ik weet ook de schoenmaten niet. Kledingmaten dan weer wel. Ik koop de kleding, mijn man neemt ze mee winkelen voor schoenen (wat een drama vind ik dat)
    Ik heb al in geen jaren schoenen gekocht. Toen ik vorige maand nieuwe sandalen voor d'r kocht moest ik m'n man bellen welke maat ik mee moest nemen.

Mijn man weet de naam van de juf niet, wel in welke klas hij zit. maar hij brengt ze misschien 2x per twee maanden weg dus zo vreemd is dat niet. De kinderen zien mijn man ook 10 dagen niet.

Ik heb er totaal geen moeite mee als iemand de geboortedatum van zijn/haar kind niet weet.

20. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zelfs mijn vader vraagt elk jaar, al 30 jaar lang wanneer ben je ook weer jarig..... Dat zegt denk ik wel genoeg

Deel Deze Pagina